آیا خرید درب اتوماتیک شیشه ای مقرون به صرفه است؟ - سازه برتر



آیا خرید درب اتوماتیک شیشه ای مقرون به صرفه است؟

درب اتوماتیک شیشه‌ای در سال‌های گذشته چندان مورد استقبال مردم نبود و اغلب از درب های سنتی و ارزان قیمت موجود در بازار استفاده می کردند . بسیاری از افراد با درب های اتوماتیک آشنایی نداشتند و از مزایا و ویژگی های این درب خودکار بی اطلاع بودند به همین دلیل در کمتر مکانی شاهد درب های برقی اتوماتیک بودیم.

با گذشت زمان و آگاهی افراد از مزایای درب اتوماتیک ، کم کم استفاده از درب های هوشمند در مراکز اداری ، تجاری ، مسکونی و بیمارستان ها رواج بیشتری پیدا کرد.در گذشته ی نچندان دور ذهنیت افراد از نصب درب اتوماتیک ، ایجاد تجمل گرایی در فضا بود و به سایر مزایای این درب برقی بی توجه بودند ، البته با گذشت زمان این ذهنیت به طور کل تغییر کرد و امروزه در کمتر فضای عمومی شاهد استفاده از درب های دستی می باشیم.در ادامه جهت آشنایی بیشتر به برخی از مزایا و کاربردهای درب اتومات می پردازیم

درب اتوماتیک شیشه ای

ویژگی درب‌های اتوماتیک شیشه ای

مهمترین ویژگی درب‌های اتوماتیک شیشه ای امنیت بالای این درب های نسبت به درب های دستی می باشد. نکته مهم بعدی در خصوص درب‌ اتوماتیک این است که فضای بسیار محدودی را اشغال می‌کنند ،  از این رو مناسب ورودی های بسیار کوچک می باشد

برای ساخت درب های اتوماتیک از مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی استفاده می کنند ، مقاومت بالا  و استحکام در مقابل گرما و سرما و ضربه از دیگر ویژگی‌های درب اتوماتیک  است که باعث می‌شود از درب های دستی متمایز شوند.

استفاده از درب‌های اتوماتیک در مکان‌های پرتردد باعث می شود که ترافیک رفت و آمد ایجاد نشود و از آنجایی که این درب‌ها دارای سنسور بوده و فقط در زمان رفت و آمد افراد باز می‌شود از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

از ویژگی های مهم درب های اتوماتیک هوشمندی این سیستم می باشد به طوریکه لت های درب به هیچ عنوان با افراد برخورد نمی کند. در واقع اگر شما بخواهید وارد ساختمان شوید و درب های اتوماتیک در حال بسته شدن باشند به محض ورود تان باز می شوند.این ویژگی خیال مادرانی که فرزند کوچک دارند،و نگران آسیب ندیدن دست فرزندشان هستند را راحت می نماید. ازآنجایی که در اتوماتیک مجهز به میکرو کنترل هوشمند است، قادر خواهید بود سرعت آن را روی ثانیه دلخواه تان تنظیم کنید.

درب‌های اتوماتیک در مدل‌های متنوع و در ابعاد مختلف قابل تولید است، به همین دلیل می‌توان از آنها در همه اماکن استفاده کرد.

 نصب و راه‌اندازی این درب‌ها آسان است و هزینه چندانی ندارد ضمن این که در مدت زمان کوتاهی این کار انجام می‌شود و هزینه نگهداری و تعمیرات چندانی نیز ندارد.

عملکرد این درب‌ها به نصب صحیح و اصولی آنها بستگی دارد، به همین دلیل بهتر است برای نصب درب اتوماتیک کشویی و درب‌های اسلایدینگ از افراد متخصص کمک بگیرید.شرکت درتیس یکی از برترین شرکتها در زمینه ی مشاوره،نصب وراه اندازی در بهای اتوماتیک وشیشه ای می باشد که با سابقه ی چندین ساله در این زمینه یار و همراه شما است.

بسیاری از افراد که خواهان استفاده از درب اتومات می باشند نمیدانند که کدامیک از انواع درب اتوماتیک مناسب آنها می باشد. ما در ادامه به معرفی چند نمونه از درب های اتوماتیک می پردازیم.درب های اتوماتیک به دو صورت شیشه ای و پارکینگی موجود می باشد که ما در این مقاله درب های شیشه ای اتوماتیک را بررسی می نماییم.

ویژگی های درب اتوماتیک

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

  • درب اتوماتیک کشویی
  • درب اتوماتیک تلسکوپی
  • درب اتوماتیک گردان
  • درب اتوماتیک کرو
  • درب اتوماتیک لولایی

 

درب اتوماتیک کشویی

 همانطور که از نام این درب برقی پیداست به صورت کشویی یا ریلی باز و بسته می‌شوند، از جمله دربهای اتوماتیک بسیار پرطرفدار و محبوب محسوب می‌شود.معمولا در بیشتر محیط ها از این نوع در برقی استفاده می کنند مگر اینکه نمای ساختمان به صورت قوسی باشد و کارفرما جهت هماهنگی از دربهای قوسی استفاده نماید. بنا به نوع کاربری و فضای مورد نظر به شکا های زیر موجود می باشد.

درب  اتوماتیک تک لت که باید به میزان عرض ورودی، فضا برای حرکت درب وجود داشته باشد.

درب اتوماتیک دو لت:که هم می تواند هر دو لت درب متحرک باشد و به سمت چپ وراست باز شوند وهم می تواند یک لت ثابت ویک لت متحرک باشد.

 درب اتوماتیک سه لت:در این حالت نیز میتوان دولت متحرک و یک لت ثابت داشت و یا دولت ثابت ویک لت متحرک داشت.

درب اتوماتیک چهار لت:در این حالت از درب برقی دولت میانی به صورت چپ وراست باز می شوند ودولت کناری ثابت می مانند. معمولادرب‌های چهارلنگه برای محیط‌های بزرگ و پررفت و آمد مناسب است.

درب اتوماتیک اسلایدینگ دامنه کاربری وسیعی دارند و در مکان‌های کوچک و بزرگ قابلیت  اجرا دارند، این درب‌ها حتی برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی نیز مناسب هستند. درب اتوماتیک اسلایدینگ نوعی از درب اتوماتیک شیشه ای است که بیشترین محبوبیت را در میان انواع درب‌های اتوماتیک دارا است و در بیشتر اماکن از این نوع درب استفاده می‌شود.

عملکرد درب‌های اتوماتیک بدین شکل می باشد که این درب‌ها دارای یک حرکت افقی هستند، به همین دلیل هم فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز ندارند. دربهای اسلایدینگ غالبا از جنس شیشه سکوریت  بوده و روی ریل‌های عرضی قرار دارند و با کمک موتورهای قوی حرکت می‌کنند و اغلب آنها به سنسورهای کنترل سرعت  مجهز هستند.

 درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک تلسکوپی

عملکردی شبیه به درب های ریلی شیشه ای دارند با این تفاوت که دربهای تلسکوپی بازشوی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند .لت های درب تلسکوپی در امتداد هم حرکت می کنند و سرعت لت ها طوری تنظیم شده است که همگی با هم پشت لت ثابت قرار می گیرند.

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک گردان

در واقع لوکس ترین و گران قیمت نوع درب اتوماتیک شیشه ای به این درب تعلق دارد ، ظاهر زیبا و فوق جذاب این درب برقی باعث شده تا افراد زیادی برای ورودی هتل و یا مراکز تفریحی و تجاری جذب این درب شوند.همچنین از ویژگی های درب گردان می توان به کمترین هدر رفت انرژی اشاره کرد

درب اتوماتیک کرو

دربهای قوسی و یا کرو در واقع همان دربه ای اسلایدینگ می باشند با این تفاوت که از ریل و شیشه های خمیده در آن استفاده شده است و بابت همین موضوع قیمت بالاتری پیدا می کند.

درب اتوماتیک لولایی

برای درب های لولایی برخلاف سایر دربهای اتومات از ریل استفاده نمی شود .دربهای لولایی می تواند شیشه ای نباشد حتی میتوان دربهای لولایی دستی را به راحتی به دربهای اتومات لولایی تبدیل کرد.اغلب از دربهای لولایی زمانی استفاده می شود که امکان نصب دربهای ریلی وجود ندارد.

 

موارد استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای :

درب اتوماتیک شیشه ای در بسیاری از مکان ها امکان نصب دارند، این اماکن عبارتند از :

- ایستگاه های قطار شهری

- اماکن دولتی

- بیمارستان ها

- مراکز عمومی

- فروشگاه های زنجیره ای

- هتل ها

- فرودگاه ها

- بانک ها

- اماکن عمومی

- اماکن تفریحی

درب شیشه ای اتوماتیک فریم دار

در این گونه  ساختمان ها از درب های اتوماتیک شیشه ای استفاده بسیار زیادی می گردد ولی در ساختمان هایی که کوچک تر هم هستند شما می توانید با مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت درتیس این درب ها را با بهترین کارایی نصب کنید.

 

راه های ارتباطی با درتیس

34 30 11 44 021

562 572 1 0912

منبع :https://doortis.ir