6 نکته ضروری برای خرید بهترین شیر حمام! - سازه برتر



برای خرید بهترین شیر حمام باید چه نکاتی را در نظر داشت؟ آیا می توان چک لیستی از معیارهای مهم در زمان خرید شیر دوش حمام تهیه کرد؟ همانطور که می دانید شیر مخلوط دوش یکی از  کاربردی ترین انواع شیرآلات بهداشتی در منزل است. یک شیر اهرمی حمام با کیفیت می تواند تا مدت ها شما را از هزینه و پیگیری تعویض آن معاف کند! در این راهنمای خرید شیر حمام 6 نکته مهم در فرایند انتخاب شیر حمام بررسی شده است: قیمت شیر حمام، گارانتی، رنگ، جنس استاندارد، نوع علم دوش حمام و طرح شیر حمام.

 

راهنمای خرید شیر حمام

برای انتخاب بهترین شیر حمام، باید کاربرد و مکانیزم عملکرد انواع شیر مخلوط حمام، گارانتی، جنس، زیبایی و... را در نظر بگیرید. شیر دوش حمام انواع مختلفی از کلاسیک و شیر اهرمی حمام دارد که هر کدام را می توان به صورت توکار و یا روکار نصب کرد. اخیراً نیز انواع مدل های ترموستاتیک، دیجیتال و هوشمند به بازار عرضه شده اند که می توان آن ها را به واسطه گوشی موبایل کنترل کرد! یک راهنمای خرید شیر حمام، با جمع آوری تمام فاکتورهای مهم در یک لیست می تواند به سرعت و دقت خرید شما کمک کند.

با توجه به گستردگی فاکتورها در زمان انتخاب شیر حمام یک راهنمای جامع و مفید باید چک لیستی از معیارهای مهم در اختیار شما بگذارد تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را به دست آورید و بهترین تصمیم را بگیرید. اگر یک راهنمای خرید شیر حمام با چنین ویژگی ای در دسترس داشته باشید می توانید اطمینان حاصل کنید که نکته ای را از قلم نینداخته اید.

شیر حمام مشکی و علم دوش دوکاره مشکی

قیمت شیر حمام

اولین نکته ای که در زمان خرید شیر حمام جلب توجه می کند قیمت آن است. قیمت شیر حمام می تواند از شیر حمام ارزان تا شیر حمام لوکس متفاوت باشد. با اینکه قیمت از مهمترین فاکتورها در انتخاب شیر دوش حمام است اما تنها عامل نیست. قیمت نمی تواند لزوماً نشانه کیفیت داشتن/نداشتن یک شیر مخلوط حمام باشد. به طور مثال اگر جنس دو مدل شیرآلات حمام یکسان باشد و قیمت یکی بالاتر باشد نمی توان گفت کیفیت آن قطعا بالاتر است. ممکن است کیفیت این دو یکسان باشد و شیر حمام گران تر صرفاً وزن بالاتری داشته باشد. پس در زمان انتخاب شیر حمام باید فاکتورهای بیشتری را نیز در نظر داشته باشید.

شیر حمام از تجهیزات ساختمانی پر اهمیت در سرویس بهداشتی و حمام است که علاوه بر کاربرد و کیفیت، باید از نظر زیبایی نیز مورد بررسی قرار گیرد. شیر مخلوط حمام، مدل های مختلف توکار و روکار دارد که هر کدام مطابق با سلیقه و کاربرد مورد انتظار کاربران می تواند انتخاب مناسبی باشد. شیر دوش حمام می تواند از نوع کلاسیک قدیمی و دارای دسته های پیچی باشد و یا از نوع اهرمی. شیر اهرمی حمام از رایج ترین شیرهای حمام است و فشار آب و دمای آن به راحتی توسط یک دسته اهرمی تنظیم می شود. با پیشرفت تکنولوژی انواع شیرآلات حمام ترموستاتیک، دیجیتال و شیر حمام هوشمند نیز وارد بازار شده اند. قیمت شیر حمام با توجه به جنس، وزن، گارانتی، مکانیزم عملکرد و... متفاوت است.

شیر دوش حمام کروم و علم دوش تک کاره

گارانتی شیر حمام

گارانتی شیر دوش حمام نکته مهم و بعضی اوقات مغفول در زمان خرید شیرآلات است. همانطور که می دانید اهمیت گارانتی زمانی به چشم می آید که شیرآلات حمام تازه خریداری شده شما دچار مشکلی حتی کوچک شود! اگر این امکان وجود دارد که بابت خرید شیر حمام دارای گارانتی مبلغ کمی بیشتری بپردازید اما خیالتان راحت باشد که در زمان بروز اشکال می توانید بدون دردسر کارها را به شرکت تولیدکننده بسپارید، چرا شیرآلات دوش بدون گارانتی بخرید؟

 

رنگ شیر حمام

آبکاری شیرآلات حمام در رنگ های متنوعی انجام می شود تا با رنگ دکوراسیون مورد نظر شما هارمونی داشته باشد. هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ شیر حمام خود ندارید. شیر دوش حمام از کروم و سفید گرفته تا رنگ های درخشان آبی و قرمز در بازار موجود است. در مقام مقایسه، آبکاری به روش PVD (صرف نظر از رنگ آن) مقاوم ترین پوشش را بر روی شیرآلات ایجاد می کند. البته که سایر روش های آبکاری مانند کوره ای پودری، نیکل-کروم و ... نیز مقاومت بسیار بالایی دارند. در صورت استاندارد بودنِ هر یک از انواع آبکاری و عدم تمیز کردن شیرآلات با مواد اسیدی و شیمیایی و با اسکاچ و سیم! شیر حمام شما تا سال های سال بدون مشکل و پوسته پوسته شدن رنگ درخشان خود را حفظ خواهد کرد.

 

جنس استاندارد شیر حمام

با اینکه ممکن است آب خروجی از شیر حمام برای مصارف نوشیدن به کار نرود اما جنس استاندارد آن همچنان اهمیت دارد. بهترین ماده اولیه برای تولید شیرآلات بهداشتی شمش برنج استاندارد است. بهترین شمش برنج باید 58 تا 60% مس، زیر 2.5% سرب و حدود 38% روی داشته باشد و مقداری ناخالصی که اجتناب ناپذیر است. از خرید شیرآلات حمام پلاستیکی خودداری کنید چرا که پس از مدتی کدر می شود و به دلیل گرم و سرد شدن به صورت مکرر ترک بر می دارد. همچنین شیرآلات حمام سربی نیز خریداری ننمایید چون سرب برای سلامتی بسیار مضر است و به مرور زمان از بخش هایی از شیر که آّب با آن در تماس است شسته شده و با پوست کاربران تماس پیدا می کند.

 

نوع علم دوش

نوع علم دوش حمام هم از نظر کاربردی و هم از نظر ظاهری در هنگام خرید علم اهمیت دارد. در صورتی که بودجه خرید و فضای حمام منزلتان به شما اجازه می دهد می توانید علم دوش دوکاره را به عنوان کامل ترین انواع علم دوش یونیکا یا یونیورست تهیه کنید. این نوع علم دوش حمام دارای یک سر دوش ثابت و یک گوشی متحرک است. سر دوش ثابت، که معمولاً مساحت بیشتری از سردوش های معمولی دارد، قابلیت حرکت و از جای خود خارج شدن ندارد. اما گوشی متحرک هم می تواند به عنوان یک سر دوش ثابت کوچکتر مورد استفاده قرار گیرد و هم به عنوان یک سر دوش متحرک که برای دوش گرفتن و شستشوی فضای حمام مناسب است.

در صورتی که فضای حمام شما کوچک است و یا قصد خرید علم دوش ارزان تر دارید می توانید یک علم دوش تک کاره خریداری کنید. این نوع علم یونیکا تنها یک سر دوش متحرک دارد که هم در قلاب خود بر روی دیوار محکم می شود و هم می توانید آن را از جای خود خارج کنید و به عنوان دوش دستی مورد استفاده قرار دهید.

علم دوش حمام (علم دوش یونیکا)

زیبایی طرح شیر دوش حمام

شیرآلات حمام نیز مانند سایر شیرآلات بهداشتی در انواع متنوعی تولید می شوند. هر یک از انواع مدل های شیر دوش حمام زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. برخی به به دلیل طراحی و رنگ خاص و برخی به دلیل مدرن بودن از سایر انواع شیر مخلوط حمام متمایز هستند. یکی از جدیدترین و زیبا ترین انواع شیر حمام مدل ایستاده (tub filler) است که برای حمام هایی با فضای بزرگ جذابیت بسیاری دارد. این نوع شیرآلات حمام به صورت ایستاده و در کنار وان نصب می شود و صرفا برای پر کردن وان حمام قابل استفاده است؛ بنابراین در بسیاری از کشورهایی که دچار کم آبی هستند چندان کاربردی نیست. در هر صورت، شیر وان پر کن می تواند دکوراسیون متفاوتی در سرویس حمام ایجاد کند.

یک شیر حمام وان پر کن طلایی

انتخاب شیرآلات دوش می تواند با کمک استفاده از یک راهنمای خرید شیر حمام به سادگی و با سرعت انجام شود. مواردی مانند قیمت شیر حمام، گارانتی، رنگ، جنس استاندارد، نوع علم دوش حمام و زیبایی طرح شیر حمام به طور خلاصه مهم ترین فاکتورهایی هستند که باید در زمان خرید شیر دوش حمام در نظر داشته باشید. شیرآلات کاویان، یکی از تولیدکنندگان شیرآلات ایرانی استاندارد و با کیفیت، در وب سایت خود فروشگاه شیرآلات راه اندازی کرده است تا امکان ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان را فراهم آورد. در این فروشگاه اینترنتی شیرآلات علاوه بر ارائه انواع شیر حمام ارزان تا لوکس، راهنمای خرید بهترین شیر حمام نیز به صورت خلاصه و مفید آورده شده است.