با اطمینان برای طراحی ویلا هزینه کنید - سازه برتر



افراد زیادی هستند که از هزینه کردن برای طراحی ویلا خودداری می‌کنند و راهی مانند استفاده نقشه‌های آماده یا سپردن پروژه به افراد تازه‌کار را پیش می‌گیرند؛ بدون توجه به این موضوع که هنگام طراحی ویلا موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. انتخاب نقشه‌های آماده تنها سبب می‌شود تا ویلا بدون توجه به بستر، عوامل اقلیمی و موقعیت مکانی پروژه ساخته شود.

ساخت ویلا بدون توجه به این موارد سبب می‌شود تا پس از ساخت مشکلات زیادی ساکنین ویلا را تهدید کند. مشکلاتی اعم از تخریب زود هنگام ویلا یا آسایش محیطی بسیار پایین. در این مقاله از این سخن خواهیم گفت که چرا باید برای طراحی ویلا هزینه کنید و در واقع این هزینه به چه مواردی بستگی دارد؛ همراه ما باشید.

 

 

هزینه طراحی ویلا

زمانی که با سپردن طراحی ویلای خود به تیمی حرفه‌ای و مهندسی برای طراحی ویلا هزینه می‌کنید، در واقع از ریسک‌های زیادی جلوگیری می‌کنید. در سال‌های اخیر با توجه به استقبال کثیری که از معماری می‌شود، طراحان زیادی آغاز به کار کرده اند. برخی از این طراحان با هزینه‌های بسیار کمی طراحی ویلای کارفرمایان را انجام می‌دهند؛ اغلب این افراد، دانشجویان رشته معماری یا فریلنسرها هستند و آشنایی زیادی با روند اجرای پروژه ندارند.

  • هنگام انتخاب شرکت‌ طراحی ویلا، حتما پروژه‌های سابق تیم معماری را بررسی کنید، اگر طراحی ویلا متناسب با سازه انجام نشود؛ هنگام ساخت ویلا برای پیمانکاران مشکلات زیاد و برای کارفرما هزینه بیشتری را به وجود می‌آورد.

هزینه طراحی ویلا

هزینه کردن برای طراحی ویلا چه مزایایی دارد؟

سپردن پروژه طراحی ویلا به شرکت‌های معماری معتبر، مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • طراحی ویلا مطابق با خواسته و سلیقه کارفرما انجام می‌شود.
  • در صورتی عدم رضایت از طراحی انجام شده، امکان تغییر وجود دارد.
  • طراحی ویلا سبب داشتن ویلایی خاص و منحصر به فرد می‌شود.
  • اطمینان از عدم بروز مشکل در فاز اجرایی پروژه
  • چیدمان فضا، محل قرار گرفتن بازشو‌ها و … بر طبق اصول و بر اساس ویژگی‌های اقلیمی محل پروژه انجام می‌شود.

 

در هزینه طراحی ویلا عوامل بسیاری نقش دارند، برای تعیین قیمت طراحی ویلا تمامی این موارد از متراژ پروژه تا نوع متریال احتیاج به بررسی دارند و قبل از طراحی ویلا باید هزینه هر کدام بررسی شود.

 

 

هزینه طراحی ویلا به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر بخواهیم در رابطه با عواملی که بر هزینه طراحی ویلا اثر می‌گذارند، سخن بگوییم؛ باید به عواملی نظیر موارد زیر اشاره کنیم.

  • متراژ فضا: یکی از بارزترین این عوامل، متراز ویلا است. همانطور که می‌دانید هزینه طراحی ویلا عموما بر اساس تومان به ازای هر متر مربع محاسبه می‌شود. به همین علت هر چقدر که متراژ فضا شما بیشتر باشد، به هزینه طراحی آن نیز اضافه خواهد شد.
  • تیم طراح: یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه طراحی ویلا، دستمزد تیم طراح است. اگر طراحی ویلا توسط مجموعه‌ای با تجربه انجام شود که در کارنامه خود، سابقه ساخت پروژه‌های ویلایی دارد، مطمئنا باید هزینه بیشتری نسبت به سپردن همان پروژه به دانشجویان، افراد بی‌سابقه یا طراحی‌های آماده در بستر اینترنت بپردازید.
  • نقشه‌های سازه، تاسیسات و … : اگر علاوه بر نقشه‌های معماری به سایر نقشه ها مانند: نقشه‌های سازه، تاسیسات، نقشه‌های الکتریکی و مکانیکی احتیاج داشته باشید، تیم طراحی هزینه بیشتری از شما درخواست خواهند کرد.
  • موقعیت مکانی ویلا: محل قرارگیری زمین پروژه نیز در هزینه طراحی ویلا اثر می‌گذارد. ساخت ویلا در شمال، احتیاج به بررسی‌های بیشتری نسبت به طراحی ویلا در هر موقعیت مکانی دیگری دارد..
  • طراحی محوطه، طراحی داخلی و…: در صورتی که قصد طراحی هر یک از این فضاها را داشته باشید، باید هزینه‌ بیشتری به تیم طراح بپردازید. هر کدام از نقشه‌های طراحی محوطه و طراحی داخلی ویلا نیز ضوابط خاص خود را دارند و باید طبق اصول انجام شوند.

کاهش هزینه طراحی ویلا

 

چگونه می‌توان هزینه طراحی ویلا و ساخت آن را کاهش داد؟

بهترین راه برای کاهش هزینه طراحی ویلا، سپردن تمامی مراحل طراحی و ساخت به یک شرکت معماری است. شرکت‌های معماری بسیاری وجود دارند که نه تنها کار طراحی ویلا را انجام می‌دهند، بلکه به عنوان شرکت پیمانکار نیز مسئولیت ساخت ویلای طراحی شده را برعهده می‌گیرند.

نمادیزاین یکی از همین شرکت‌ها با ده سال سابقه فعالیت در صنعت ساختمان‌سازی است. ما در نمادیزاین با استراتژی توجه به بودجه مالی کارفرما و ارائه راهکارهایی به کاهش قیمت طراحی ویلا و ساخت آن کمک می‌کنیم.

از جمله راهکارهایی که متخصصین نمادیزاین ارائه می‌دهند، عبارتند از:

  • معماران نمادیزاین هنگام طراحی ویلا، تمامی نقشه‌ها را متناسب با ابعاد متریال به کارفرما ارائه می‌دهند که با جلوگیری از پرتی مصالح هنگام ساخت، در کاهش هزینه تهیه متریال و در نهایت ساخت ویلا تاثیر می‌گذارد.
  • کارشناسان ما پس از طراحی ویلا دو پیش فاکتور از هزینه ساخت ویلا با متریال‌هایی در دو کیفیت خوب و متوسط به کارفرما ارائه می‌دهند تا متناسب با بودجه خود یکی را انتخاب کند.
  • تمامی متریال‌های مورد نیاز برای ساخت ویلا توسط نمادیزاین، از طریق کارخانه تولیدکننده و به صورت مستقیم تهیه می‌شود. با حذف واسطه تهیه متریال هزینه ساخت ویلا تا 15% کاهش پیدا می‌کند.

از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید از شما سپاسگزاریم، برای اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه طراحی ویلا می‌توانید به وب‌سایت نمادیزاین به آدرس https://nama.design/  مراجعه کنید.