بررسی مدل‌های پرفروش چراغ سقفی برای خانه - سازه برتر



بررسی مدل‌های پرفروش چراغ سقفی برای خانه

یکی از موثرترین المان‌ها در زیباسازی دکوراسیون داخلی، نورپردازی است. نورپردازی در بهبود جذابیت بصری و ایجاد حال و هوای خوب در خانه تاثیر به‌سزایی دارد. وسایل روشنایی به کار رفته در منزل، استایل و سبک خاصی به محیط می‌بخشند و می‌توانند در ایجاد حس امنیت و راحتی در فرد نیز موثر واقع شوند.

برای نورپردازی منزل از تجهیزات گوناگونی مانند چراغ دیواری، چراغ سقفی، آباژور و لوستر‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. در حال حاضر، چراغ‌های سقفی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و می‌توانید مدل‌های مختلف این ابزار روشنایی را در محیط‌های تجاری، اداری و یا مسکونی مشاهده کنید. چراغ‌های سقفی با ایجاد نور مناسب، فضا را روشن و دلنشین کرده و جذابیت دکوراسیون داخلی را دو چندان می‌کنند. اگر قصد دارید در نورپردازی خانه خود از چراغ‌های سقفی استفاده کنید، همراه ما باشید تا با پرفروش‌ترین مدل‌های چراغ سقفی آشنا شوید.

 

روش نورپردازی خانه با چراغ سقفی

نورپردازی صرفاً به معنای تأمین نور لازم برای هر محیط نیست، بلکه به معنای ایجاد فضایی مناسب‌تر و با زیبایی بیشتر است. پیش از نورپردازی خانه، توجه داشته باشید که میزان نور مورد نیاز، بسته به نوع کاربری محیط تغییر می‌کند. استفاده از لامپ‌های مناسب و چیدمان درست آن‌ها را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل نورپردازی دکوراسیون داخلی شناسایی کرد.

برای روشنایی بهتر توصیه می‌شود که نورپردازی تنها با یک منبع نوری نباشد و در قسمت‌های مختلف از محصولات متفاوت استفاده کنید. ترکیب نور چراغ‌ها با هم باعث بزرگتر و زیباتر به نظر رسیدن اتاق می‌شود و از طرفی اتاق را زشت نمی‌کند. به طور مثال اگر در قسمت مرکزی یک لوستر آویزان می‌کنید، در گوشه‌های سقف باید از هالوژن استفاده کنید. با این روش در ساعت‌های مختلف روز که به نور ثابتی نیاز نداریم، امکان تنظیم و کنترل سطح روشنایی محیط را پیدا خواهیم کرد.

پرفروش‌ترین مدل‌های چراغ سقفی برای خانه

چراغ‌های سقفی که یکی از وسایل روشنایی پرفروش به شمار می‌‌روند که هم به صورت توکار و هم روکار قابلیت نصب بر روی سقف را دارند. از آنجایی که نصب کردن چراغ روی سقف می‌تواند نور مناسب‌تری را به محیط ببخشد، استفاده از چراغ‌های سقفی نسبت به چراغ‌های دیواری در بین مردم مرسوم‌تر است.

امروزه نمونه‌های جدیدی از چراغ‌های سقفی به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند با صرف مقدار کمی انرژی به توزیع مناسب نور در فضا بپردازند. جالب است بدانید که چراغ‌های سقفی نسبت به لامپ‌های معمولی از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توان جلوه زیبایی به محیط خانه بخشید.

چراغ‌های سقفی در دسته وسایل روشنایی استاندارد قرار دارند و استفاده از آن‌ها آسیبی به چشم فرد وارد نمی‌کند. بنابراین اگر به حفظ سلامت خود و اطرافیان‌تان اهمیت می‌دهید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای خرید این نوع چراغ اقدام کنید.

1- چراغ سقفی روکار

این نوع چراغ‌های سقفی بر روی سقف قرار می‌گیرند و می‌توان بدنه آن‌ها را به‌طور کامل مشاهده کرد. چراغ‌های سقفی روکار در اشکال و طرح های متنوعی مانند گنبدی، مکعبی، مستطیلی، مربعی، دایره‌ای و... تولید و ساخته می‌شوند و نمی‌توان از آن‌ها در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد.

چراغ‌های سقفی روکار مناسب اتاق‌هایی با سقف نسبتاً کوتاه هستند اما بر اساس نیاز و سلیقه می‌توان در قسمت‌های مختلف خانه مانند آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی از آن‌ها استفاده کرد. برای نصب چراغ سقفی روکار، نیازی به ایجاد حفره یا برش در سقف نیست و می‌توان آن را توسط براکت روی سقف نصب کرد.

2- چراغ سقفی توکار

چراغ سقفی توکار نور را در یک نقطه متمرکز می‌کند و در نورپردازی داخلی فضاهای مختلف کاربرد دارد. این چراغ‌ها در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند و در محیط‌های گوناگون برای تأمین روشنایی به کار می‌روند. چراغ‌های سقفی توکار دارای شار نوری و طول عمر بالا هستند و از آن‌ها برای نورپردازی عمومی و تزیینی استفاده می‌شود. چراغ‌های توکار انتخابی مناسب برای مکان‌هایی با سقف کوتاه هستند که نمی‌توان از چراغ آویز برای نورپردازی آن‌ها استفاده کرد.

در نصب این نوع چراغ‌ها باید سوراخ‌های دایره‌ای کوچک در سقف ایجاد کرد تا بدنه محصول در آن قرار گیرد. به همین خاطر نصب چراغ سقفی توکار بدون حضور متخصص مربوطه امکان پذیر نیست. البته اگر از قبل چراغ توکار نصب شده باشد، هنگام تعویض تنها باید چراغی با قطر برش مناسب خریداری کنید و نیاز به فرایند اضافه‌ای نیست.

3- پنل سقفی توکار

به پنل‌های نورانی که داخل سقف نصب می‌شوند و از طریق لامپ‌های ال ای دی روشنایی محیط را تأمین می‌کنند، پنل ال ای دی گفته می‌شود. این نوع پنل‌های سقفی، اغلب انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند و با ایجاد نوری یکنواخت و بدون سایه‌های اضافه در محیط، مانع از خستگی چشم افراد می‌شود.

پنل‌های سقفی توکار در کنار کیفیت عالی و پخش نور بالا، زیبایی خاصی را نیز به محیط می‌بخشند. این نوع پنل ال ای دی را می‌توان در انواع گرد، مربع، مستطیل و... با جنس بدنه شیشه‌ای، فلزی و پلاستیکی تهیه کرد.

4- پنل سقفی روکار

پنل سقفی روکار بر روی سطح سقف قرار می‌گیرد و قابل مشاهده است، به همین خاطر در نصب آن نیازی به ایجاد حفره و برش در سقف یا سطح مورد نظر نیست. می‌توان در جاهایی که امکان ایجاد برش در سقف نیست مانند سقف‌های کاذب یا ساختمان‌هایی که مراحل نقاشی و کارهای نهایی انجام شده است، از پنل سقفی روکار استفاده کرد.

این نوع پنل سقفی به صورت روکار نصب می‌شود، به همین خاطر در فضای داخلی خانه که ارتفاع سقف کم است، می‌تواند نور خوبی را منتشر سازد. پنل‌های LED روکار دوستدار محیط زیست هستند، چراکه از خود اشعه‌های مضر ساطع نمی‌کنند و معمولاً در ساخت آن‌ها از موادی استفاده می‌شود که قابلیت بازیافت در طبیعت را دارند.

5- چراغ خطی (روکار، توکار و آویز)

چراغ‌های خطی ال ای دی نمونه دیگری از چراغ‌های سقفی هستند که امروزه با توجه به اهمیت مصرف انرژی و همچنین نیاز به مدرن بودن فضا مورد توجه قرار گرفته‌اند. چراغ‌های خطی با توجه به اینکه ظاهری مدرن دارند می‌توانند علاوه بر تأمین نور فضاهای مختلف، به عنوان المانی برای تزئین و نورپردازی به کار برده شوند. چراغ‌های خطی در مدل‌های روکار، توکار و آویز نصب می‌شوند که انتخاب مدل نصب به طراحی دکوراسیون خانه شما بستگی دارد.

  • چراغ خطی توکار: چراغ‌های خطی توکار، داخل سقف‌های معمولی یا سقف‌های کاذب نصب می‌شوند. برای نصب چراغ خطی توکار باید شیارهایی در داخل سقف تعبیه شود که ابعاد آن با چراغ خطی تناسب داشته باشد و بتوان چراغ را به‌راحتی در داخل این شیارها جای داد.

  • چراغ خطی روکار: در نصب این مدل چراغ‌های خطی نیازی به ایجاد حفره و برش در سقف نیست و می‌توان آن‌ها را به صورت روکار روی سقف نصب کرد. از آنجایی که بدنه چراغ‌های خطی روکار قابل مشاهده است، این نوع چراغ‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند و بیشتر در طراحی فضاهای داخلی کاربرد دارند.

  • چراغ خطی آویز: چراغ‌های خطی آویز مانند لوسترها و چراغ‌های آویز نیازی به ایجاد برش در سقف ندارند و با کمک پایه نصب می‌شوند. از طریق چراغ خطی آویز می‌توان فاصله میان منبع نور تا کف خانه را کاهش داده و روشنایی بیشتر و بهتری ایجاد کرد.

6- چراغ سنسوردار

چراغ‌های سقفی سنسوردار اغلب در خانه‌های مدرن و هوشمند استفاده می‌شوند. این نوع چراغ‌ها دارای کلید روشن و خاموش نیستند، بلکه از طریق سنسورهای هوشمند به‌طور اتوماتیک عمل روشن و خاموش شدن انجام می‌شود. تا زمانی که فرد در محدوده دید سنسور قرار داشته باشد، حرکت فرد باعث می‌شود چراغ سنسوردار روشن شود و پس از خارج شدن فرد از محدوده دید سنسور، جریان برق به صورت خودکار قطع می‌شود.

در گذشته چراغ‌های سنسوردار صرفاً در راه پله ساختمان‌ها استفاده می‌شدند، اما امروزه با تولید مدل‌های متنوعی از این نوع چراغ سقفی می‌توان در سقف خانه هم از آن استفاده کرد. با خرید چراغ سقفی سنسوردار می‌توانید مصرف برق خود را تا 75 درصد کاهش دهید. همچنین، استفاده از این نوع چراغ سقفی باعث می‌شود طول عمر سیستم برق ساختمان و لامپ‌ها افزایش پیدا کند.

 

سخن پایانی

چراغ‌های سقفی از مهم‌ترین عناصر زیبایی در نورپردازی فضای داخلی به شمار می‌روند. این نوع چراغ‌ها علاوه بر نقشی که در نورپردازی محیط ایفا می‌کنند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زیبایی بخشیدن به فضای داخلی منازل نیز هستند.

مدل‌های مختلف چراغ سقفی که در بالا به بررسی هر یک از آن‌ها پرداختیم، برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن مناسب هستند. در صورتی که دکوراسیون منزل شما به سبک کلاسیک طراحی شده، بهتر است از لوستر و چراغ‌های آویز برای نورپردازی آن استفاده کنید.