مراحل بازسازی خانه، آپارتمان و ساختمان + دکوراسیون - سازه برتر



چکیده : مراحل بازسازی خانه، آپارتمان و ساختمان را در این نوشته می توانید ببینید و با توجه به آن خانه خود را با کمترین هزینه با دکوراسیون جدید بچینید.

 

مراحل بازسازی خانه

مراحل بازسازی خانه و ساختمان کدام است؟ شاید سلیقه شما در زیبایی شناسی خانه تغییر کرده باشد و این بار بخواهید دکوراسیون داخلی خود را تغییر دهید. شاید قصد دارید ملک خود را بفروشید. اما قبل از اینکه آن را به بازار عرضه کنید، باید مطمئن شوید که قیمت بالاتری خواهد داشت.

چنین برنامه ها و اهدافی مطمئناً نیاز به بازسازی خانه دارند. توجه داشته باشید، پروژه بازسازی خانه دقیقاً یک فرآیند زیبا نیست. نامرتب و گران است و اگر برنامه ریزی دقیقی نداشته باشید ممکن است پول زیادی را هدر دهید.
اگر می‌خواهید با چنین پروژه بزرگی با اطمینان مقابله کنید، این راهنمای مفصل را که برای شما آماده کرده‌ایم بررسی کنید.

برای سفارش خدمات بازسازی خانه و ساختمان با آتلیه معماری مسعودیان با شماره های زیر تماس بگیرید.

09124773772

02188033658

 

مراحل بازسازی خانه

با توجه به اینکه بازسازی خانه یک کار بزرگ است، سازماندهی از همان ابتدا تضمین می‌کند که برنامه‌های شما همانطور که تصور می‌کنید عملی می‌شوند.
به طور کلی، یک پروژه بازسازی خانه به سه مرحله تقسیم می شود: برنامه ریزی، بازسازی واقعی خانه و بعد از بازسازی. پیروی از این رویکرد ساختاریافته و روشمند شما را از هدر دادن منابع نیز دور می کند.

مرحله 1: برنامه ریزی و آماده سازی

با دانستن آنچه می خواهید و روی کاغذ آوردن آن، قوی شروع کنید. در این مرحله، شما همچنین باید افراد مناسبی را استخدام کنید که کار را انجام دهند.

1. هدف خود را تصویر کنید

بنابراین، هدف شما چیست؟ آیا می خواهید یک طبقه دیگر به خانه خود اضافه کنید یا فقط نما را بازسازی کنید؟ شاید بخواهید آشپزخانه قدیمی خود را تغییر دهید؟ شما باید محدوده پروژه خود را مشخص کنید، زیرا اندازه پروژه اندازه بودجه شما را تعیین می کند و بالعکس. فهمیدن اینکه واقعاً چه چیزی می‌خواهید نیز به شما کمک می‌کند تا قیمت دقیق پروژه را دریافت کنید. به این دلیل است که هر چیزی که برنامه شما نیاز دارد توسط پیمانکار شما در نظر گرفته می شود.

2. با یک متخصص قابل اعتماد مشورت کنید

مراحل باز سازی خانه

انجام دادن همه چیز همیشه عاقلانه نیست. اول، ممکن است با خروجی نامطلوبی مواجه شوید که ممکن است خانواده شما را به خطر بیندازد. دوم، عدم تخصص شما ممکن است در حین انجام کار به شما آسیب برساند. هر دو عواقب باعث می شود که شما بیشتر از برنامه ریزی شده پول خرج کنید.
با مشاوره با متخصصان زیر در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید:

  • معمار : اگر در حال بازسازی نمای خانه هستید، یک معمار به شما کمک می کند تا ظاهری برجسته بر اساس سلیقه زیبایی شناسی خود ایجاد کنید.
  • مهندس : اگر در حال ساخت یک طبقه اضافی هستید، باید با یک مهندس عمران کار کنید تا مطمئن شوید که نقشه یکپارچگی ساختاری دارد.
  • طراح داخلی : طراحان داخلی نه تنها خانه شما را زیبا می کنند بلکه مطمئن می شوند که هیچ فضایی از بین نمی رود. علاوه بر این، آنها اطمینان حاصل می کنند که پیمانکار عمومی به برنامه پایبند است.
  • پیمانکار ساختمان : آنها مجری این پروژه خواهند بود. پیمانکار ساختمان شما نقشه را اجرا می کند و بر پروژه بازسازی از ابتدا تا انتها نظارت می کند. در برخی موارد شرکت پیمانکار نیز مسئول درخواست پروانه ساختمان خواهد بود.

3. بودجه خود را برنامه ریزی کنید

اکنون که می دانید چه کاری باید انجام شود و برنامه شما توسط متخصصان تأیید شده است، می توانید کار بر روی بودجه را شروع کنید. در اینجا برخی از زمینه های مهمی که باید پوشش دهید آورده شده است:

  • نیروی کار : باید به پیمانکاران بازسازی خانه خود که در موارد زیر کار می کنند، پول پرداخت کنید:  تخریب، نجاری، سنگ تراشی، کارهای برقی و غیره. هزینه های حرفه ای همکاران خود را نیز از طراح داخلی گرفته تا مهندس فراموش نکنید.
  • مواد: هرگز به چیزی ارزان و بی کیفیت رضایت ندهید. مطالب خود را از برندهای معتبر تهیه کنید. از پیمانکار خود در مورد آن بپرسید.
  • مجوزها : با درخواست مجوز ساختمانی خود بدون هیچ گونه پیامد قانونی کار کنید. هزینه مجوز عمدتا به اندازه پروژه (در هر متر مربع) بستگی دارد.
  • متفرقه : تحویل مواد، غذا و نوشیدنی برای کارگران، رفت و آمد شما و اجاره آپارتمان (اگر نمی توانید مدتی در خانه زندگی کنید) نیز باید در محاسبه بودجه شما لحاظ شود.

4. سرمایه گذاری زمان در کار آماده سازی

کار آماده سازی یکی از مهم ترین مراحل بازسازی خانه است. اگر می خواهید مطمئن شوید که روند ساخت و ساز روان خواهد بود، باید یک برنامه زمانی عملی داشته باشید و تمام موانع احتمالی را حذف کنید.
در این مرحله، باید یک جلسه قبل از ساخت با معمار، طراح داخلی و پیمانکار خود داشته باشید تا در صورت وجود تغییراتی در بودجه انجام دهید و در مورد تاریخ های مورد نظر توافق کنید.

  • یک جدول زمانی ایجاد کنید : هر چه بازسازی طولانی تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد شد. برای اطمینان از کارایی و مدیریت حواس‌پرتی‌ها، باید نه تنها برای کارگران، بلکه برای خود و خانواده‌تان برنامه‌ریزی کنید. عواملی را در متغیرهایی که ممکن است بر برنامه تأثیر بگذارند، مانند آب و هوا و سرعت کار کارگران. نگران نباشید، زیرا پیمانکار شما به شما در برنامه ریزی این امر کمک می کند.
  • اندازه گیری کنید: شما نمی خواهید یک مبلمان جدید را فقط برای اینکه متوجه شوید که فضای زیادی را در اتاق شما اشغال می کند، بیاورید. قبل از شکستن دیوارها یا قرار دادن وسایل جدید، مهم است که اندازه گیری ها را دقیق انجام دهید.
  • رنگ قدیمی را پاک کنید: زمان لازم برای حذف رنگ قدیمی را دست کم نگیرید. بسته به اندازه اتاق یا خانه ممکن است یک یا دو روز (یا بیشتر) طول بکشد.
  • اقلام خانه حسابرسی : قبل از اینکه به پیمانکار اجازه دهید کار خود را شروع کند، باید همه اقلام خود را بسته بندی کنید، به خصوص موارد ارزشمند. می توانید آنها را در یک اتاق جداگانه یا در انبار اجاره ای خود نگهداری کنید. در این فرآیند خانه خود را مرتب خواهید کرد و حتی ممکن است چیزهایی پیدا کنید که بتوانید بفروشید یا اهدا کنید.
  • محل زندگی را برنامه ریزی کنید : اگر اتاق های شما در حال حاضر قابل استفاده نیستند، باید محل زندگی خود را برنامه ریزی کنید. شما می توانید یک آپارتمان اجاره کنید، اما اگر یکی از اقوام به شما مراجعه کرد و گفت که می تواند خانواده شما را اسکان دهد، پیشنهاد آنها را در نظر بگیرید.

 

فاز 2: مراحل بازسازی واقعی خانه

این مرحله از بین تمام مراحل بازسازی ساختمان و  خانه آشفته ترین است. اما اگر به درستی انجام شود، با یک خانه جدید که به چشم انداز شما پایبند باشد پاداش خواهید گرفت. در اینجا برخی از کارهایی است که شما انجام خواهید داد.

1. تخریب را مدیریت کنید

قبل از اینکه تخریب شروع شود، باید بفهمید که قطعات و آوار خانه جدا شده کجا خواهند رفت. ممکن است پیمانکار شما از آن مراقبت کند، اما شما می توانید انتخاب کنید که اینها را به کسانی که به "پانمبک" نیاز دارند اهدا کنید.
کل فرآیند خراب کردن دیوارها یا جدا کردن سقف بسیار خطرناک است. بنابراین اقدامات احتیاطی ایمنی را رعایت کنید که نه تنها کارگران، بلکه خانواده و همسایگان شما را نیز ایمن نگه می دارد.

2. سیم کشی و لوله کشی را نصب کنید

هنگامی که کار تخریب انجام شد و قاب های دیوار اصلی راه اندازی شد، می توانید سیم کشی خانه خود را مجدد شروع کنید. این فرصت شما برای تعمیر یا تعویض قطعات الکتریکی معیوب و طراحی پریزهای جدید است. اگر در حال بازسازی حمام هستید، می توانید لوله کشی را تعمیر کنید یا لوله ها را بر اساس نقشه تغییر مسیر دهید.

3. شروع به نصب دیوارها کنید

پس از پرداختن به همه نگرانی‌های مربوط به سیم‌کشی و لوله‌کشی، نوبت به ساخت قاب‌های اضافی و نصب دیوارها می‌رسد. گاهی اوقات افزودن تیرهای تکیه گاه و ترمیم سطوح بازشوی در و پنجره نیز با این مرحله همزمان می شود.
در آماده سازی برای مرحله بعدی، باید مطمئن شوید که پنل های دیوار و سقف به درستی سنباده کاری شده اند. معمولاً قبل از نصب نیاز به سمباده زدن دارند.

4. رنگ کنید

مراحل بازسازی خانه و ساختمان

دیوارهای صاف اکنون آماده رنگ آمیزی هستند. بله، ممکن است خودتان این کار را انجام دهید. اما اگر می خواهید شغلی بی عیب و نقص داشته باشید، آن را به متخصصان بسپارید. با این حال، اگر هنوز تصمیم می‌گیرید خودتان این کار را انجام دهید، برای جلوگیری از ترک خوردن یا لایه‌برداری باید به خاطر بسپارید: صبور باشید. بگذارید رنگ بین لایه ها کاملا خشک شود. مهمتر از آن، از نوعی رنگ استفاده کنید که می تواند با رطوبت مقابله کند. شرایط مرطوب معمولا باعث ترک خوردن و کنده شدن رنگ می شود.

5. فیکسچرها را نصب کنید

در این مرحله، خانه شما در نیمه راه پروژه است. این مرحله ای است که در آن چیزها را بر اساس طرح طراح داخلی خود کنار هم می گذارید. شما چراغ ها، دوش ها، سینک ها، کابینت ها و سایر وسایل مانند در و پنجره را نصب خواهید کرد. این ممکن است یک فعالیت کمرشکن باشد، اما وقتی ببینید فضای شما بالاخره شروع به زنده شدن می کند، قطعا از این کار لذت خواهید برد!

با این وجود، از آوردن قطعات مبلمان جدید خودداری کنید تا مرحله بعدی انجام شود.

6. کار کفپوش را انجام دهید و کارهای تکمیلی را اضافه کنید

مراحل بازسازی خانه آپارتمان و ساختمان

بسیاری از پیمانکاران بازسازی خانه انجام کار کفپوش را در مراحل اولیه پروژه توصیه نمی کنند. اگر ابتدا کف جدید خود را نصب کنید، ممکن است آسیب هایی مانند خراشیدگی و حتی لکه های رنگی که به سختی از بین برود، وارد شود. به این ترتیب، انجام این کار فقط در قسمت آخر بازسازی منطقی است.
پس از اتمام کفپوش، کارهای تکمیلی را انجام دهید، مانند قرار دادن مبلمان و لوازم خود، آویزان کردن پرده ها، نصب سقف در فضای باز و محافظت از کودکان در هر اتاق.

 

فاز 3: مراحل پس از بازسازی خانه

مراحل بازسازی خانه

تبریک می گویم! خانه بازسازی شده شما شگفت انگیز به نظر می رسد! اما کار شما هنوز تمام نشده است. چند مرحله آخر اطمینان حاصل می کند که خانه شما برای سکونت آماده است و تمام تعهدات خود را انجام داده اید.

1. کاملا تمیز کنید

مگر اینکه در قرارداد مشخصاً ذکر شده باشد که پیمانکار بازسازی خانه بخشی از پاکسازی خواهد بود، کار نظافت معمولاً بر عهده صاحب خانه است.
به طور معمول، تمیز کردن قبل از آوردن قطعات مبلمان انجام می شود. اما گاهی اوقات، گرد و غبار همچنان به داخل می آید. کف را کاملاً جاروبرقی بکشید و تمیز کنید. اگر فضای شما همچنان گرد و غبار است، شروع به تمیز کردن فضای بیرون کنید زیرا معمولا منبع گرد و غبار و کثیفی است.
2. کیفیت کار را بررسی کنید

در حالی که از خانه زیبای خود شگفت زده می شوید، عاقلانه است که کیفیت کار پیمانکار خود را بررسی کنید. ببینید آیا مشکلاتی مانند ترک، چراغ‌های معیوب، سوراخ‌های سقف و شیرهای آب نشتی و غیره وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات این مشکلات در حین بازسازی نادیده گرفته می شوند. و مواقع دیگر، پروژه قبل از آشکار شدن این مسائل تکمیل شده است.

3. فاکتورها را نهایی کنید و مطمئن شوید که به همه پرداخت شده است

شما نمی خواهید در نهایت مشتری بدی باشید، بنابراین مطمئن شوید که تمام صورت حساب های شما با تامین کنندگان و شرکا ( از معمار شما گرفته تا پیمانکاران عمومی ) به درستی تسویه شده است. رسیدها و فاکتورها را در یک پوشه نگه دارید تا در صورت بروز اختلاف بتوانید مرجعی داشته باشید.

 

جمع بندی: مراحل بازسازی خانه، ساختمان و آپارتمان

با این راهنمای جامع که مراحل بازسازی خانه را شرح می دهد، می توانید با خیال راحت بگویید که بازسازی کار ساده ای نیست. شما باید همه چیز را برنامه ریزی کنید تا از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید و مطمئن شوید که خانه رویایی شما زنده می شود. شما می توانید برای سفارش طراحی دکوراسیون و بازسازی خانه و ساختمان از آتلیه معماری مسعودیان کمک بگیرید.