دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند - سازه برتر



دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند , معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند

دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند

مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند از سری مقالات نشریه هنرهای زیبا می باشد که توسط دکتر گلابچی نوشته شده است و در این مطلب از سازه برتر برای دانلود قرار داده شده است. ساختمان های بلند بیشتر به ساختمان هایی اطلاق می شود که در منطقه اطراف خود بالاتر از ساختمان های دیگر قرار گرفته و به صورت مشخصی خط آسمان شهر (Skyline) را تغییر می دهند. می توان ساختمان های بلند را بر اساس ارتفاع تعریف کرد ولی این مشخصه در همه جا یکی نیست و بسته به خط آسمان کلی شهر متغییر است. ممکن است ساختمانی با ارتفاع 80 متر در شهر مشخصی جزء این گروه دسته بندی شود در حالی که به علت خط آسمان بلند شهر دیگر حداقل ارتفاع لازم برای ساختمان بلند محسوب شدن 150 متر باشد. در سیستم ساختمان های بلند به علت تاثیر گذاری قابل توجه نیرو های افقی (بار های دینامیکی، باد و زلزله) علاوه بر نیروهای عمودی (بار مرده و زنده) ، طراحی این نوع ساختمان ها با ساختمان های با ارتفاع کمتر متفاوت می باشد. برای پایداری این نوع ساختمان ها در مقابل نیرو های جانبی مکانیزم هایی لازم است که متناسب با مصالحی است که در ساختمان از آن ساخته شده است.

چکیده:

هر چند طرح يك ساختمان بلند حاصل نهايي فرآيند پيچيده اي است كه عناصر آن برهم تأثير متقابل دارند و عوامل متعددي از جمله ويژگي هاي فرهنگي،‏ اجتماعي و اقتصادي در آن مؤثرند،‏ اما با رعايت اصول و معيارهاي حاصل از پژوهش هاي بنيادي و كاربردي در زمينه طراحی معماری ،‏ سازه و شهرسازي (در صورتي كه با تدوين و اجراي سياست گذاري هاي لازم در ساير زمينه ها همراه گردد) مي توان امكان استفاده مناسب و مطلوب از بناهاي بلند را ايجاد نمود. به طور كلي با توجه به شرايط خاص قرن حاضر استفاده مناسب و البته مشروط از ساختمان هاي بلند را مي توان راه حلي واقع گرايانه و مطلوب جهت اسكان مردم و تأمين ساير نيازهاي مرتبط با فعاليت هاي اجتماعي و اقتصادي در شهرهاي بزرگ دانست. اين تحقيق نشان مي دهد ساختمان هاي بلند مي توانند در شرايط مناسب به صورت مطلوبي جوابگوي نيازها و ضرورت هاي محيط باشند. ساختمان هاي بلند مرتبه علاوه بر استفاده براي هريك از كاربري هاي مسكوني ،‏ تجاري و اداري مي توانند به صورت مناسبي براي عملكردهاي تلفيقي نيز مورد استفاده قرار گيرند و از آنها براي مركزيت بخشيدن به ذفعاليت هاي مرتبط با يكديگر استفاده نمود. بر اساس اين تحقيق بكارگيري فرم هاي ساده و منظم علاوه بر كمك به پايداري و ايستايي ساختمان،‏ سبس افزايش ايمني در بناهاي بلند مي گردد. وجود نظم و تركيب مناسب با ساختمان هاي اطراف،‏ تقارن ،‏ تعادل و وحدت از عوامل مؤثر در ايجاد فرم و نماي بصري مطلوب بناهاي بلند مي باشند. براي ايجاد مقياس انساني و مطلوب نمودن فرم بنا مي توان در فضاي اطراف ساختمان با ايجاد عمق ديد نسبت به ساختمان ارتباط مطلوبي بين فرم و بيننده بوجود آورد. اين تحقيق با استفاده از مطالعات نظري،‏ بررسي و تحليل تحقيقات انجام شده قبلي در اين زمينه ،‏ بررسي و نقد ديدگاه هاي مختلف ارائه شده در ارتباط با ساختمان هاي بلند ،‏ مطالعات ميداني و تجزيه و تحليل نتايج حاصل از آن بر اساس شاخص هاي مورد مطالعه اعم از معماری ،‏ سازه،‏ شهرسازي،‏ اقتصاد،‏ ايمني و ميط زيست صورت گرفته است.

.

فهرست: چکیده مقدمه سیر تاریخی ساختمان های بلند در ایران مطالعات نظری و آخرین تحقیقات انجام شده نظریه موافقان ساخت بناهای بلند نظریه های میانی در رابطه با احداث بناهای بلند نظریه مخالفان ساخت بناهای بلند مشکلات ساختمان های بلند عوامل موثر بر طرح ساختمان های بلند شرایط زمانی و مکانی تعریف و بیان نقش فرم تناسبات و فرم عوامل موثر در تعیین فرم فرم های متداول هندسه زبان فرم کاربری و عملکرد نتیجه گیری ارتفاع و مقیاس انسانی ضرورت ها و شرایط ساخت اهداف و ضوابط طراحی فرم بناهای بلند منابع و ماخذ

.

عنوان: معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند فرمت: pdf حجم فایل فشرده: 1.61 MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند , معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند

. دانلود مقاله مهندسی عمران

مجموعه پاورپوینت های دانشجویی عمران و معماری

این مجموعه شامل بیش از ۷۰ پاورپوینت عمران و معماری است که در سایت سازه برتر منتشر شده است. شما با خرید این محصول می توانید تمام این پاورپوینت ها را یکجا دریافت کنید و دیگر نیازی به جستجوی تک تک پاورپوینت ها ندارید. پاورپوینت های موجود در این مجموعه هم برای دانشجویان معماری و هم برای دانشجویان عمران کاربردی بوده و در طول دوره تحصیلی خود ( از ابتدای کارشناسی تا انتها ) می توانند از پاورپوینت های موجود جهت آموزش استفاده نمایند.

جهت دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.
 width= sazee3