آیا استفاده از سایبان پارکینگ ضروری و کاربردی است؟ - سازه برتر



سایبان پارکینگ

آیا استفاده از سایبان پارکینگ ضروری و کاربردی است؟

برای پاسخ به این سوال و دریافت مشاوره برای استفاده از این محصول با ما همراه باشید. سایبان پارکینگ حیاط یکی از محبوب ترین و کارآمد ترین نوع سایبان های امروزی است. برای درک بهتر این موضوع تصور داشته باشید حیاطی با طراحی زیبا و استفاده از انواع گل ها و گیاهان را در اختیار دارید علاوه بر آن از باربیکیو و مبلمان مناسب نیز در این فضا استفاده کرده اید اما در هنگام تابش نور شدید خورشید یا بارش های باران و برف این فضا قابل استفاده نیست و همچنین اتومبیل شما هم در امان نخواهد بود. 
سایبان پارکینگ در منازل مسکونی، ویلا وهمچنین اداره های دولتی و شخصی قابل نصب می باشد و فضایی زیبا و با آسایش بیشتر برای شما فراهم می آورد. با توجه به تنوع آب و هوای مناطق مختلف کشور صاحب منازل به فکر نصب سایبان ها در محوطه منزل خود می افتند و با نصب سایبانی مناسب و سازگار با شرایط اقلیمی لحظات خوشی را در این فضا سپری می کنند. 

 

سایبان پارکینگ حیاط


انواع سایبان حیاط و کاربرد های گوناگون این محصول 


1. سایبان حیاط خلوت 

این سایبان ها فضایی چون حیاط خلوت در ساختمان های امروزی را به محیطی دنج و زیبا تبدیل می کنند و با قرار گیری مبلمان زیبا و کاربردی در این فضا، موجب ایجاد محیطی دور از عواملی چون نور شدید خورشید و بارش های شدید باران و برف ایجاد می کند. در نتیجه سبب می شود تا از این فضای کاربردی به منظور عوامل مختلفی چون نگهداری گل ها و گیاهان و نشستن و سپری کردن اوقات فراغت استفاده کرد.


2. سایبان پارکینگ اتومبیل در حیاط 

سایبان اتومبیل یکی از کاربردی ترین سایبان های امروزی می باشد که در حیاط منزل یا محیط کار نصب می گردد. برای ممانعت از عوامل آسیب زا چون بارش تگرگ و باران و برف یا نور خورشید به طور مستقیم این سایبان ها در حیاط منازل نصب می گردد و استفاده می شود زیرا در بعضی از خانه های امروزی فضای مناسبی برای پارک خودرو در نظر گرفته نمی شود. 
سایبان اتومبیل در نظم و زیبایی محل کار شما نیز موثر می باشد. به دلیل بالا بودن تعداد اتومبیل ها ممکن است در فضاهایی چون اداره ها، کارخانه ها، مراکز بهداشتی، درمانی و .... جای پارک مناسبی برای اتومبیل پیدا نشود و خاطر رانندگان در این زمینه مکدر شود. علاوه بر آن  عدم جای پارک مناسب برای اتومبیل موجب بروز اتفاق هایی چون به سرقت رفتن اتومبیل نیز خواهد شد اما با نصب سایبان اتومبیل در محوطه این فضاها از بروز این مشکلات جلوگیری می شود و نظم و زیبایی خاصی نیز به محیط می بخشد.

 

سایبان

 

از دیگر مزایای استفاده از سایبان اتومبیل می توان به موارد زیر اشاره داشت: 

  •  جلوگیری از آلودگی اتومبیل در برابر عوامل محیطی چون شیره درختان، فضولات پرندگان و... 
  • ممانعت از رنگ پریدگی سطح اتومبیل با قرار گیری طولانی مدت در برابر نور خورشید
  • ایجاد سایه ی خنک و در نتیجه برقرای تعادل هوای داخل اتومبیل به ویژه در فصل تابستان  و....

 

سایبان اتومبیل به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شود که می بایست به این نکته اشاره داشت هر کدام از این سایبان ها دارای مزایا و معایبی می باشند که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت.

سایبان اتومبیل ثابت 

این سایبان اتومبیل ها با مزایایی چون مقاومت و دوام بالا،  استحکام در برابر بادهای شدید و... را دارند. سایبان های ثابت به صورت یک طرفه یا دو طرفه با توجه به نوع فضای کاربردی و ظرفیت اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرند.
البته باید به این نکته نیز توجه داشت در مکان هایی با متراژ محدود امکان نصب سایبان های بدون ستون نیز وجود دارد تا اتومبیل به راحتی در این فضا قرار بگیرد و مشکلاتی برای ورود و خروج از فضای پارک نداشته باشد.

سایبان اتومبیل متحرک


سایبان های متحرک قابلیت باز یا بسته شدن دارند و این امکان موجب می شود تا هر ساعتی از روز که نیاز به سایبان وجود نداشت آن را جمع کنند و یا باز کنند. سایبان های متحرک در دو نوع دستی و برقی تولید می شوند. سایبان های برقی با نیروی برق باز یا بسته می شوند و امکان کنترل از راه دور نیز در این سایبان ها وجود دارد. البته باید به این نکته اشاره داشت این سایبان ها به دلیل حساسیت بیشتر نیاز به نگه داری بیشتری نسبت به سایبان های ساده تر دارند.  
البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که سایبان اتومبیل علاوه بر کارکردی که دارد و در موارد بالا نیز به آن اشاره شد، می تواند در مواقعی که خودرو در این مکان پارک نیست با قرار گیری میز و صندلی مناسب تبدیل به آلاچیقی کاربردی و زیبا شود تا اوقات فراغت خود را در کنار خانواده در محیطی بار سپری کنید.

3. سایبان پارکینگ حیاط در خانه های ویلایی 

از دیگر انواع سایبان حیاط می توان به سایبان های ویلایی اشاره داشت. این سایبان ها به منظور ایجاد فضایی دنج و امن در محوطه ویلای شما نصب می گردد و از عوامل مختلفی چون تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری می کند. این سایبان ها در دو نوع ثابت و متحرک تولید می شوند. سایبان ویلایی موجب می شود تا تسلط افراد از بیرون ویلا به داخل نیز کم شود و امنیت این محیط بالا تر برود. 

 

سایبان حیاط


 سایبان حیاط از نظر جنس و شکل طراحی و کاربرد  نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند مانند:


• سایبان حیاط به صورت چتری 

طراحی این سایبان حیاط به گونه ای می باشد که با پایه ای متحرک یا ثابت بر روی زمین نصب می گردند و به راحتی می توان آن را باز یا بسته کرد. این پایه معمولا در وسط سایبان قرار می گیرد.  سایبان های چتری با ابعاد متنوع تولید و به بازار عرضه می گردند. پوشش مورد استفاده در این سایبان ها پارچه ای می باشد.

• سایبان حیاط به صورت پارچه ای 

پارچه یکی از متریال های بسیار منعطف می باشد که برای ساخت انواع سایبان ها با طراحی های خاص و پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد. سایبان حیاط پارچه ای از انواع مختلفی تشکیل شده است. پارچه های برزنتی، پی وی سی و... از انواع پارچه های به کار رفته در ساخت سایبان هستند.

• سایبان استخر حیاط 

سایبان های استخر از دیگر نمونه های پر کاربرد سایبان در زندگی افراد هستند که با قرار گیری در سطح استخر های رو باز در حیاط منازل یا ویلا ها موجب می شوند تا افراد هر ساعتی از شبانه روز بتوانند در این محیط شنا کنند و نگران عواملی چون تابش نور شدید خورشید، بارش های فصلی باران یا برف، دید از بیرون ویلا به داخل و ... نباشند. سایبان های استخر به صورت متنوعی تولید و به بازار عرضه می گردند مانند سایبان های بادبانی، کشویی، چتری، گلخانه ای و...  

البته انواع سایبان حیاط به موارد فوق محدود نمی شود. سایبان ها در بخش هایی چون قسمت فوقانی درب یا پنجره، در بخش ورودی ساختمان، در تراس یا بالکن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. 
در ادامه به راهنمایی بیشتر در جهت خرید یا سفارش سایبان حیاط می پردازیم تا آگاهی بیشتری در این زمینه کسب کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

سایبان اتومبیل

 

توجه به نکات مهم و ضروری در هنگام خرید سایبان پارکینگ

توصیه می شود پیش از خرید سایبان پارکینگ به بررسی عوامل مختلف بپردازیم. سازگاری سایبان با آب و هوای منطقه امری مهم می باشد که می بایست افراد به آن توجه کنند. متریال به کار برده شده در سایبان نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارد. پیش از خرید یا سفارش سایبان به نوع سازه و پوشش سایبان اهمیت ویژه ای دهید.
از دیگر نکات مهم در این زمینه، ابعاد و اندازه فضای موجود است که می خواهیم به سایبان اختصاص دهیم. کارشناسان با مراجعه به محل نصب سایبان پارکینگ و بررسی ابعاد و اندازه ی آن می توانند طرحی مناسب و به صرفه را به ما پیشنهاد کنند که میزان پوشش بالایی داشته باشد.
و در آخر باید به این نکته اشاره داشت که سایبان پارکینگ طرح و رنگ زیبایی نیز داشته باشد تا در زیبایی محیط اطراف خود نیز تاثیری دو چندان ایجاد کند. 
پیشنهاد می شود برای ثبت و سفارش این محصول به مجموعه ای معتبر و با سابقه مراجعه شود تا سایبانی با قیمت مناسب و با دوام خریداری شود زیرا با خرید از مجموعه تولید کننده سایبان واسطه ها حذف می گردد و سایبان قیمتی به صرفه خواهد داشت. 


 یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه تولید و اجرای انواع سایبان ها، شرکت سایه سازان کوروش می باشد. این مجموعه با به کارگیری نیروی متخصص و مهندسین مجرب اقدام به طراحی انواع سایبان های مدرن کرده است. سایبان های تولید شده با کیفیت بسیار بالا در مناطق مختلف کشور با آب و هوای متفاوت نصب و اجرا شدند. استفاده از سازه و پوشش با کیفیت و با دوام از ویژگی های اصلی این مجموعه است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و جهت دریافت مشاوره می توانید به سایت مجموعه سایه سازان کوروش مراجعه کنید و یا با شماره زیر در تماس باشید. 
تلفن تماس: 09123703120