برای برپا کردن غرفه نمایشگاهی چقدر زمان نیاز است؟ - سازه برتر

برای برپا کردن غرفه نمایشگاهی چقدر زمان نیاز است؟

  • شناسه : 23508
  • برچسب ها :


برای برپا کردن غرفه نمایشگاهی چقدر زمان نیاز است؟

آماده سازی غرفه های نمایشگاهی نیازمند یک سری شرایط و ضوابط بوده است؛ زیرا باید در کنار طراحی و چیدمان دکوراسیون غرفه به هزینه ها نیز توجه شود. البته با توجه به اینکه در غرفه سازی نمایشگاهی محدودیت جا و زمان وجود دارد، باید در سریع ترین زمان ممکن این عمل صورت گیرد. برای ساخت این غرفه ها باید از انبار و اتاق مذاکره چشم پوشی کرد. در مرحله اول غرفه دار باید مساحت مشخص شده در نمایشگاه را به شرکت ارائه دهد.

 

دستور العمل آماده سازی غرفه نمایشگاهی

دستور العمل آماده سازی غرفه نمایشگاهی

در هنگام آماده سازی غرفه به ازای هر ۱۲ متر مربع طراح تنها می تواند تا ۶۰۰ وات از روشنایی در غرفه استفاده کند. اگر فردی قصد داشته باشد در غرفه بیش از این از روشنایی کمک گیرد لازم است تا یک نامه کتبی ارسال کند و هزینه ای در این جهت بپردازد. همچنین استفاده از هر نوع لامپ و روشنایی که بدون محافظ باشد، در غرفه نمایشگاهی ممنوع است.

غرفه هایی که ارتفاعی بیش از ۳ متر دارند حتماً باید نزدیک به ۲۰ روز قبل از آغاز نمایشگاه، طراح نقشه اولیه و طراحی را به اجرا بگذارد تا مجوز غرفه سازی را اخذ کند. همچنین تمامی افراد که قصد غرفه سازی در نمایشگاه را دارند باید یک هزینه مشخص به نمایشگاه بپردازند تا هنگامی که وسایل و تجهیزات از طریق حمل و نقل به نمایشگاه انتقال داده می شود، به عنوان امانت از آن ها حفاظت شود.

 

مراحل تولید و نصب غرفه فروشگاهی

امروزه عرصه غرفه سازی با یک تحول عظیم رو به رو شده که در مرحله اول می توان به متنوع شدن متریال ها اشاره کرد. به عنوان مثال امروزه می توان به جای پارکت و ام دی اف های آماده برای کف غرفه از کفپوش استفاده شود و همچنین متنوع ترین تجهیزات روشنایی به کار روند. از آن طرف به علت اینکه در آماده سازی غرفه نمایشگاهی محدودیت بالایی وجود دارد، به همین منظور بهتر است با برنامه ریزی و تجهیزات آماده امر غرفه سازی انجام شود. فرآیند تولید غرفه سازی باید در کارگاه صورت گیرد و بعد از رسیدن به مراحل نهایی به نمایشگاه انتقال داده شود. طراح باید تمام نکات و اصول تعیین شده توسط نمایشگاه را رعایت کند.

در یک سری از نمایشگاه ها علاوه بر محل مورد نظر، می توانید سازه های مربوط به نمایشگاه را که آماده هستند اجاره کنید و در دکوراسیون غرفه خود به کار ببرید. این تجهیزات آماده از مزایای بالایی برخوردار هستند. برای مثال این تجهیزات امکان این را دارند که به نمایشگاه های دیگر در همان استان و استان های مختلف فرستاده شوند. در هنگام غرفه سازی طراح می تواند مسئولیت کنترل کیفیت را در مراحل تولید و نصب بر عهده بگیرد. برای کنترل کیفیت هر چه بهتر در غرفه سازی طراح می تواند از برنامه های مختلف در جهت کنترل پروژه کمک بگیرد.

مراحل تولید و نصب غرفه فروشگاهی

 

زمان مورد نیاز برای برپا کردن غرفه نمایشگاهی

این زمان وابسته به نوع نمایشگاه است زیرا در هر نمایشگاه غرفه ها برای آماده سازی نیاز به زمان مشخصی دارند اما به طور کلی زمان مورد نیاز برای بر پا کردن غرفه نمایشگاهی ۲۰ روز است. این چند روز را باید غرفه دار به ساخت ماکت و آماده سازی غرفه خود بپردازد و اگر نیاز است مجوزی در این حین بابت ارتفاع بیش از حد غرفه یا روشنایی بیشتر اخذ کند.

اگر غرفه دار در زمان مشخص شده نتواند غرفه را به اتمام برساند و آماده کند، باید در این جهت هزینه ای را بابت جریمه به نمایشگاه بپردازد و غرفه داران حقی برای اعتراض در این جهت نخواهند داشت. در هنگام غرفه سازی اگر خسارتی در حین جا به جایی وسایل در نمایشگاه رخ دهد یا عملیات ممنوعه در نمایشگاه انجام شود غرفه دار تخلف انجام داده و مجازات خواهد شد. پس از برپایی غرفه قوانین آن را نیز در نظر داشته باشید که به شرح زیر هستند:

  • تیکه فروشی در غرفه های نمایشگاهی ممنوع است.
  • فروش هر گونه نمونه کالا در نمایشگاه ممنوع بوده و غرفه دار فقط می تواند آن را به عنوان هدیه یا رایگان به دیگران دهد.
  • غرفه دار ها هیچ کدام از کالاهای هوایی که به نمایشگاه ارائه داده اند را نمی توانند به فروش بگذارند.
  • ارائه هر گونه کالا که باعث می شود غرفه داران دیگر اذیت شوند و راه دیگران مسدود گردد، در نمایشگاه ممنوع است.

 

زمان مورد نیاز برای برپا کردن غرفه نمایشگاهی

کلام آخر

انتخاب یک مجموعه موفق در طراحی غرفه نمایشگاهی بسیار مهم بوده به طوری که کاملا این موضوع خود را در اتمام کار به نمایش می گذارد. برای غرفه سازی در نمایشگاه عموماً شرکت ها از طراحان خبره خود در این کار بهره می گیرند تا بتوانند پر قدرت برای طرح انتخابی شما کار کنند. معمولاً برای طراحی غرفه نمایشگاهی 20 روز زمان نیاز است. اگر قصد سفارش غرفه نمایشگاهی دارید بهتر است بسیار زودتر از زمان مقرر اقدام به ثبت سفارش خود کنید تا اگر با سلیقه شما مغایرت داشت، زمان کافی برای اصلاح آن وجود داشته باشد.

فرارنگ یکی از شرکت های غرفه سازی در تهران است که چندین سال است در زمینه امور نمایشگاه های داخلی و خارجی فعالیت دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت غرفه سازی نمایشگاه می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه با شماره های 02188515829 و 09122115018 تماس حاصل فرمایید.