موارد مهم در نصب پارکت چوبی - سازه برتر



موارد مهم در نصب پارکت چوبی

کفپوش پارکت، چه در خانه جدید باشید و چه در حال بازسازی و یا افزودن تزئینات زیباتر به خانه فعلی خود باشید، یک گزینه فوق‌العاده برای خانه شما خواهد بود. نصب پارکت چوبی می‌تواند ظاهری شیک و زیبا به خانه شما بدهد. با وجود سهولت نسبی نصب، رعایت توصیه‌های سازنده کف پارکت در مورد بهترین راه برای کفپوش بسیار مهم خواهد بود. ما در این مقاله به بررسی موارد مهم در نصب پارکت چوبی می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

موارد مهم در نصب پارکت چوبی

ابزار مورد نیاز برای نصب کف پارکت

توصیه می‌کنیم قبل از شروع به چیدن کف چوبی پارکت، ابزارها و موارد زیر را جمع آوری کنید.

  • مداد.
  • اندازه گیری نوار.
  • پتک.
  • اسپیسرها.
  • چسب.
  • گونیا
  • تجهیزات حفاظت فردی: دستکش، عینک ایمنی، لباس معقول.

 اگرچه نصب احتمالا به آرامی انجام می‌شود و به هیچ وسیله دیگری برای چکش کاری و اره کردن نیازی ندارد، اما داشتن ابزارهایی مانند چکش و اره در هر صورت ایده خوبی است.

 

نکاتی که هنگام نصب پارکت چوبی باید در نظر داشته باشید

علاوه بر به خاطر سپردن نکات مفید زیر، مهم است که اطمینان حاصل کنید آماده سازی صحیح را برای نصب پارکت چوبی خود انجام داده‌اید. فاصله انبساط حدود 10 میلی‌متری بین لبه‌های کفپوش چوبی و دیوار خود بگذارید. برای این کار استفاده از اسپیسر ایده خوبی است. برای انجام صحیح این کار اندازه‌گیری را به طور دقیق انجام دهید.

 

سازگاری کف برای نصب پارکت چوبی

سازگاری کف برای نصب پارکت چوبی

هنگامی که کف چوبی شما به منزل رسید، ممکن است وسوسه شوید که بلافاصله شروع به چیدن آن کنید. شما نباید این کار را انجام دهید. برای اطمینان از اینکه پارکت یا سایر کفپوش‌های چوبی شما، از جمله کف‌های چوبی مهندسی شده پس از چیدمان احتمال تاب برداشتن یا جابجایی کمتری دارند، باید ابتدا کف منزل را برای نصب آنها سازگار ‌کنید.

تخته‌ها گردش هوای مناسبی دارند و با رطوبت و دمای اتاقی که در آن قرار می‌گیرند سازگار می‌شوند. بنابراین بهتر است برای باز کردن بسته‌بندی عجله نکنید.

در عوض، آنها را در جعبه خود بگذارید و آنها را در اتاقی که می‌خواهید پارکت را در آن قرار دهید یا در محلی که با آن سطح گرما و رطوبت مطابقت دارد، نگهداری کنید. اگر نمی‌توانید، دست‌کم آنها را در جایی مرطوب نگه ندارید.

برای کف‌های چوبی مهندسی شده حداقل 3 روز زمان هوادهی توصیه شده است. این میزان برای کف‌های جامد باید حداقل 7 روز باشد.

 

آماده سازی کف زیرین

برای به دست آوردن بهترین نتایج در زمینه برای داشتن یک کفپوش چوبی پارکت زیبا، یکنواخت و با ماندگاری طولانی، قبل از شروع به نصب کفپوش چوبی، لازم است که کف زیرین را آماده کنید.

ابتدا باید کف زیرین شما را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ساختار آن سالم است و هیچ گونه آسیب قابل توجهی ندارد. اگر یک خانه جدید یا یک خانه تازه بازسازی شده قرار است با کفپوش‌های جدید تزئین شود، قبل از نصب کف پارکت، باید سطح زمین کاملا خشک شوند.

برخی از گزینه‌های کفپوش از جمله کفپوش‌های چوبی پارکت مهندسی شده بسیار بادوام هستند و می‌توانند با رطوبت بیشتری نسبت به برخی از کفپوش‌های چوبی سخت مقابله کنند. با این حال، محدودیتی برای هر نوع کف چوبی در مورد رطوبت وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، رطوبت زیر کف نباید بیش از 10-12٪ باشد. برای به دست آوردن بهترین سطح ممکن، کف شما باید تا حد امکان صاف باشد.

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که کف شما تمیز است و هیچ اثری از کفپوش‌های قدیمی مانند چسب‌ها وجود ندارد و تازه جارو شده و هیچ زباله‌ای ندارد.

 

نحوه نصب پارکت چوبی

رعایت نکات زیر علاوه بر تعیین زمان مناسب برای نصب، به بهتر انجام شدن کار کمک زیادی می‌کند.

  • اتاق یا فضا را به دقت اندازه گیری کنید. سپس دوباره اندازه گیری کنید تا از درستی آن مطمئن شوید.
  • فضاهای خود را در اطراف لبه اضافه کنید تا امکان گسترش آن وجود داشته باشد.
  • خط شاقول یا خط مرکزی را در سراسر اتاق پیدا کنید.
  • هر پارکتی را که استفاده می‌کنید، باید از وسط سطح آن شروع به نصب کنید.
  • دستورالعمل‌های سازنده در مورد نحوه استفاده از چسب‌ها را دنبال کنید.
  • از گونیای خود برای تنظیم ردیف اول استفاده کنید.

 

 سنباده زدن، سفت کردن و آب بندی در زمان نصب پارکت چوبی

کفپوش‌های پارکت در انواع مختلفی از جمله روکش‌های روغنی، لاکی مات، برس‌کشی شده و روغن‌های UV عرضه می‌شوند. بنابراین باید دستورالعمل های سازنده را در مورد اینکه آیا هر نوع سنباده زدن، سفت کردن یا آب بندی برای کف خاص شما مورد نیاز است یا توصیه می شود، دنبال کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید، با شرکت سازنده تماس بگیرید تا در مورد اینکه بهترین گزینه تکمیلی برای ظاهری که می‌خواهید یا نوع کفی که خریداری کرده‌اید و همچنین در مورد محصولاتی که توصیه می‌کنند، مشاوره بگیرید.

 

نگهداری و مراقبت‌های پس نصب پارکت چوبی

نگهداری و مراقبت‌های پس نصب پارکت چوبی

برای حفظ بهترین ظاهر کفپوش پارکت و اطمینان از ماندگاری آن برای سال‌های آینده، حفظ درجه حرارت تا حد امکان مهم است. استفاده از لاک‌ها، روغن‌ها و پوشش‌های محافظ نیز توصیه می‌شود. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید به ویژه برای کفپوش‌های روغنی، پوشش محافظ UV را انتخاب کنید یا در صورت امکان از قرار گرفتن کفپوش در معرض مستقیم و طولانی نور خورشید اجتناب کنید.

شرکت IWFC یکی از بهترین ها در زمینه تولید پارکت چوبی در ایران به شمار می رود که انواع پارکت چوبی را ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پارکت های چوبی و سفارش و خرید انواع پارکت به سایت  IWFCبه نشانی  https://iwfc.ir/ مراجعه کنید و یا جهت استعلام به روز قیمت پارکت چوبی با نصب می توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل نمایید.