دانلود کتاب استانداردهای طراحی معماری به زبان فارسی - سازه برتر



دانلود کتاب استانداردهای طراحی معماری به زبان فارسی

دانلود کتاب استانداردهای طراحی معماری به زبان فارسی

در این بخش از سازه برتر با کتاب استانداردهای طراحی معماری در خدمت کاربران عزیز هستیم. این کتاب که به عنوان کتاب درسی مقطع کارودانش می باشد ، حاوی نکات بسیار مهم و کاربردی در مورد ابعاد و اندازه های استاندارد اتاق ها و فضاهای مورد نیاز ساختمان، ارتباط بین فضاها و … می باشد. این کتاب در 10 فایل pdf برای دانلود قرار داده شده که هر در فایل یه یکی از موضوعات کتاب پرداخته است.

از زماني كه انسان بر اين كره خاكي پا گذاشت تأمين مسکن و سر پناه از اولين نيازهاي او بوده است. در طول ساليان پاسخگويي به اين نياز تغييراتي كرده است اما به خودي خود پا برجاست. درابتدا او حفره هايي را كه در دل كوه ها وجود داشت برگزيد، سپس با ديگر امكاناتي كه در اطراف خود يافت اقدام به ساخت اولين سر پناه و به عبارتي خانه خود كرد. خانه هاي اوليه از مصالح در دسترس و با تكنيك هاي اوليه ساخت و مطابق خواسته هايشان شكل گرفت. هنر و تكنيك خانه سازي تا ساليان متمادي در اختيار استفاده كنندگان آن ها بود.

به تدريج ساخت بناهاي عمومي به افرادي كه از نبوغ و انديشه خاصي در اين زمينه برخوردار بودند (معماران) سپرده شد. به دنبال آن طراحی و ساخت خانه هاي افراد شاخص جامعه و سپس ديگر افراد به معماران داده شد. از بين ساختمان های مسکونی آنهايي ماندگار بودند كه علاوه بر دقت در ساخت و استحكام كافي ، به خواسته ها و نيازهاي ساكنين آنها توجه شده بود و پاسخگوي عملكردهايي كه در آن ها اتفاق مي افتاد بودند، در ضمن جنبه زيبايي همواره در كنار ديگر عوامل مكمل آن ها بود.

بسياري از خانه هايي كه از معماری سنتی ما به جا مانده است دارای چنين ويژگی هايی هستند. در کتاب استانداردهای طراحی معماری سعی شده است علاوه بر توجه به جنبه علمی و آموزشی معماری ، به نكات بارز در طراحی خانه های سنتی ايران و اقليم هاي گوناگون آن تأكيد شود.

 

 

عنوان: کتاب استانداردهای طراحی معماری

فرمت: pdf

حجم فایل فشرده: 19.8 MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

دانلود با لینک مستقیم

 

 

 



  1. سعید خسروی

    عالی