استخر شیشه‌ای، راهکاری مدرن برای طراحان داخلی - سازه برتر



استخر شیشه‌ای،راهکاری مدرن برای طراحان داخلی

استودیو ساختمانی ممارت در طول 20 سال سابقه فعالیت خود همواره در یافتن راهکارهای زیباسازی و تلطیف محیط با محوریت اکوسیستم بی‌همتای آب تلاش بسیاری داشته و دستاوردهای خود را در این مسیر به هموطنان عزیز ارائه نموده است.موضوع مطرح شده در این متن که کارنامه شرکت ممارت  حاوی نمونه‌‌های فراوانی از این‌دست پروژه‌ها می باشد ساخت استخر شیشه‌‌ای یا مخازن بزرگ شفاف ونمایشی آب است.

 

استخر شفاف چیست؟

شاید اولین چیزی که با دیدن آب و یا شنیدن صدای آن به ذهن هر بیننده‌ای القا می‌گردد، شفافیت و زلالی آب است. معمولا طراوت آب، شفافیت و نمای زلال آن چشم هر بیننده‌‌ای را جذب می‌نماید. آکواریوم، آب‌‌نما و موارد دیگری از این دست که قبلا در مورد آنها صحبت نموده‌‌ایم، محبوبیت خود را از همین صفت ساده می‌گیرند. حتی این محبوبیت در استفاده ازتصاویر جذاب اقیانوس و آب در تبلیغات یک تور گردشگری و یا استفاده از تصاویر زیبای فضای استخر در تبلیغ یک هتل کاملا مشهود و ملموس می‌باشد. حال تصور کنید اگر بتوان حس رویاییِ قرار گرفتن در آب و استخر را با جلوه بصری شفافیت و زلال  بودن آب تلفیق کرد و یک استخر با یک وجه یا وجوهی شفاف ساخت که حجم آب و افرادی که در حال شنا هستند در آن مشخص باشند، قطعا نمای معماری این استخر با هیچ چیزی جایگزین نخواهد شد. یا می توان با ساخت استخری که کف آن شفاف باشد علاوه بر ایجاد زیبایی، نور محیط را به هوشمندانه‌ترین حالت تامین نمود.

 قیمت اجرا استخر شیشه ای در سال 1401

تمام مطالب ارائه شده در این مقاله بر اساس تجربه کارشناسان ممارت گردآوری شده است تا علاقه مندان و مالکان با مطالعه این اطلاعات به درک درستی از خواسته های خود برسند و با علم و آگاهی بخواهند پروژه ای را شروع نمایند. شما در این مقاله با مفاهیم اصلی و بنیادی مربوط به استخر شیشه ای و قیمت اجرا استخر شیشه ای در مشهد آشنا میشوید و در نهایت میتوانید قیمت ها و مشاوره های لازم را در رابطه با ساخت استخر شیشه ای از کارشناسان ممارت استعلام نمایید.

اما قبل از بیان نکات مربوط به اجرا استخر شیشه ای باید این نکته را بدانید که قیمت نهایی استخر شیشه ای به فاکتور های بسیار مختلفی بستگی دارد که با توجه به نیاز مالک و کارفرما تعیین میشود.

 

نوع شیشه مورد استفاده در استخر شیشه ای

نوع شیشه های مورد استفاده در ساخت استخر شیشه ای ، شیشه های لمینیت و اتوکلاو شده با ضخامت های بالا می‌باشد که به نسبت فشارهای وارده بر سازه قابل تغییر می‌باشد .
در بعضی استخرها میتوان از ورق های پلیمری آکریلیک استفاده نمود ولی باید توجه داشت که اکریلیک در مقابل نور خورشید تغییر رنگ میدهد و در مقابل فشارهای آب دارای ترک های ریز میگردد .

این ترکهای ریز و تغییر رنگ در مقابل نور خورشید ، در دراز مدت باعث افت کیفیت شده و پس از مدت زمانی باید به تعویض آن اقدام نمود .

در ساخت استخر ویلایی که هدف زیبایی چشم نواز استخر میباشد مجری استخر شیشه ای میتواند با ارائه طرح های انتزاعی مناسب برای ساخت استخر ویلایی با شیشه نسبت به اجرای آن اقدام نماید .

مجری استخر شیشه ای باید به علم سازه های هیدرولیکی و مسایل مربوط به مکانیک اجسام کاملا آگاه باشد .

 

هرانچه که باید درباره آب بندی شیشه استخر بدانید ؟

در ساخت استخر مسئله مهم و حائز اهمیت آبندی استخر شیشه ای می باشد.

آبندی استخر باید به گونه ای انجام شود که استخر بعد از انجام ایزولاسیون دچار نشتی و کم شدن آب نگردد.

برای آبندی شیشه استخر می توان از انواع چسب های مخصوص سنگ آنتک و چسب های خمیری- پودری استفاده نمود باید چسب آبندی استخر شیشه ای دارای کیفیت بسیار بالایی باشد تا بتواند مقابل نشتی آب را بگیرد.
برای آب بندی شیشه استخر در صورتی که نیازی به نصب کاشی و سیمانکاری نباشد، مایع چسب را با آب مخلوط کرده و به کف و دیواره های استخر بمالید.

بعد از حدود 12 ساعت که آبندی استخر خشک شد برای اطمینان از آب بندی شدن کف و دیواره ها را آب بگیرید تا از نشتی نکردن و انجام فرایند کامل آب بندی مطمئن شوید.

در صورتی که نیاز به کاشی کاری و سیمان کشی باشد ابتدا باید کف و دیواره های استخر ایزوگام شده و سپس سیمان کاری و کاشی کاری انجام شود.

 آب بندی شیشه استخر موجب می شود تا طول عمر شیشه استخر افزایش بسیار زیادی داشته باشد.

 

قیمت اجرا استخر شیشه ای در سال 1401

گروه مهندسین ممارت، قدمتی بالغ بر 15سال تجربه، هنر و تخصص را در دل خود جای داده است . اکنون با تکیه بر تجارب گذشته و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در جهت رضایتمندی هر چه بیشتر کارفرمایان، اقدام به ارائه و اجرای طرح های مدرن و منحصر به فرد در خصوص ساخت استخر، ساخت سونا و جکوزی، ساخت باغ و ویلا، پروژه های عمرانی، ، مطابق سلیقه ی شما عزیزان نموده است .

ما در بخش استخر در زمینه ساخت استخر تفریحی در مشهد، ساخت استخر عمومی در مشهد، ساخت استخر باغ در مشهد، ساخت استخر آب درمانی در مشهد، ساخت استخر روی پشت بام، ساخت استخر بی پایان، ساخت استخر بی نهایت، ساخت استخر شیشه ای در مشهد، فعال هستیم.

یکی از مدرن ترین تکنولوژی‌های طراحی و ساخت استخر که برای اولین بار در کشور توسط گروه ممارت ارائه شده است، طراحی و ساخت استخر پیش ساخته فایبرگلاس، است که بصورتی مدرن و لوکس طراحی شده .

این نوع از استخرها علاوه بر قابلیت نصب بسیار سریع و امکان سفارشی سازی طراحی، عمر عملکردی بسیار بالایی را نیز دارا می‌باشند.

جهت مشاهده سایر مقالات میتوانید به بخش وبلاگ ممارت مراجعه نمایید.