شینگل بهترین سقف شیبدار - سازه برتر



شینگل

چگونه سیستم سقف شینگل مناسب خانه خود را انتخاب کنیم؟

اولین توصیه این است که به توصیه یک پیمانکار مجرب عمل کنید. این مقاله اطلاعات اولیه مورد نیاز برای انتخاب هوشمندانه نوع پوشش  سقف شیبدار را در اختیار شما قرار می دهد.

 

ترکیب یک شینگل آسفالتی

شینگل که دارای ترکیبات منحصر به فرد هستند، مواد اصلی زیر در همه انواع شینگل آسفالتی یافت می شود:

  • Fiberglass: ستون فقرات شینگل، این ماده تقویت کننده با استحکام بالا، کیفیت های ایده آل مورد نیاز برای جابجایی و دوام را ارائه می دهد.
  • آسفالت: هدف اولیه آسفالت این است که به عنوان یک عامل ریزش آب عمل کند و دانه ها را در جای خود نگه دارد. بخش قابل توجهی از ترکیب قطعات شینگل را تشکیل می دهد.
  • پرکننده ها (یا تثبیت کننده های معدنی): این مواد ریز آسیاب شده در طول فرآیند ساخت به آسفالت اضافه می شوند تا به افزایش مقاومت آسفالت در برابر آتش کمک کنند و می توانند هوازدگی، انعطاف پذیری و دوام را بهبود بخشند.
  • گرانول ها: این ذرات سنگ خرد شده با پوشش سرامیکی، قطعات شینگل را می پوشانند. گرانول ها رنگ شینگل ها را تامین می کنند و همچنین از قطعات شینگل در برابر تخریب ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور UV محافظت می کنند.
  • Back surfacing: این یک ماده معدنی ریز است که در پشت قطعات شینگل اعمال می شود. Back surfacing اجازه می دهد تا قطعات شینگل با چسبندگی کمتری به ماشین آلات یا به یکدیگر بچسبند.فروش شینگل

انواع شینگل های آسفالتی

سازندگان قطعات شینگل طیف قابل توجهی از گزینه های طراحی را ارائه می دهند که می توانند در سه دسته زیر دسته بندی شوند:

Premium/designer shingles  : این مدل معمولاً دارای زیبایی شناسی بالایی در هر دو گزینه شکل و یا رنگ است. بسیاری از این محصولات ظاهر شیک، کاشی یا تخته سنگ را تقلید می کنند. علاوه بر ارائه زیبایی‌ قابل توجه، این دسته همچنین می‌تواند شامل قطعاتی باشد که ویژگی‌های عملکردی بیشتری مانند مقاومت در برابر ضربه را دارند.

شینگل چند لایه : رایج ترین نوع شینگل آسفالتی، شینگل لمینت دو تکه ابعاد و زیبایی را ارائه می دهد. به قطعات شینگل لمینت شده      " architectural "، " dimensional " یا " dragon tooth. " نیز گفته می شود.

 threeTab shingles این نوع پایه آسفالت است. از یک لایه با برش هایی تشکیل شده است که 3 زبانه جداگانه را تشکیل می دهند. شیلنگ آسفالت 3 زبانه کم هزینه ترین محصول آسفالت شینگل است که در ساخت و سازهای جدید رایج است.

 

 

ویژگی های مهم قطعات شینگل

در حالی که ظاهر شینگل مهم است، ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که هنگام انتخاب پوشش سقف باید در نظر گرفته شود:

 

مقاوم در برابر باد

تمام قطعات شینگل آسفالتی در برابر باد مقاوم هستند با این حال، سطوح مختلف مقاومت در برابر باد وجود دارد. میخکوبی مناسب، مقاومت در برابر کشش بست و درزگیر قوی مقاومت در برابر باد را ایجاد می کند.

قطعات شینگل آسفالتی برای تعیین مقاومت آن ها در برابر باد آزمایش می شوند. دو استاندارد تست معمولا استفاده می شود.

  • ASTM D3161، "روش تست استاندارد برای مقاومت در برابر باد قطعات شینگل آسفالتی
  • ASTM D7158، "روش تست استاندارد برای مقاومت در برابر باد قطعات شینگل آسفالتی

 

مقاومت در برابر ضربه

ضربه بر روی قطعات شینگل آسفالتی (مثلاً ناشی از تگرگ) می تواند به آنها آسیب برساند. استاندارد 2218 آزمایشگاه         Underwriters (UL) یک روش آزمایشی برای ارزیابی مقاومت ضربه است. هنگامی که قطعات شینگل روی UL 2218 آزمایش می‌شود، می‌تواند به درجه‌ای از مقاومت در برابر ضربه از کلاس 1 تا 4 برسد، که رتبه کلاس 4 بالاترین و بهترین است.

 

مقاوم در برابر آتش

با توجه به مواد به کار رفته در ساخت آن ها، اکثر مجموعه های سقف آسفالت شینگل دارای درجه مقاومت در برابر حریق کلاس A هستند. مقاومت در برابر آتش بر اساس دو استاندارد تست است: UL 790 و ASTM E 108. سه سطح مقاومت در برابر آتش وجود دارد که کلاس A بالاترین سطح است.

  • کلاس A : موثر در برابر قرار گرفتن در معرض آزمایش شدید، درجه بالایی از محافظت در برابر آتش را برای عرشه سقف فراهم می کند.
  • کلاس B : موثر در برابر قرار گرفتن در معرض آزمایش متوسط، درجه متوسطی از محافظت در برابر آتش را برای عرشه سقف فراهم می کند.
  • کلاسC : موثر در برابر قرار گرفتن در معرض تست نور، درجه حفاظت نور در برابر آتش را برای عرشه سقف فراهم می کند.

 

مقاومت  در برابر جلبک

جلبک ها به قطعات شینگل آسفالت آسیب نمی رسانند، اما ممکن است بر ظاهر سقف  تاثیر بگذارند. روش های مختلف درمانی برای جلوگیری از رشد جلبک ها و تغییر رنگ بعد از آن که می تواند روی سقف رخ دهد، وجود دارد. بسیاری از تولید کنندگان قطعات شینگل (AR) که مقاوم در برابر جلبک است را ارائه می دهند که دارای ترکیب مس خاصی در دانه های خود هستند، زیرا ثابت شده است که مس به کنترل رشد جلبک کمک می کند.

 

بازتاب خورشیدی

در قطعات شینگل  از گرانول‌های خاصی استفاده می‌کنند که بخشی از انرژی خورشید را منعکس می‌کنند و به خنک ‌تر نگه داشتن دمای سقف کمک می‌کنند. این می تواند مصرف انرژی را هنگام استفاده از تهویه مطبوع، به ویژه در آب و هوای گرم کاهش دهد.

شینگل

علاوه بر شینگل آسفالت، اجزای دیگری نیز وجود دارد که بر عملکرد سقف شما تأثیر می گذارد این اجزا به عنوان یک سیستم سقف در کنار هم قرار می گیرند و شامل موارد زیر می شوند:

  • محصولات نوار استارتر: اولین ردیف از قطعات شینگل با اندازه های خاص که در لبه بام استفاده می شود، برای کمک به جلوگیری از ضربه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تهویه: تهویه مناسب (شامل ورودی و اگزوز متعادل) با کاهش دمای اتاق زیر شیروانی (تهویه هوای گرم را خارج می کند) و از بین بردن تراکم در فضای اتاق زیر شیروانی به افزایش طول عمر سقف شینگل آسفالت کمک می کند. استفاده از تهویه مناسب برای عایق کاری اتاق زیر شیروانی می تواند به کاهش تجمع سدهای یخ کمک کند.
  • لایه زیرین: ورق هایی از مواد مقاوم در برابر آب که محافظت ثانویه در برابر نفوذ آب را فراهم می کند. لایه زیرین بین عرشه سقف و شینگل نصب می شود. بسیاری از لایه های زیرین ضد لغزش هستند تا شرایط کار ایمن تری را برای سقف سازها فراهم کنند.
  • ضد یخ و آب: لایه زیرین خود چسبیده که به جلوگیری از نشت ناشی از باران ناشی از باد و سدهای یخی در مناطق آسیب پذیر مانند لبه بام، دره ها و چشمک زن کمک می کند.

ما در پارس موگر آماده ی همکاری با شما عزیزان میباشیم تا مدرن ترین و جدیدترین سقف های شیبدار از جمله شینگل را روی بام های شما نصب و پیاده سازی نماییم



  1. بهرام

    در حالی که ظاهر شینگل مهم است، ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که هنگام انتخاب پوشش سقف باید در نظر گرفته شود

  2. ابراهیمی

    شینگل برای سقف های شیبدار با شیب ۳۰% به بالا کاملاً ایده آل است و برای پوشش دیوارهای عمودی نیز کاربرد دارد. همچنین بر روی انواع بام های ساختمان های قدیمی قابل اعمال است و هیچ گونه محدودیتی ندارد. این سقف ها با توجه به ضخامت کمی که دارند دارای حمل و نقل آسان و راحتی بوده و وزن هر متر مربع شینگل، ۱۰ کیلوگرم است غیر قابل اشتعال هستند. ممنون از اطلاع رسانی خوبتون