اجرای سقف وافل، بهترین شرایط برای طراحی و اجرای سقف وافل در اصفهان - سازه برتر

اجرای سقف وافل، بهترین شرایط برای طراحی و اجرای سقف وافل در اصفهان

  • شناسه : 23316


روش های نوین اجرای سازه هر گونه دشواری در فرایند ساختمان سازی را از بین برده اند؛ در این میان روش اجرای سقف وافل مورد توجه قرار می گیرد که با بهره گیری از قابلیت های فنی امروزی، به سادگی انجام می شود. اجرای این سازه ها با روش های تخت و مدولار در ساختمان های مختلف انجام می شود. 

مزایای متعدد این سقف های ساختمانی میزان استفاده از آن ها را هر روز افزایش می دهد. سهولت در روند اجرا و هزینه مناسب این سازه ها از مهمترین محاسن استفاده از فناوری وافل در صنعت ساختمان سازی است. این سقف ها در کمترین مدت زمان ممکن در محیط ساختمان شما اجرا شده و مقاومت و ایمنی ساختمان را تضمین می کنند. استفاده از حداکثر دهانه در سازه، این سازه های ساختمانی را برای بنای ساختمان های بزرگ مانند فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و... مناسب کرده است. 

 

آشنایی با اجرای سقف وافل

آشنایی با روش اجرای سقف وافل

با به کارگیری این روش های نوین اجرای سازه، ایمنی کارگران در حین کار بیشتر حفظ می شود و فرایند ساخت سقف نیز دقیق تر انجام می گیرد. روش تخت اجرای سقف وافل، سبب تسریع عملیات ساختمان سازی شده و کیفیت بتن نمایان زیر سقف را افزایش می دهد. شما می توانید، طی چند مرحله ساده، از این فرایند اجرایی استفاده کنید:

  1. استفاده از پایه هایی مانند جک و داربست به عنوان پایه اطمینان 
  2. استفاده از قالب های فلزی و یا ابزاری مانند پلای وود برای یکدست کردن سطوح
  3. استفاده از قالب های وافل؛ برای این منظور نقشه های محاسباتی دقیقی فراهم می شوند. 
  4. فرایند آرماتور بندی
  5. اجرای فرایند بتن ریزی
  6. باز کردن پلای وود ها و قالب های فلزی و به دنبال آن خارج کردن قالب های وافل از سطوح بتنی سخت شده

مزایای  متعدد فنی و اقتصادی اجرای سقف وافل در اصفهان در مقایسه با سایر سیستم‌های‌ مشابه مانند سقف های مجوف، تیردال، پیش‌تنیده و تیرچه بلوک موجب رشد چشمگیر کاربرد آن شده است. این سقف ها به عنوان راهکاری اقتصادی با قابلیت تطبیق برای انواع ساختمان. با کاربری‌ها و دهانه‌های مختلف و با ویژگی سهولت اجرا با استقبال جامعه مهندسان معمار و سازه قرار گرفته است.

سقف وافل اصفهان

آشنایی با روش اجرای مدولار سقف وافل

در این روش اجرای تخصصی ، پایه های اطمینان فرایند ساخت سقف، در فاصله های معینی از یکدیگر قرار می گیرند. در این روش پیش از استفاده از فالب های وافل، قوطی هایی برای زیر سازی شبکه ای مورد استفاده قرار می گیرند که قالب های وافل بر روی آن ها نصب می شوند. 

این روش اجرای سقف، به ابزارهای کمتری نیاز دارد؛ همچنین امکان استفاده از آن در دهانه های بزرگ ساختمان نیز از مزایای روش اجرای مدولار به شمار می رود. برای استفاده از روش مدولار باید دقت بیشتری در عملیات ساخت سقف های وافل داشته باشید. در این روش نیازی به استفاده از پلی وود ها و قالب های فلزی ندارید و این مسئله صرفه اقتصادی بسیاری برای پروژه ساختمانی مذکور به همراه دارد. 

 

 

آشنایی با انواع سقف های وافل 

سازه های وافل در مدل های یک طرفه و دو طرفه در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. سقف های یک طرفه وافل برای ساختمان هایی با دهانه های کوچک به کار می روند و در آن ها از قالب های مستطیل شکل استفاده می شود. این قالب ها نوعی دال یک طرفه هستند. یکی از مزایای استفاده از این روش، استفاده از میلگردها تنها در یک جهت می باشد؛ چرا که میزان میلگردهای به کار رفته در یک جهت دال، بسیار کمتر از مدل های دو طرفه است. این مسئله هزینه های خرید مصالح را به حداقل می رساند. 

برای استفاده از حداکثر دهانه در سازه، سقف های دو طرفه وافل به کار می روند. در این نوع سقف از قالب های دو طرفه مربعی شکل استفاده شده که میلگردها را در دو جهت متعامد بر روی خود سوار می کنند. این نوع سقف وافلی، مقاومت و استحکام بیشتری دارد و دلیل آن استفاده بیشتر از میلگرد است. اما این مسئله هزینه های استفاده از این مدل سقف را نیز افزایش می دهد. 

 

قالب سقف وافل

بررسی اقتصادی اجرای سقف های وافل 

برای تعیین نسبت قیمت مسکن به هزینه قیمت ساخت در اصفهان، هزینه مصالح مورد استفاده در بخش های مختلف این پروژه ها در نظر گرفته می شود. یک از مهمترین اجزای ساختمان را سقف آن تشکیل می دهد. تعیین نرخ نصب و اجرای سقف وافل در اصفهان ، بر اساس عوامل مختلفی انجام می شود. مواردی مانند ارتفاع، نوع سقف، تعداد طبقات ساختمان، نوع میلگردهای به کار رفته، خاموت گذاری و... در این زمینه موثر خواهند بود. 

نسبت قیمت مسکن به هزینه قیمت ساخت در اصفهان بر اساس هزینه و دستمزد به صرفه اجرای سقف های وافل، رقم قابل توجهی خواهد بود؛ این سقف ها، هزینه ساختمان سازی را به میزان بالایی کاهش داده و این مسئله سود آوری بسیاری برای ساختمان سازان به همراه دارد.

 

 

ضوابط طراحی سقف وافل

در فرایند اجرای تخصصی، به نکات و ضوابط بسیاری در خصوص سقف های وافل توجه می شود. برخی از این پارامترهای اجرایی به شرح زیر می باشند:

  1. تناسب بندی کل سازه
  2. در نظر گرفتن کنترل بندی مرکز و توجه به مرکز کل تیرچه ها
  3. بررسی میزان ضخامت سقف
  4. بررسی خمش سقف 
  5. کنترل برش های موجود در سقف های یک طرفه و دو طرفه وافل
  6. کورد و کالکتور
  7. بررسی کنترل ارتعاش سقف و میزان مقاومت آن در برابر زلزله
  8. در نظر گرفتن سایز جزییات

با به کار بردن قوانین بالا در فرایند اجرای این سقف ها اهداف متعددی در صنعت ساختمان سازی محقق می شوند؛ از میان آن ها می توان به کاهش وزن سازه ها و حفظ امنیت جانی و مالی افراد اشاره کرد. 

 

 

جمع بندی

سقف های وافل به دلیل زیبای منحصر به فردی که در صنعت ساختمان سازی ایجاد می کنند و مزایای فنی متعدد، مورد توجه صنعتگران این عرصه قرار دارند. به کار بردن این سازه ها کاهش وزن سازه  و بار مرده ساختمان را در پی دارد. در این گزارش از شرکت فنی مهندسی نوسا شرح کلی از ویژگی ها و مشخصات فنی این سازه ها ارائه کردیم که بررسی آن ها در استفاده صحیح تر این سازه ها در محیط ساختمان تاثیر گذار خواهد بود. قابلیت هایی مانند امکان نور پردازی در محیط، بزرگتر نشان دادن فضا، تلفیق با سبک های مختلف معماری و... بر شهرت جهانی این سقف افزوده است.  

 

 

برچسب ها : سقف وافل,اجرای وافل,پیمانکار سقف وافل