کارگاه ساخت تابلو برق طرح ریتال - سازه برتر



کارگاه ساخت تابلو برق طرح ریتال

قیمت تابلو برق که مطمئناً با وجود نوسانات اقتصادی امروزه، مقدار مشخصی ندارند و به پارامترهای مختلفی نظیر جنس بدنه تابلو، ابعاد، نوع آن و … بستگی دارد. بنابراین جهت اطلاع از لیست قیمت تابلو برق مورد نظر بهتر است با سازنده تابلو تماس بگیرید و با توجه به فاکتورهایی که در ذهن دارید، قیمت را جویا شوید.

تابلو برق طرح ریتال که به لاتین تحت عنوان Rittal شناخته می‌شود یک نمونه بارز از سیستم‌های مدیریت صنعتی است که در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، واحدهای تجاری و مسکونی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در واقع برای فضاهایی که آمپر مصرفی کم است و محدودیت جای‌گذاری وجود دارد بهترین گزینه خواهد بود.

برای ساخت تابلو برق ریتال باید به چند رکن مهم دقت کنید، اول این که این محصولات از نظر کیفیت، تفاوت‌های زیادی بر مبنای نوع تولید با هم دارند؛ ضمن این که اساساً مونتاژ آسانی دارند و از نظر هزینه هم گزینه‌ای عالی برای کارفرمایان پروژه‌های برق به‌حساب می‌آیند.

 

 

طراحی و ساخت تابلوهای برق ریتال

از برنامه‌ریزی، مدیریت پروژه و پیکربندی تابلو و تجهیزات کنترل گرفته تا نظارت بر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، طیف گسترده‌ای از ابزارهای هوشمند امروزه امکان ساخت تابلوهای برق را به شرکت‌ها و کارگاه‌ها می‌دهند. این قطعات کنار هم چیده شده و در نهایت یک سیستم کنترل الکتریکی مرکزی را تشکیل می‌دهند. به طبع مدیریت جریان برق شهری و یا کارگاهی بدون استفاده از تابلوهای برق امروزه ممکن نخواهد بود.

بهترین قیمت تابلو برق بازار در فروشگاه ایران پارس الکتریک

اما مسئله اساسی و حائز اهمیت این است که حتماً این تابلو برق‌ها با قیمت مناسب و بر اساس استاندارد طراحی شده باشند، قیمت تابلو برق که مطمئناً با وجود نوسانات اقتصادی امروزه، مقدار مشخصی ندارند و به پارامترهای مختلفی نظیر جنس بدنه تابلو، ابعاد، نوع آن و … بستگی دارد. بنابراین جهت اطلاع از لیست قیمت تابلو برق مورد نظر بهتر است با سازنده تابلو تماس بگیرید و با توجه به فاکتورهایی که در ذهن دارید، قیمت را جویا شوید.

 

 

انواع تابلو برق طرح ریتال

به‌طورکلی و بر اساس مشاهدات و تجربیات ما در بازار، سه نوع کلی تابلو برق وجود دارد که شامل: ریتال دیواری، ریتال ایستاده و سری‌های ریتال اپراتوری خواهد بود. تفاوت مهم آن‌ها در پیکربندی و ساخت است.

 

تابلو طرح ریتال اپراتوری

این تابلو شاید به دلیل شباهتی که به پیانو دارد، تحت عنوان تابلو ریتال پیانویی نیز شناخته می‌شود. کاربرد اصلی آن در امور کنترل مدارها و جریان‌ها و البته مانیتورینگ شبکه برق خواهد بود. شما این امکان را خواهید داشت که با استفاده از آن فیدرهای خارجی را اجرا کرده و از فیوزهای مینیاتوری استفاده کنید و کلیدهای کامپکت را نیز در آن کنار هم بگذارید. این تابلوها عموماً دارای سه کلید اصلی هستند.

موضوع مهم در مورد ساخت تابلو برق طرح ریتال سری پیانویی این است که حتماً باید شینه‌ها به‌درستی در پشت قرار گرفته و فیوزها نیز استاندارد مورداستفاده قرار بگیرند. همین‌طور فیوزها و کلیدها با استفاده از سیم و کابل به شینه‌های اصلی متصل می‌شوند. درصورتی‌که قصد سفارش ساخت تابلو ریتال پیانویی را دارید، باید به کیفیت متریال مورداستفاده در آن و همین‌طور نوع تابلو، شدت جریان، آمپر و... دقت کنید. شما می‌توانید حتی رنگ‌بندی را نیز برای انواع تابلو ریتال اپراتوری مشخص کنید. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد سفارشی‌سازی این تابلو، استفاده از درب شیشه‌ای و یا تلق است.

 

تابلو طرح ریتال دیواری

مدل دیگر از تابلوهای طرح ریتال سری‌های ساده دیواری هستند. این مدل نیز در دو گسترده CM و AE قرار می‌گیرد. هردوی آن‌ها در نهایت ساختاری دیواری دارند و از نظر ابعاد تفاوت‌های کلیدی و مهمی با هم دارند. معمولاً مدل‌های CM را شما می‌توانید بر اساس نیاز خود در نسل‌های بزرگ‌تر و طویل‌تر نیز طراحی کنید. قیمت تابلو ریتال نیز به چنین فاکتورهایی بستگی دارد.

کارگاه ساخت تابلو برق طرح ریتال

البته شما باید حاشیه سود تولیدکننده تابلو ریتال را نیز در این زمینه و به‌خصوص کنترل فاکتورهای قیمت‌گذاری در نظر بگیرید.

 

 

تابلو ریتال ایستاده

مدل دیگری که از تابلوهای ریتال در بازار به فروش می‌رسد تحت عنوان ایستاده شناخته می‌شود که دارای دو سری عمومی PS4000 و تابلو طرح ریتال ایستاده ES5000 خواهد بود. مدل اول که به‌عنوان PS چهارهزار شناخته می‌شود این قابلیت را دارد که سلول‌های جریان کنترل را به هم متصل کرده و دیواره‌های پهلویی و پشتی آن نیز به‌صورت کنار هم نیست. به‌وسیله پیچ به هم وصل شده‌اند و به دلیل این که چنین ساختاری در آن مورداستفاده قرار گرفته است؛ شما می‌توانید به‌راحتی تابلو ریتال PS4000 را ارتقا داده یا بزرگ‌تر کنید.

در مقابل تابلوهای ES5000 دیواره‌های پهلویی و پشتی یکپارچه‌ای دارند و شما نمی‌توانید در آینده آن‌ها را بزرگ کنید. به طبع قیمت این نوع از تابلوها کم‌تر است و البته درجه حفاظت بالاتری را نیز خواهند داشت. شما می‌توانید از این تابلوها در مواردی که نیاز به کنترل حرارتی ویژه وجود دارد استفاده کنید.

 

 

مشخصات فنی تابلو برق ریتال استاندارد

دقت کنید که اگر قصد خرید تابلو طرح ریتال را دارید، باید به استانداردهای تولید آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. متأسفانه دیده شده است که برخی از شرکت‌ها و کارفرماها نسبت به این مشخصه‌ها و ویژگی‌ها حساس نیستند؛ البته که استانداردها زیر سؤال می‌رود و در نتیجه آن کیفیت نیز مطلوب نخواهد بود. انتظار می‌رود که این تابلو در درجه اول دارای سه کلید باشد.

کلید وسط برای کوپلر و کلیدهای دیگر برای ورودی جریان هستند؛ درصورتی‌که جریان برق شهری از تابلو قطع گردد، کلید دوم با استفاده از کوپلر می‌تواند برق وسایل را هدایت کند. در دو طرف تابلو نیز سلول‌های خروجی وجود دارد. اگر خروجی‌ها زیاد باشد، باید تعدادی سلول مورداستفاده قرار بگیرد؛ ضمن این که شین‌ها در پشت تابلو قرار گرفته و با استفاده از سیم، عموماً به فیوزها متصل می‌شوند.

همین‌طور رنگ استانداردی که برای این تابلوها به‌خصوص در بحث شناسایی استفاده می‌شود RAL7035 و RAL7032 است و رنگ RAL 7035 خواهد بود. ضخامت تابلو برق طرح ریتال نیز 1.5 و درب 2 میلیمتر خواهد بود. لازم و ضروری است که کارگاه‌های ساخت تابلو برق طرح ریتال تمامی این موارد را کنترل کنند.

 

 

متریال ساخت تابلوهای ریتال برق

شما می‌توانید تابلوهای برق ریتال را کاملاً سفارشی‌سازی کنید و این یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها در مورد این محصول است، در حال حاضر ایران پارس الکتریک به‌عنوان یک مجموعه معتبر، یکی از گزینه‌های برتر با امکان ثبت سفارش آنلاین در زمینه ساخت و توسعه انواع تابلوهای برق طرح ریتال با کارگاه اختصاصی است.

یک تابلو برق شامل قطعات زیادی است: کلیدهای مدار را خواهید دید که در پانل روی‌هم چیده شده‌اند و با اهرمی کنترل می‌شوند که آن را در موقعیت "روشن" یا "خاموش" قرار می‌دهد. همچنین در بالای پنل یک مدارشکن دوقطبی به نام "Main" مشاهده خواهید کرد. آن بریکر تمام توان پانل را در کلیدهای مدار کنترل می‌کند. قطع‌کننده اصلی برای روشن یا خاموش‌کردن تمام مدارها در یک‌زمان استفاده می‌شود.

بسته به این که چه مدلی از تابلوهای برق سفارش داده می‌شود، از متریال‌های متفاوت از هم استفاده خواهد شد:

مواد:

  • بسته به نسخه: ورق فولادی یا فولاد ضدزنگ 1.4301 (AISI 304)

  • محفظه: 1.5 میلی‌متر

  • درب: 2.0 میلی‌متر

  • پانل عقب و صفحات گلند: 1.5 میلی‌متر

  • صفحه نصب: 3.0 میلی‌متر، ورق فولادی

(برای محفظه‌های فولادی و ضدزنگ)

تأمین شامل:

  • محفظه درب

  • دارای محفظه‌های تک درب:

  • درب در سمت راست (قابل تغییر به چپ)

  • صفحه نصب

  • صفحات غده

  • پانل عقب (در دو قطعه از عرض 1600 میلی‌متر) با پیچ

پرداخت سطح ورق فولادی:

محفظه، در (دو درب) و پانل عقب:

  • دولایه آستر شده

  • پوشش خارجی پودری با رنگ بافت RAL 7035

  • صفحه نصب و صفحات گلند:

  • روکش روی

سطح فولاد ضدزنگ:

محفظه، پانل عقب، صفحه گلند و درب:

  • براش، دانه 400

  • نصب صفحه:

  • روکش روی

حفاظت:

  • IP 55 تا IEC 60 529، مطابق با NEMA 12 است

  • IP 66 تا IEC 60 529، مطابق با NEMA 4/4X

 

قیمت سلول ریتال به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت تابلو برق طرح ریتال بر اساس نوع، ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، امکانات اضافه، سطوح حفاظتی، متریال و البته حاشیه سود فروشنده تعیین می‌گردد. در بین تمامی موارد ذکر شده، یکی از مهم‌ترین ارکان موردتوجه حاشیه سودی است که کارگاه‌های تولیدی در نظر می‌گیرند.

قیمت تابلو برق کارگاه ایران پارس الکتریک

برخی مراکز و کارگاه‌ها آن را با قیمت مناسب‌تر عرضه می‌کنند، در ساخت از متریال باکیفیت و بادوام بهره گرفته و به سراغ تجهیزات استوک و دست‌دوم نمی‌روند؛ ضمن این که آن‌ها همیشه سعی می‌کنند محصولات با گارانتی را روی این تابلو برق‌ها نصب کنند. درصورتی‌که به دنبال خرید تابلو برق طرح ریتال هستید، از شما خواهشمند هستیم تا به ایمنی و استاندارد بودن دقت کنید. به‌هرحال با تجهیزات مهم و حیاتی مواجه هستیم که بروز هرگونه اشتباه و سهل‌انگاری در ساخت آن‌ها سبب صدمات جبران‌ناپذیر می‌شود.

اگر هم می‌خواهید بدانید هزینه تعویض تابلو برق چقدر است، پاسخ این است که هزینه کلی تابلو برق یا هزینه تعویض تابلو برق شما فاکتورهای مختلفی از جمله محدوده بازسازی، نوع برق را در نظر می‌گیرد. سیم‌کشی موردنیاز، هزینه استخدام یک برق‌کار و نجار دارای مجوز، هزینه تابلو برق جدید یا تابلوهای فرعی متصل به خطوط برق، هزینه مواد، کد پستی شما، هزینه‌های کارگر محلی و جزئیات تکمیلی که عموماً توسط پیمانکاران ارائه می‌گردد.

 

سفارش و خرید تابلو طرح ریتال

تابلو برق اساساً یک جعبه خدمات است که یک خط برق اصلی را به خانه متصل می‌کند و جریان‌های الکتریکی را در مدارهای مختلف داخل خانه توزیع می‌کند. کلیدهای مدار و فیوزها تضمین می‌کنند که در طول توزیع برق به مدارهای مختلف جریان اضافی وجود نداشته باشد. در ایران کارگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی در زمینه ساخت و طراحی تابلو برق ریتال فعالیت می‌کنند، تفاوت عمده آن‌ها در مشخصه‌های فنی مورداستفاده، متریال، جنس سطوح، ویژگی‌های کاربردی، حاشیه سود و قیمت تابلو طرح ریتال است.

درصورتی‌که قصد سفارش این محصول را دارید، در حال حاضر ایران پارس الکتریک یکی از مجموعه‌های معتبر و شناخته شده است؛ شما با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول که از طریق بخش پشتیبانی و فروش ممکن است؛ می‌توانید اطلاعات تکمیلی را در این مورد دریافت کنید و بهترین نمونه تابلو برق ریتال را انتخاب فرمایید.