با کمترین هزینه خانه خود را مدرن کنید! - سازه برتر



از خانه و دکوراسیون مدل قدیمی خود خسته نشدید؟ شاید به چیدمان سنتی خانه عادت کرده‌اید و تغییر دکوراسیون کمی ترسناک به نظر برسد اما واقعا اینطور نیست. دکوراسیون‌های قدیمی که صرفا با ست کردن رنگ مبل و پرده و میز تلویزیون اجرا می‌شدند، دیگر کارایی سابق را ندارند و حس شلختگی و کهنه بودن به خانه‌ی شما می‌دهند. بهتر نیست به دکوراسیون مدرن فکر کنید؟ 

مدرن کردن خانه کار چندان دشواری نیست. طراحی دکوراسیون خانه به شیوه مدرن حال و هوای خانه را نو می‌کند و نشاط و جذابیت بیشتری به خانه می‌بخشد. این کار چقدر خرج دارد و چقدر از ما وقت می‌گیرد؟ پاسخ به این سوالات در یک جمله نهفته است: «مدرن کردن خانه با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان امکان‌‍پذیر است». چطور؟ با مجله معمارنو همراه باشید تا 10 ایده جذاب و ارزان را به شما معرفی کنیم. 

خانه مدرن با دیوار شاخص به رنگ خنثی

1- دیوار شاخص با طعم مدرن 

درباره دیوار شاخص یا اکسنت وال چیزی می‌دانید؟ به دیواری که اغلب در اتاق پذیرایی قرار دارد و از نظر طرح و رنگ و تزیین با بقیه‌ی دیوارها فرق دارد، دیوار شاخص می‌گویند. اولین قدم برای مدرن کردن خانه، توجه به دیوار شاخص است. برای تغییر این دیوار مجله معمارنو چند راه را به شما پیشنهاد می‌دهد: 

  • رنگ کردن: تفاوت اصلی خانه‌های با طراحی قدیمی و خانه‌های مدرن در رنگ دیوارهای آن‌هاست. می‌توانید دیوار شاخص خانه را رنگ کنید. در طراحی مدرن از رنگ‌های خنثی بیشتر استفاده می‌شود؛ پس پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌هایی مانند خاکستری، سفید، مشکی، سرمه‌ای یا چنین رنگ‌هایی را برای اکسنت وال در نظر بگیرید. 
  • کاغذ دیواری: پیشنهاد دوم این است که کاغذ دیواری مدرن به اکسنت وال بزنید. کاغذ دیواری‌های متنوعی در بازار وجود دارد. کافیست سری به بازار بزنید و نمونه‌های مدرن آن را انتخاب کنید. البته هزینه کاغذ دیواری از رنگ کردن بیشتر است. 
  • تزیین کردن: اگر نمی‌خواهید خیلی هم هزینه کنید، شاید بهترین راه، تزیین کردن دیوار شاخص با قاب عکس، پوستر یا تابلوهای بزرگ است. این شیوه هم خیلی جواب می‌دهد. 

 

 

2- تعویض روکش مبلمان و روتختی

بسیاری از مردم فکر می‌کنند برای مدرن کردن خانه، باید مبلمان را عوض کنند. خیر، نیازی نیست؛ با تعویض روکش مبلمان می‌توانید حال و هوایی مدرن به خانه بدهید. نگران این نباشید که مدل مبل شما قدیمی است و ممکن است به مدرن بودن خانه آسیب بزند. با انتخاب رنگ و جنس مناسب برای روکش مبل می‌توانید به سادگی حس مدرن به مبل بدهید. 

پس از تعویض روکش مبل، می‌توانید کوسن‌های جدیدی هم برای آن بخرید. حتی با تعویض روکش کوسن‌های قدیمی هم می‌توانید جلوه‌ای تازه و مدرن به خانه‌ی خود بدهید. کوسن‌ها در طرح، رنگ و شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند و می‌توانید با چند کوسن مدرن فضای خانه را متحول کنید. 

برای ایجاد یک اتاق خواب مدرن، یکی از مهم‌ترین کارها تغییر تخت خواب یا تعویض روتختی است. با تعویض روتختی و خرید مدل به روز و مدرن آن، می‌توانید جلوه‌ای نو به اتاق خواب خود بدهید. 

پرده مدرن با والان زیبا

3- تزیین کردن پرده‌ها به جای تعویض 

خرید پرده‌ی جدید همیشه بهترین گزینه برای مدرن کردن خانه نیست. برای خرید پرده‌ی جدید باید هزینه‌ی زیادی را متحمل شوید در حالی که تنها با چند حرکت ساده می‌توانید پرده‌ی خانه را مدرن کنید. پرده‌ی اکثر خانه‌ها از نوع چند لایه بوده و هم از نظر رنگ و هم جنس، کاملا حس و حال قدیمی دارد. 

کافیست تزییناتی مانند والان، کتیبه یا ریشه برای پرده‌ی خود در نظر بگیرید تا با کمترین هزینه، به شکل جدید در بیاید. کتیبه‌های پرده گرچه حالتی سنتی دارند اما مدل‌های مدرن آن هم در بازار عرضه شده است و می‌توانید این مدل‌ها را خریداری کنید. همچنین والان‌های رنگ روشن و تک رنگ به پرده‌ی شما حال و هوای مدرن می‌دهد. 

 

 

4- تعویض گلدان‌ها و گل‌ها 

یکی از ساده‌ترین روش‌های مدرن کردن خانه، تعویض گل یا گلدان‌هاست. این روش همیشه و در همه‌ی خانه‌ها جواب می‌دهد. اگرچه برای تعویض گل یا گلدان باید هزینه‌ای را متقبل شوید اما تاثیر چشمگیری روی ظاهر خانه دارد. خرید گلدان‌های رنگ روشن مانند سفید و قرار دادن گل‌هایی که برگ پهن و بزرگ دارند در این گلدان‌ها به مدرن کردن اتاق پذیرایی کمک زیادی می‌کند. 

گلدان‌های قدیمی اغلب پلاستیکی و سیاه رنگ هستند و قرار دادن آن‌ها در محیط خانه، روی ظاهر اتاق پذیرایی تاثیر منفی می‌گذارد. اما با تعویض گلدان و گل، با خیال راحت می‌توانید گلدان‌های مدرن خود را در اتاق پذیرایی قرار بدهید. 

پنهان کردن سیم ها با داکت با کاور کابل

5- پنهان کردن سیم‌ها 

یکی از مشکلاتی که خانه‌های با دکوراسیون قدیمی دارند این است که سیم و کابل‌های برق در معرض دید همگان هستند. یکی از قدم‌هایی که در راستای طراحی مدرن خانه باید انجام بدهید، پنهان کردن این سیم‌هاست. روش‌های زیادی برای پنهان کردن کابل‌های اضافی در خانه وجود دارد که ساده‌ترین روش‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده از داکت یا کاور کابل: اولین و ساده‌ترین روش برای پنهان کردن سیم‌های اضافی، به کار بردن داکت یا کاور سیم است. این داکت‌ها در دو مدل تولید می‌شوند؛ مدل اول به دیوار پیچ شده و ثابت هستند و مدل دوم کاورهایی هستند که سیم‌ها داخل آن قرار می‌گیرند و به جایی پیچ نشده‌اند. 
  • استفاده از بست: ارزان‌ترین شیوه‌ی جمع کردن سیم‌های اضافی، استفاده از بست است. بست‌های پلاستیکی، سیم‌ها را به هم نزدیک کرده و از پراکنده شدن آن‌ها در محیط خانه جلوگیری می‌کنند. 
  • پنهان کردن کابل با لوازم دیگر: می‌توانید به روش‌های مختلفی مانند قرار دادن یک گلدان یا استفاده از گل‌های رونده (مانند پتوس) مسیر حرکت کابل‌هایی که از تلویزیون به پایین آمده‌اند را بپوشانید. 
  • پنهان کردن کابل‌ها در کشوها: یکی دیگر از ترفندها، پنهان کردن کابل‌ها در کشوی میز تلویزیون یا کشوهای دیگر است. 

 

 

6- خرید لوازم دکوری دسته‌دوم 

دنبال ترفندهای گران برای مدرن کردن خانه نباشید! خرید لوازم دکوراتیو گران قیمت از فروشگاه‌های لوکس‌فروشی، فقط هزینه‌ی زیادی روی دست شما می‌گذارد. شاید بهتر باشد سری به بازار دست دوم فروشی‌ها بزنید و لوازم دکوراتیو موجود در بازار را مشاهده کنید. لوازم دست دوم جذابی در بازار وجود دارند که دقیقا با دکوراسیون شما هماهنگی دارند. 

از خرید لوازم دست دوم خجالت نکشید، حتی بزرگ‌ترین طراحان دنیا هم خرید لوازم دست دوم را توصیه می‌کنند. همچنین می‌توانید به سایت‌هایی که لوازم دست دوم می‌فروشند هم سری بزنید. این فروشگاه‌ها گزینه‌های خوبی برای مدرن کردن خانه شما دارند. 

 

 

7- رنگ کردن کابینت‌های آشپزخانه 

کابینت بخشی جدایی ناپذیر از یک خانه و آشپزخانه مدرن است. اگر کابینت‌های خانه‌ی شما جدید نیستند و بودجه لازم برای خرید کابینت مدرن جدید را ندارید، بهترین ترفند، رنگ کردن کابینت است. کابینت‌ها اغلب از جنس ام دی اف، هایگلاس یا ممبران ساخته می‌شوند که می‌توان با رنگ زدن، شکل ظاهری آن‌ها را به طور کامل تغییر داد.

همچنین برچسب‌هایی برای تغییر رنگ کابینت هم وجود دارد که می‌توانید با خرید و چسباندن آن‌ها، ظاهری مدرن به کابینت بدهید. 

خانه مدرن با قفسه کتاب مدرن

8- قفسه کتاب مدرن 

وجود یک کتابخانه در اتاق پذیرایی، ظاهری جذاب به خانه می‌دهد. کافیست به شیوه چیدمان کتاب در قفسه‌ها و نوع کتاب‌هایی که در قفسه‌ها قرار می‌دهید، دقت کنید. با خرید یک قفسه کتاب ساده و چوبی می‌توانید با کمترین هزینه، فضای خانه را مدرن کرده و حس و حالی فرهنگی به اتاق پذیرایی بدهید. 

 

 

9- به روز کردن لوازم آشپزخانه 

خرید یخچال، ماشین لباسشویی یا مایکروویو جدید و مدرن هزینه‌ی زیادی دارد. اما به روز کردن لوازم دیگر آشپزخانه که کار دشواری نیست. می‌توانید آبچکان، جا قاشقی، جا ظرفی و دستمال‌های پارچه‌ای، پارچ و لیوان‌های خانه‌ی خود را به روز کنید. همین تغییرات ساده و به ظاهر کوچک ظاهری زیبا و مدرن به آشپزخانه شما می‌دهد. 

 

 

10- تغییر سیستم روشنایی خانه 

آخرین پیشنهاد معمارنو برای کسانی که قصد دارند دکوراسیون خانه خود را مدرن کنند، تغییر سیستم نورپردازی خانه است. برای این کار چند روش وجود دارد. اولین روش این است که محل قرارگیری لوستر و لامپ‌ها را تغییر بدهید که قطعا کار بسیار دشواری خواهد بود. روش دوم این است که نوع نورهای خانه را عوض کنید. به عنوان مثال می‌توانید با خرید یک لوستر مدرن، به راحتی فضای اتاق پذیرایی را به شکل مدرن در بیاورید. 

به کار بردن نورهای مخفی و هالوژن به خانه حال و هوای مدرن می‌دهد. ترکیب نورهای اصلی و نورهای مخفی و مکمل که رنگی غیر از سفید یا زرد دارند، جلوه‌ی مدرنی به خانه‌ی شما می‌دهد. پس امتحانش کنید!

 

 

جمع بندی: 10 ایده جذاب برای مدرن کردن خانه با کمترین هزینه 

برای مدرن کردن خانه ترفندهای متعددی وجود دارد. معمارنو مرجع پروژه های طراحی و دکوراسیون، 10 ترفند مهم را در این مقاله معرفی کرده است. اما ترفندهای دیگری مانند تغییر رنگ اصلی اتاق پذیرایی، پارتیشن بندی فضای خانه، تغییر چیدمان مبلمان و قرار دادن قاب عکس خانوادگی را هم می‌توانید امتحان کنید تا با کمترین هزینه خانه‌ی شما مدرن شود. نظرات، پیشنهادات و ایده‌های خود درباره مدرن کردن خانه را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.