نکات مهم در طراحی ویلا و طراحی نمای ویلا - سازه برتر



طراحی ویلا چه اصولی دارد؟

طراحی ویلا دارای اصول و قواعد است. نیاز انسان به محیطی آرام در دل طبیعت غیر قابل انکار است. این محیط می تواند یک ویلای جنگلی، کوهستانی و یا یک ویلای ساحلی باشد. با طراحی ویلا به صورت تخصصی می توانید از داشتن ویلای خود لذت بیشتری ببرید. هر کدام از انواع ویلاها، دارای یک اصولی برای طراحی هستند. توجه به منطقه ای که قرار است ویلا در آن ساخته شود، از مهم ترین نکات در طراحی پلان ویلا است. طراحی ساختمان در شهرک ویلایی هم قواعد خود را دارد. جهت وزیدن باد و زاویه ای که خورشید از آن می تابد، از دیگر اصول در طراحی ویلا می باشند.

ارزیابی میزان بارندگی، نقش موثری در تعیین نوع طراحی ویلا دارد. در طرح های ویلا سازی، یک پلان کاربردی نیاز داریم. در این پلان توجه به هماهنگی بین نورگیر بودن فضاهای مختلف ویلا ضروری است. در طراحی باید از تمامی فضاهای موجود، استفاده بهینه شود. برای طراحی آشپزخانه، اتاق خواب و نشیمن نیاز به فضاهای کافی داریم. ایجاد هماهنگی بین طبقات ویلا، منجر به زیبایی هر چه بیشتر می شود.

استاندارد بودن سیستم های گرمایشی و سرمایشی، ایمنی ویلا را بالا می برند. هر باغی در ویلا نیاز به آبیاری دارد. طرح سیستم های آبرسانی هوشمند، می تواند، کمبود آب را جبران کند. در طراحی ویلا، باید به سیستم ایمنی در ها، محل استقرار پمپ و ترکیب اصولی نورپردازی توجه شود. محل ساخت انباری و محل نصب باربیکیو در طراحی، جایگاه خاص خود را دارد. چنانچه از محوطه کافی در ویلای خود برخوردارید، می توانید فضایی را برای پارکینگ اختصاص دهید.

 

طراحی ویلا

طراحی ویلا

مزایای بازسازی کردن ویلا چیست؟

بازسازی ویلا در اکثر اوقات بهتر از فروش آن می باشد. در بازسازی کردن ویلا، می توانید ویلایی جدید با سبک جدید داشته باشید. بطور مثال اگر ویلای تان سبک کلاسیک است، می توانید با بازسازی آن، یک ویلا با سبک مدرن بسازید. بازسازی ویلا منجر به افزایش ارزش ویلا می شود، بنابراین می توانید آن را به قیمت بیشتری بفروشید. هزینه دوباره ساختن ویلا، به مراتب کمتر از هزینه خرید ویلای جدید است. با بازسازی بخش های آسیب دیده، می توانید ویلای جدیدی را طراحی نموده و مجدد آن را بسازید.

طراحی ویلا برای بازسازی انواع ویلا هم، مورد نیاز بوده و کاربرد موثری دارد. برای اضافه کردن بخش های دیگری به ویلای خود، نیاز به طراحی دارید. بازسازی و یا ترمیم ویلاهای قدیمی مراحل خاصی دارد. ابتدا هدف تان را از بازسازی ویلا معلوم کرده و سپس بودجه لازم برای بازسازی را هم مشخص نمایید. مشاوره با طراحان متخصص در زمینه بازسازی را در اولویت قرار دهید. مشاوران، طرح اولیه بازسازی را به شما ارائه می دهند.

 با خرید مصالح و مواد ساختمانی با کیفیت و استاندارد، ایمنی و مقاومت ویلای خود را افزایش دهید. مزیت مهم دیگر اینکه در بازسازی ویلا، نیازی به اخذ مجوز ساخت و یا مجوز تغییر کاربری نخواهید داشت. بنابراین نیاز نیست که با صرف وقت زیاد، اقدام به دریافت مجوز ساخت نمایید. زمان بازسازی انواع ویلاها بسیار کمتر از زمان ساخت ویلا می باشد. سرمایه گذاران ملکی با خرید ویلاهای قدیمی و بازسازی آن، با صرف هزینه کمتر به سود قابل قبولی می رسند.

 

موارد مهم برای طراحی نما ویلا کدامند؟

طراحی نما ویلا تاثیر زیادی در دید مخاطب دارد. در واقع نمای هر ویلایی، نشانگر سبک و هنر معماری است. ویلا در خارج شهر ساخته می شود، لذا محدودیتی برای طراحی نمای بیرونی آن وجود ندارد. به همین خاطر طراحان با فراغ بال می توانند با استفاده از خلاقیت، طرح های گوناگونی برای نمای ویلاها ایجاد کنند. طراحان حرفه ای و معماران با تجربه، سبک مدرن را برای طراحی نمای ظاهری ویلاهای یک طبقه انتخاب می کنند.

 

 

بازسازی ویلا

 طراحی ویلا برای ساختن یک نمای ابداعی و خلاقانه، می تواند تلفیقی از دیگر سبک ها را به کار گیرد. سادگی از اصول مهم طراحی مدرن برای نمای ویلا است. مصالح اولیه که در طراحی نما ویلا و ساخت ویلاهایی که دارای یک طبقه هستند، سنگ، شیشه و آجر می باشند. طراحی ویلا برای نمای ویلاهای دوبلکس، دارای سبکی به نام سبک مینیمال است. این سبک پیچیدگی و جزئیات زیادی نداشته و اصل آن بر پایه سادگی نهاده شده است.

برای طراحی و ساخت نمای بیرونی ویلاهای دوبلکس، از مصالح و متریال هایی مانند سیمان و سنگ استفاده می شود. یک طرح خوب برای نمای ویلا، علاوه بر ایجاد جذابیت باید باعث افزایش دوام و عمر بنای ویلا شود. اولین بخشی از ویلا که در معرض آسیب هایی مانند باد و طوفان قرار می گیرد، نمای ویلا است. در راستای همین هدف، در طراحی ویلا لزوم استفاده از مصالح استاندارد و باکیفیت کاملا ضروری است.

 

دکوراسیون داخلی چه تاثیری بر طراحی بیرونی دارد؟

طراحی ویلا باید تناسبی بین طراحی نمای بیرونی و طراحی و دکوراسیون داخلی باشد. فضاهایی مانند تراس و بالکن باعث پیوند بین بخش داخلی ویلا و بخش خارجی ویلا می شوند. جانمایی و طراحی این فضاها باید به بهترین نحو انجام شود. بدین معنی که بالکن ها طوری باید طراحی شوند که حداکثر نورگیری را داشته باشند. طراحی نمای ویلا، وجوه متفاوتی داشته که تحت تاثیر طراحی نمای داخلی قرار می گیرد.

در طراحی ویلا بخش های داخلی مانند اتاق پذیرایی و یا اتاق نشیمن نیاز به نور کافی دارند. اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن درهای بزرگی داشته که معمولا در سمت جنوبی و یا سمت شمالی بنای ویلا قرار می گیرند. ورودی اصلی ویلا، اغلب در نمای ویلا جانمایی می شود، به همین جهت اندازه ورودی، تاثیر زیادی در طرح نمای ویلا دارد.

طراحی ویلا سبک های گوناگونی برای طراحی ورودی دارد که قطعا نمای بیرونی ویلا را زیباتر می کند. می توان در طراحی ورودی ویلا از سطحی که دارای پله است استفاده نمود. با طراحی و نصب فلاور باکس و یا تندیس های گوناگون، می توانید زیبایی نمای ویلا را چند برابر کنید. در طراحی مدرن، هدف بر این است که طراحی ویلا و ساخت نمای آن، مطابق با محیط اطراف بخصوص ساختمان های مجاور باشد. هماهنگی رنگ ها و خطوط و فرم نمای ویلا با ویلاهای مجاور، جلوه زیباتری را ایجاد می نماید.

 

 

طراحطراحی نما ویلای نما ویلا