0 تا 100 سوله سازی در بندرعباس با اعتمادسازه - سازه برتر



0 تا 100 سوله سازی در بندرعباس با اعتمادسازه

سوله سازی در بندرعباس با توجه به افزایش کسب و کارهای صنعتی رونق گرفته که شما می توانید برای ساخت سوله در بندرعباس با شماره 09135830587 تماس بگیرید.

 

سوله سازی در بندرعباس

سوله به سازه‌های فلزی شیب‌داری اطلاق می‌شود که اغلب در کارخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. سوله سازی در بندرعباس باید با محاسبات فنی ویژه‌ای انجام شود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. مراحل سوله سازی به‌طور کل شامل: خرید و آماده‌سازی زمین مناسب، آزمایش خاک، خاک‌برداری، اجرای فوندانسیون، نصب سازه سوله و پس از آن نصب تأسیسات لازم می‌شود. بعد از اتمام این مراحل نوبت به بهره‌برداری از سوله می‌رسد. نکته مهمی که برای ساخت سوله وجود دارد، اخذ مجوزهای لازم است؛ قبل از شروع کار باید نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایید تا در حین سوله سازی و یا بعد از اتمام آن دچار مشکلات حقوقی نشوید.

 

 

مراحل سوله سازی در بندرعباس

ساخت سوله چندین مرحله دارد؛ اما قبل از شروع ساخت، باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کرد.

 

اخذ مجوزهای لازم برای سوله سازی در بندرعباس

مجوز ساخت سوله در بندرعباس

همانند هر بنای دیگری برای ساخت سوله هم باید مجوزهای لازم را بگیرید. در ساخت و بهره‌برداری از سوله‌ها این نکته را باید در نظر بگیرید که ممکن است فرایندی پیچیده و زمان‌بر باشد؛ چراکه بسته به منطقه ساخت سوله، باید شرایط و ضوابط آن منطقه را رعایت کنید. این موضوع که مجوز سوله سازی و بهره‌برداری از آن را باید از کجا تهیه کرد به نوع فعالیت سوله شما و سازمان‌های بالادست مرتبط است. این سازمان‌ها می‌توانند سازمان صنایع، وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی و سازمان‌های مربوطه دیگری باشند. برای دریافت مجوز ابتدا باید یک طرح توجیهی آماده کرده و سپس آن را به سازمانی که قصد اخذ مجوز از آن را داریم، ارائه دهیم.

 

 

خرید و آماده‌سازی زمین

پس از اخذ مجوز باید نسبت به خرید محلی که در آن قصد احداث سوله داریم اقدام کنیم؛ سپس باید زمین را آماده کرد. در این مورد باید تحقیقات کاملی انجام دهیم؛ چراکه تغییر و جابجایی در آن ممکن نیست. تمامی موارد از قبیل امنیت منطقه، شرایط حمل و نقل، دور و نزدیکی آن به بازار یا محل‌هایی که با آن‌ها سر و کار دارید را از پیش چک کنید و در مناسب‌ترین منطقه اقدام به خرید زمین، برای سوله سازی در بندرعباس نمایید. از آنجایی که زمین سوله بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های ساخت را شامل می‌شود، توجه به فاکتورهایی که به آن اشاره کردیم تأثیر بسیاری بر بودجه نهایی شما خواهد بود؛ همچنین باید توجه کنید که زمین موردنظر شما برای سوله سازی در بندرعباس، باید به تأیید شرکت سازنده سوله نیز برسد.

 

 

خاک‌برداری؛ اولین مرحله اجرایی سوله سازی

قیمت سوله بندرعباس

در مرحله بعدی باید خاک‌برداری زمین را آغاز کرد؛ اما پیش از آن باید وزن سازه سوله و دیوارها که در ابتدای کار مشخص می‌شوند را در نظر بگیرید. در هنگام خاک‌برداری باید از تراز بودن سطح زمین نیز مطمئن شوید. تراز بودن زمین برای کاهش مصالح مصرفی و دوام و استحکام سازه سوله امری حیاتی است. یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام سوله سازی این است که شما باید جنس خاک زمین را توسط آزمایشگاه مهندسی خاک تعیین کنید. پس از آزمایش خاک و تعیین مقاومت آن شرایط ایده آل برای اجرای فوندانیسون آماده می‌شود.

 

 

اجرای فونداسیون

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت هر سوله، مربوط به فونداسیون بندی سازه و آماده کردن بستر مناسب برای اجرای آن است. نظارت بر اجرای صحیح فوندانسیون تضمین‌کننده انجام بهینه سایر مرحله‌ها نیز خواهد بود. توجه کنید که فوندانسیون سوله به وزن آن و کاربری آن نیز وابسته است. در صورتی که محاسبات لازم به‌درستی صورت نگیرد می‌تواند به فروریختن و یا کج شدن سوله منتهی شود. این کار توسط شرکت‌های سوله سازی (مانند شرکت اعتمادسازه) انجام می‌شود و پیمانکاران نیز می‌توانند آن را انجام دهند. هرچه در اجرای صحیح فوندانسیون محتاط‌تر عمل کنید از هزینه‌های احتمالی پیش رو نیز جلوگیری می‌کنید.

 

 

نصب سازه سوله در محل

در ابتدای کار ابعاد سوله از دهانه تا ارتفاع تاج آن و همچنین تا کناره‌ها و میزان مواد و مصالح و فولاد مورداستفاده مورد محاسبه قرار می‌گیرد؛ پس از مقایسه آن با بودجه کلی می‌توانید با انتخاب مناسب‌ترین متریال، سوله‌ای مقرون‌به‌صرفه و متناسب با بودجه و توان اقتصادی خود تهیه کنید. نصب سوله‌های آماده چه به‌صورت پیش‌ساخته باشد و چه مونتاژ یا ساخت آن در محل باشد، نیازمند محاسبه دقیق هزینه‌ها و اتخاذ بهترین تصمیم‌هاست تا در برنامه بودجه خود به مشکل برنخورید؛ البته که نصب سازه سوله نیازمند مهندسی دقیق و اندازه‌گیری و محاسبات دقیق است و بهتر است که پیش از هر کاری توسط متخصصان این زمینه تمامی محاسبات را با دقت بالا انجام دهید که تا جایی که امکان دارد هزینه‌های احتمالی پیش رو را کاهش دهید.

 

 

تکمیل تأسیسات؛ پایان سوله سازی

پس از نصب سازه‌ها، مهم‌ترین بخش تأسیسات سوله است که اجرای درست و موفق آن تأثیر بسزایی در تدارک فضای سوله و کارایی بهینه آن دارد. نصب درست درب و پنجره‌ها و تأسیسات برق سوله و در پی آن سیستم‌های گرمایش و سرمایش و تهویه، اصلی‌ترین تأسیسات موردنیاز هر سوله است. در سوله‌های صنعتی که ایمنی بالایی دارند، نصب کردن سیستم اطفای حریق استاندارد و همچنین دوربین‌های مداربسته از الزامات اولیه بشمار می‌رود. برای اجرای کامل و دقیق این مراحل بهتر است کار را به متخصصین بسپارید، چراکه سپردن این موارد به افراد آماتور و فاقد تخصص موجب بروز مشکلات متعدد و هزینه‌های زیاد برای برطرف کردن این مشکلات می‌شود.

تا اینجا ساختمان سوله را به‌درستی تأسیس کرده‌اید اما همچنان آماده بهره‌برداری نیست. در مراحل بعدی باید تأسیسات دیگری که برای یک سوله مور نیاز است، مثل تأسیسات برقی و مکانیکی نصب شود. البته که نوع و میزان این تأسیسات به نوع کاربری هر سوله بستگی دارد. همچنین برخی از مهم‌ترین تأسیسات که بعد از ساخت سوله باید به‌سرعت نسبت به نصب آن اقدام کنید به شرح زیر می‌باشند:

  • سیستم گرمایشی و سرمایشی

  • جرثقیل‌ها

  • ژنراتور

  • موتورخانه

  • استبلایزر

  • کابل‌کشی‌ها

  • پریزها و کلیدها

  • سیستم اطفای حریق

  • دوربین مداربسته، اتاق کنترل

  • یو پی اس

  • برقراری اینترنت و کابل‌کشی‌های شبکه

 

 

مشاوره سوله سازی؛ مهم‌ترین مرحله ساخت سوله

همان‌طور که قبلاً بیان کردیم، ساخت سوله باید با دقت بالایی انجام شود تا از میزان مشکلات احتمالی کم شود. اعتمادسازه یکی از معروف‌ترین شرکت‌های سوله سازی در کرمان می‌باشد که با ارائه مشاوره رایگان توانسته توجه عده زیادی را به خود جلب کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت اعتماد سازه، سوله سازی در بندرعباس می‌باشد که با بازخوردهای مثبت بسیاری همراه بوده است. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی etemadsazeh.com نسبت به کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اقدام نمایید.

 



  1. مهدی

    من قبلا اعتمادسازه برای سوله سازی همکاری کردم خیلی راضی ام البته بگم نه فقط تو بندرعباس سوله سازی میکنن بلکه کلا جنوب شرق کشور رو به طور ویژه ای پوشش دادن