بهترین کفپوش برای پذیرایی چیست؟ - سازه برتر



یکی از مهم‌ترین سطوح در ساختمان‌های مسکونی، کف پذیرایی است. طراحی و دکوراسیون داخلی پذیرایی نقش بسیار مهمی در جذابیت و زیبایی منازل دارد. نصب کفپوش مناسب یکی از روش‌های تاثیرگذار در افزایش جذابیت سالن‌های پذیرایی به‌شمار می‌رود. در انتخاب کفپوش برای پذیرایی، عواملی مانند رنگ، قیمت و جنس را در نظر می‌گیرند. رنگ کفپوش معمولا متناسب با رنگ سایر وسایل موجود در پذیرایی انتخاب می‌شود. کفپوش‌های جدید و با‌کیفیت، معمولا با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسند. البته برای پرداخت قیمت مناسب در زمان خرید کفپوش، باید به‌دنبال یک فروشگاه معتبر باشید. توجه به جنس کفپوش مهم‌ترین معیار در زمان خرید محسوب می‌شود. امروزه پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی به‌عنوان پرفروش‌ترین کفپوش‌های مناسب پذیرایی طرفداران زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها و مزایای پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی توضیح دهیم.

پارکت لمینت چیست؟

به کفپوشی دکوراتیو تولید شده با مواد HDF که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و نصب و نظافت راحتی دارد، پارکت لمینت گفته می‌شود. از نظر جاذبه‌های بصری پارکت‌های لمینت نسبت به کفپوش‌های سرامیکی، جذابیت و زیبایی بیشتری دارند. پارکت لمینت از چهار لایه شامل لایه پوششی، کلیک، لایه طرح و مغز HDF تشکیل شده‌اند. لایه پوششی از نفوذ آب به داخل کفپوش جلوگیری کرده و از آن در مقابل ضربه‌های احتمالی محافظت می‌کند‌. چاپ روی لایه طرح و لمینت شدن آن به مغز HDF، با استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته انجام می‌شود. به طورکلی دلیل نام‌گذاری این کفپوش‌ها لمینت شدن لایه طرح به لایه HDF می‌باشد. ضخامت لایه HDF، در این نوع کفپوش معمولا بین 6 الی 12 میلی‌متر است. استفاده از پارکت لمینت در همه سطوح منازل از جمله کف اتاق خواب‌‌ها، راه‌روها، آشپزخانه و پذیرایی کاربرد دارد. با توجه به مواد اولیه این نوع کفپوش، بهتر است که آن را در مکان‌های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی نصب نکنید.

 

 

کفپوش پارکت لمینت چه مزایایی دارد؟

  • استحکام و مقاومت بالا

در تولید این نوع کفپوش، از مواد مستحکم و ضدخش استفاده می‌شود و لایه پوششی موجود در آن، از این کفپوش در برابر آتش‌سوزی، ضربه و کثیفی محافظت می‌کند. این محصول از نظر مقاومت و کیفیت در درجه‌بندی‌های مختلفی تولید می‌شود.

  • قیمت مناسب

یکی‌دیگر از مزایای کفپوش‌های لمینت، قیمت مناسب این محصولات است. برای خرید کفپوش‌های چوبی مجبورید هزینه بسیار زیادی را صرف کنید؛ زیرا قیمت چوب روزبه‌روز در حال افزایش است. لمینت را با استفاده از HDF می‌سازند، به همین دلیل قیمت پایین‌تری دارد و همه افراد معمولا توانایی مالی خرید و نصب آن در پذیرایی منزل خود را دارند.

  • سازگاری با محیط زیست

مواد اولیه به کار رفته در کفپوش‌های لمینتی، هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند؛ زیرا کاملا با محیط زیست سازگار است و قابلیت بازیافت نیز دارد.

  • امکان نصب مجدد برای چندین بار

پارکت لمینت برخلاف کفپوش‌های دیگر نصب بسیار راحتی دارد و می‌توان آن‌ را چندین بار از سطح زمین جدا و در محل دیگری نصب کرد؛ البته تعداد دفعات استفاده از این محصول به میزان کیفیت آن بستگی دارد.

  • طراحی و رنگ‌بندی متنوع

طرح چاپ شده روی لایه پوششی پارکت لمینت، از رنگ‌بندی و تنوع بالایی برخوردار است. مشتریان می‌توانند از بین تنوع این محصول، کفپوشی را انتخاب کنند که با سایر وسایل دکوراسیون پذیرایی متناسب باشد.

کفپوش پی وی سی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی‌دیگر از کفپوش‌های پرطرفدار که برای نصب در کف پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شباهت زیادی به پارکت چوبی دارد، کفپوش پی وی سی یا کفپوش رولی است. این کفپوش با استفاده از مواد اولیه پلی وینیل کلراید ساخته می‌شود و علاوه‌بر استفاده در کف سالن‌های پذیرایی در ساختمان‌های مسکونی، برای محیط‌های اداری و تجاری، سالن‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و غیره نیز بسیار مناسب است. ماده پلی وینیل کلراید به‌عنوان یک ماده پلاستیکی در برابر رطوبت و آب از مقاومت بالایی برخوردار است. در شهرهای شمالی ایران که آب و هوای مرطوبی دارند، کفپوش pvc جزء محصولات پرفروش بازار است. این محصول نسبت به  پارکت لمینت و چوبی با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسد.

 مقاومت بسیار بالا، یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کفپوش‌های پی وی سی می‌باشد. با قرار دادن مبلمان، بوفه و وسایل دیگر روی این کفپوش‌ها، هیچ نگرانی بابت مقاوم بودن آن نخواهید داشت. رنگ‌بندی متنوع و طرح‌های جذاب این محصول تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد‌ و هر فرد می‌تواند با توجه به رنگ‌بندی و طراحی و دکوراسیون پذیرایی خود مناسب‌ترین رنگ و طرح کفپوش را انتخاب کند. پی وی سی نوعی پلاستیک است و هیچ آسیبی با قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت به آن وارد نمی‌شود؛ بنابراین تمام سطوحی که از این کفپوش استفاده شده، قابل شست‌وشو می‌باشند. ترکیبات پی وی سی دارای خاصیت آنتی استاتیک می‌باشد. در واقع با جلوگیری از ایجاد الکتریسته ساکن از تجمع گرد و غبار روی سطح کفپوش جلوگیری می‌شود‌. نصب راحت، طول‌عمر و ماندگاری بالا، انعطاف‌پذیری، داشتن قابلیت عایق حرارتی، عایق صوتی و عایق سرما از ویژگی‌های دیگر کفپوش‌های پی وی سی به شمار می‌رود.

 

 

چه عواملی در انتخاب کفپوش برای پذیرایی اهمیت دارند؟

اولین عامل مؤثر در انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی، سلیقه شخصی افراد است. هر فرد با توجه به سلیقه شخصی خود و دیگر اعضای خانواده، می‌تواند از بین انواع، طراح‌ها و رنگ‌های  کفپوش مناسب‌ترین نوع را برای نصب در کف سالن پذیرایی خود انتخاب کند. عامل بعدی، توجه به ایمنی، دوام و کیفیت کفپوش است. نوع زیرسازی با توجه به نوع کفپوشی که انتخاب می‌شود، متفاوت است. برای کفپوش‌های لمینتی و پی وی سی، باید کف پذیرایی را تمیز و با استفاده از ملات به سطحی ناهموار تبدیل کنید و بعد از خشک شدن ملات نصب کفپوش را شروع کنید. اکثر خانم‌های خانه‌دار ترجیح می‌دهند کفپوشی بخرند که تمیز کردن آن راحت باشد.

 

 

خرید انواع کفپوش از فروشگاه اینترنتی ویکی دکو

برای خرید انواع مختلف کفپوش از جمله کفپوش‌های پی وی سی و لمینت با قیمت مناسب، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ویکی دکو با آدرس اینترنتی http://wikideco.com مراجعه کنید. این فروشگاه فعالیت رسمی خود را از سال 1396 با فروش محصولات تزئیناتی ساختمان و دکوراسیون داخلی آغاز کرد. این فروشگاه تمام محصولات خود را با تضمین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند و به‌همین دلیل در طول چند سال فعالیت درخشان توانسته تعداد زیادی مشتری جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید و ثبت سفارش پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی، می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را از مشاوران سایت دریافت کنید.