عایق رطوبتی؛ انواع، ویژگی ها و قیمت - سازه برتر



عایق رطوبتی؛ انواع، ویژگی ها و قیمت

عایق رطوبتی؛ انواع، ویژگی ها و قیمت

عایق رطوبتی به عنوان یک پوشش یکپارچه می تواند مانع نفوذ رطوبت به بافت زیرین سازه شود. نمونه های جدیدی از این عایق ها که فرمولاسیون منحصر به فردی دارند به صورت ترکیبات رنگی می باشند. این پوشش های رنگی جدید می توانند بر روی سطوح افقی و عمودی اجرا و پیاده سازی شوند. قدرت نفوذپذیری بسیار بالایی دارند و کلیه منافذ ریز سطح را پر می کنند. در نتیجه سطح سازه برای یک بازه زمانی بلند مدت سالم باقی می ماند.

 

انواع عایق رطوبتی

عایق رطوبتی در دو نوع عایق های قیری پلیمری و همچنین عایق های آکریلیک طبقه بندی می شوند. این ترکیبات بر پایه آب هستند و برای آماده سازی آن لازم است که با یک نسبت حجمی مشخصی آنها را رقیق سازی کنیم. از لحاظ موقعیت و نوع اجرا تفاوت هایی را با یکدیگر دارند.

به عنوان مثال نمونه های قیری معمولاً بر روی پشت بام و یا بافت زیر سازه از قبیل سرویس های بهداشتی و همچنین سطوح دیواری مدفون استفاده می شوند. اما نمونه های آکریلیک پایه آب می توانند بر روی نمای ساختمان، سطوح دیواری عمودی و سقف های شیروانی استفاده شوند.

 

عایق رطوبتی پشت بام

برای پوشش دهی بام ساختمان می توان از انواع عایق های قیری استفاده کرد. البته در کنار این رنگ ها شما می توانید از عایق های آکریلیک نیز استفاده کنید. هر دو آنها یک لایه نفوذناپذیر و ایده آلی را ایجاد می کنند. معمولاً سطح بام ساختمان ها برای اینکه کاملاً آب بندی شوند در چند لایه رنگ آمیزی می شوند. در نتیجه ضخامت کار افزایش می یابد و شرایطی را فراهم می‌کند تا مقاومت مکانیکی سطح افزایش پیدا کند.

 

عایق رطوبتی سقف شیروانی

برای پوشش دهی سقف های شیروانی که غالباً از جنس صفحات فلزی هستند استفاده از عایق های آکریلیک گزینه ایده آلی خواهد بود. در واقع این رنگ ها قابلیت اجرا با انواع دستگاه اسپری را دارند. در نتیجه شما روند اجرای سریع و آسانی را تجربه خواهید کرد. از طرفی شما می توانید از تجهیزات ساده دیگر مانند انواع غلطک ها و قلم موها نیز استفاده کنید که معمولاً برای پوشش دهی سطوح با مساحت کم کارایی دارند.

عایق رطوبتی سقف شیروانی

عایق رطوبتی استخری

عایق رطوبتی استخر یکی از محصولاتی است که برای آب بندی سطوح کف و دیوارهای استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیبات رنگی می توانند بر پایه رزین های اپوکسی و مواد آکریلیک باشند. مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند و سطوح بتنی استخرها را کاملاً نفوذ ناپذیر می کنند. به منظور حفظ زیبایی این رنگ ها معمولاً در فام ظاهری سفید یا آبی ارائه می شوند.

 

نحوه اجرا

برای اجرای عایق رطوبتی قیری و همچنین آکریلیک لازم است با درصد مشخصی از سیالات آب رقیق سازی شوند. البته پیش از این کار حتما باید زیرسازیهای اولیه، رفع نقائص سطح کار، پاک کردن سطوح از هرگونه ناخالصی و گرد و غبار صورت گیرد. بعد از این کار شما می توانید یک لایه را اجرا کنید. سپس از یک لایه کنفی یا از جنس فایبر گلاس و پلی اتیلن استفاده کنید. سپس مجددا یک لایه دیگر از رنگ را اعمال کنید تا به واسطه افزایش ضخامت در برابر اعمال نیرو و فشار عوامل محیطی مقاوم باشد.

 

دوام و طول عمر بسیار بالا

می توان گفت مهمترین مزیت عایق رطوبتی قیری و آکریلیک دوام و طول عمر بالای آنها می باشد. البته شما باید این رنگ ها را بصورت اصولی و طبق ضوابط تعیین شده روی سطح کار اجرا کنید تا در مراحل بعدی نیاز به ترمیم و بازسازی نداشته باشید. از طرفی این رنگ ها در برابر تنش های محیطی نظیر آب و هوای نامساعد نیز مقاومت می کنند. این ویژگی ارزشمند قطعاً هزینه های تعمیر و نگهداری را کاملاً حذف و یا حداقل کاهش می دهد.

 

کاملاً به صورت سرد اجرا و بدون نیاز به حرارت

برخلاف انواع عایق قدیمی مانند ایزوگام که در حال حاضر نیز به وفور استفاده میشوند عایق رطوبتی رنگی جدید نیاز به اعمال حرارت ندارند و کاملا به صورت سرد اجرا هستند. همین ویژگی ارزشمند باعث می شود تا تکنسین های اجرایی به راحتی بتوانند این عایق ها را در یک مدت زمان اندک روی سطوح اجرا کنند. از طرفی سرد اجرا بودن این عایق ها امنیت فرایند پوشش دهی را افزایش میدهد و پرسنل اجرایی نیز می توانند مساحت های بسیار بالاتری را در زمان محدود پوشش دهی کنند.

استفاده از عایق های قیری برای سطوح دیواری زیر سازه

استفاده از عایق های قیری برای سطوح دیواری زیر سازه

عایق قیری پلیمری قابلیت استفاده بر روی سطوح دیواری مدفون یا زیره سازه را دارد. این گونه دیوارها غالباً در قسمت فونداسیون ساختمان ها هستند که در زیر خاک دفن شده می باشند. برای افزایش مقاومت این گونه دیوارها اجرای یک یا دو لایه عایق رطوبتی قیری میتواند پایه ساختمان را کاملا محکم و یا از سست شدن آن ها در اثر تماس رطوبت جلوگیری کند.

 

قدرت پوشش دهی بالا و سطح مصرف پایین

این عایق ها زمانی که با سیالات آب رقیق سازی میشوند قدرت پوشش دهی بسیار بالایی دارند. یعنی می توانند با حجم مصرف کم مساحت گسترده ای را رنگ آمیزی کنند. این موضوع شرایطی را فراهم می‌کند تا هزینه خرید عایق رطوبتی کاهش پیدا کند. از طرفی برای افزایش قدرت پوشش دهی مضاعف بهتر است سطح کار را کاملاً تمیز و از هرگونه گرد و غبار پاک کنیم تا این رنگ ها عملکرد بهتری را داشته باشند.

 

قیمت عایق رطوبتی

این ترکیبات رنگی اگرچه دارای فرمولاسیون جدید و منحصر به فرد هستند اما شرکت های تولید کننده داخلی همواره سعی میکنند قیمت عایق رطوبتی را به گونه‌ای تعیین کنند تا مدیران و پیمانکاران براحتی بتوانند این رنگ ها را برای پروژه های بسیار گسترده تر خریداری کنند. به همین علت قیمت عایق ها کاملا متعادل نسبت به بازار می باشد و شما می توانید حجم بالایی از این رنگ ها را خریداری کنید.

 

خرید عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع عایق رطوبتی از قبیل عایق های قیری پلیمری و همچنین آکریلیک پایه آب می باشد. کیفیت بالا، ارائه رنگ ها در حجم های متناسب با نیاز مشتری و همچنین قیمت مقرون به صرفه از مزیت های خرید از این شرکت تولیدی صنعتی می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و کسب مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در تماس باشید.