قفسه فلزی دست دوم بخریم یا نو؟ - سازه برتر



قفسه فلزی دست دوم بخریم یا نو؟

قفسه فلزی دست دوم و نو دو گزینه پیش رو برای تجهیز کردن انبارها می باشد که هر یک مزایا و معایبی دارند. به طوریکه برخی از کسب و کارها به خرید قفسه فلزی نو گرایش داشته و تعدادی ترجیح می دهند در میان قفسه های دست دوم به دنبال مدل مورد نظر خود باشند. از آنجا که نوع قفسه هایی که برای انبار خریداری می کنید ارتباط مستقیم با طول عمر و ماندگاری آنها و ایمنی انبار دارد، به همین دلیل پاسخ سوال قفسه فلزی دست دوم بخریم یا نو اهمیت زیادی خواهد داشت. در ادامه مزایا و معایب هر یک از انواع قفسه های فلزی نو و دست دوم را بررسی می کنیم.

قفسه فلزی دست دوم بخریم یا نو

قفسه فلزی نو

انبار از مهم ترین بخش ها در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی و فروشگاه ها می باشد که برای چیدمان و نگهداری تعداد زیادی از کالاها کاربرد دارد. برخلاف انبارهای قدیمی، در حال حاضر تمام بخش های انبارهای صنعتی کوچک و بزرگ با قفسه های فلزی طبقه بندی میشوند. به همین دلیل خرید قفسه انبار از گام های مهم و ضروری در راه اندازی و تجهیز انبار محسوب میشود. علاوه بر انبار، در مغازه ها و فروشگاه ها نیز به منظور ایجاد نظم در محیط و دسترسی آسان به کالا از قفسه ها استفاده شده و تاثیر چشمگیری بر افزایش فروش و جلوگیری از خسارت دارد.

علیرغم تولید انواع قفسه های چوبی و پلاستیکی، هیچ چیز به اندازه قفسه فلزی کاربرد ندارد و به همین دلیل با بیشترین تنوع روبرو شده است. قفسه فلزی نو سازه های از پیش ساخته شده یا سفارشی ساز هستند که با متریال های با کیفیت تولید میشوند. این قفسه ها همان طور که از نامشان مشخص است، کاملا نو بوده و برای اولین بار قرار است در انبار نصب و استفاده شوند.

 

مزایای قفسه فلزی نو

دلایل زیادی برای انتخاب قفسه فلزی نو در مقایسه با قفسه فلزی دست دوم وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

 

تنوع بالا در قفسه فلزی نو

کافیست انواع قفسه بندی انبار را جستجو کنید تا با تنوع بسیار زیاد در آنها از نظر نوع سازه و شکل ظاهری روبرو شوید. در واقع این یکی از مهم ترین مزایای قفسه های فلزی نو در مقابل دست دوم است. در مراکز فروش قفسه های نو که اغلب تولیدکننده نیز می باشند، می توانید متناسب با نوع و تعداد و اندازه و ابعاد کالا و شرایط محیط قفسه مناسب را انتخاب کنید. قفسه فلزی مشبک، راک کفپوشدار سبک و سنگین، قفسه خودراهرو، قفسه بندی کانتی لور، فروشگاهی، ایزی رکت، شاتل درایوین و پالت راک از جمله قفسه هایی هستند که می توانید انتخاب کنید.

قفسه فلزی نو

قابلیت ساخت سفارشی قفسه نو

یکی از مهم ترین ویژگی های قفسه های فلزی نو، قابلیت ساخت آنها به صورت سفارشی می باشد. به طوریکه می توان بر اساس شرایط محیط انبار و نوع و تعداد کالا تغییراتی را در نوع سازه قفسه ایجاد کرد. به عنوان مثال، اگر هدف خرید قفسه بندی پیش ساخته مزنین می باشد، متناسب با شرایط انبار می توان ارتفاع طبقات را تغییر داد. رنگ بندی و سایر ویژگی های این قفسه ها اگر به استانداردها لطمه وارد نکنند نیز قابل تغییر هستند.

 

کیفیت تضمین شده قفسه

برخلاف قفسه های فلزی دست دوم، تولیدکننده های معتبر کیفیت ساخت این سازه ها را کاملا تضمین می کنند. از آنجا که این قفسه ها تابحال استفاده نشده اند، لذا می توان از عدم وجود ترک و شستگی روی بخش های مختلف آن مطمئن بود.

 

معایب خرید قفسه فلزی نو

در حالت کلی سازه های فلزی نسبت به نوع چوبی و پلاستیکی همیشه قیمت های بالاتری دارند. به همین دلیل اگر قیمت قفسه انبار برایتان اهمیت زیادی دارد و با کمبود بودجه مواجه هستید، لازم است بدانید که قفسه های نو گران تر از دست دوم هستند. البته این یک عیب محسوب نمیشود، چون می تواند کیفیت را تضمین کند و در دراز مدت نیز احتمال خرابی آنها بسیار پایین خواهد بود.

 

قفسه فلزی دست دوم

تعداد زیاد مراکز فروش قفسه فلزی دست دوم نشان دهنده تقاضای بالا برای خرید آنها می باشد. بدون شک این قفسه ها دارای مزایایی هستند که برخی از کسب و کارها انتخاب و خرید آنها را ترجیح می دهند.

 

مزایای قفسه فلزی دست دوم

واقعیت این است که معایب قفسه های فلزی دست دوم نسبت به مزایای آن بیشتر است و به همین دلیل این قفسه ها برای محیط های صنعتی توصیه نمیشود. به عنوان تنها مزیت و نقطه مثبت قفسه های دست دوم می توان به قیمت ارزان آنها اشاره کرد. مانند سایر وسایل و تجهیزات کارکرده و دست دوم، قفسه های فلزی نیز برای فروش مجدد با کاهش نرخ مواجه میشوند. به همین دلیل می توان با هزینه کم سازه های فلزی را برای قفسه بندی انبار خریداری کرد.

قفسه فلزی دست دوم

معایب قفسه فلزی دست دوم

در حالت کلی و بر اساس اصول ایمنی و استانداردها، توصیه میشود که قفسه های فلزی دست دوم را تا حد امکان خریداری نکنید. چون این قفسه ها معایب زیادی را به همراه دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • تنوع بسیار پایین در مدل و نوع سازه قفسه
  • محدودیت در تعداد قفسه های قابل خریداری
  • عدم امکان ایجاد تغییر در ویژگی های سازه بر حسب شایط محیط
  • امکان وجود ترک و شکستگی در بخش های مختلف سازه به دلیل استفاده زیاد
  • عدم ارائه تضمین و گارانتی توسط فروشنده

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن بودجه محدود، در زمان خرید قفسه های فلزی دست دوم حتما تمام بخش ها را با دقت بررسی کنید. علاوه براین، در خرید این قفسه ها عجله نکنید و با جستجوی زیاد در سایت ها و اپلیکیشن های فروش کالاهای دست دوم در نهایت می توانید سازه های سالم و قابل اعتمادتری را پیدا کنید.

 

نتیجه گیری

بر اساس مواردی که در طول متن ارائه شد، در نهایت می توان گفت خرید قفسه فلزی نو در اغلب مواقع بهتر از دست دوم می باشد. چون قفسه های نو را می توان به صورت سفارشی تولید و در محل مورد نظر نصب و اجرا کرد. علاوه براین، قفسه های فلزی نو دارای گارانتی بوده و تنوع آنها در مدل و تعداد بسیار زیاد است. این در حالیست که قفسه های دست دوم فقط قیمت ارزان تری داشته و امکان ترک و شکستگی آنها بسیار زیاد است.