دانلود پاورپوینت معماری بیونیک ( انسان طبیعت معماری ) - سازه برتر



معماری بیونیک , پاورپوینت معماری بیونیک , دانلود پاورپوینت معماری بیونیک

دانلود پاورپوینت معماری بیونیک

پاورپوینت معماری بیونیک در 19 اسلاید برای درس انسان طبیعت و معماری آماده شده است که در این مطلب از سازه برتر برای دانلود کاربران قرار داده شده است. واژه ای به نام بیونیک از ترکیب دو لغت بیولوژی و تکنیک به معنای زیستار شناختی یا به کار گیری اندام های ساختگی طبیعت که به فارسی زیست فنی می باشد ، بیان شده است. بیونیک را علم سیستم هایی که شالوده و پایه تمام سیستم های زنده اند ، می دانند. امروزه هر جا سخن از تکنولوژی به میان می آید ، تصویر همان دستاوردهای مهم به ذهن می آید اما اگر کمی به مسیر تکنولوژِی دقت کنیم هر پدیده صنعتی یا ساختمانی ، از الگوی زنده طبیعت الهام گرفته است. هم کنون بیونیک از هر جهت ، هنر به کارگیری دانش سیستم های زنده در حل مسائل فنی است.

معماری بیونیک و الهام از طبیعت: بشر از ابتدا سعی کرده برای ساخت و طراحی مکانها و وسایل مورد نیاز خود از طبیعت و محیط زیست اطراف خود الهام گیرد. به عنوان مثال  ساختمان بدن خفاش برای لئونادو داوینچی ایده ای بود که بتواند ماشین پرنده را طراحی کند یا نیروی عضلانی و در عین حال سرعت زیاد دلفین ها جرقه ای برای ساختمان زیر دریایی بود یا تارهایی که عنکبوتها می بافند برای ساخت نمایشگاه مونترال ، اثر فرای اتو ، به کار گرفته شد. معماری را می توان علم حیات مصنوعی نامید، علمی مانند آنچه در جهان طبیعت ونظام تکرار  و پاسخ اصول بیولوژیکی و ژنتیکی اتفاق می افتد. معماری بارها از ساختار ها و اشکال طبیعی و طبیعت الهام گرفته است که اخیرا این روند بیشتر در  منطق درونی و مورفولوژی پروسه های طبیعی دیده می شود تا ظاهر آنها. ذهنیت بیونیک و ارگانیک مهمترین روند قرن بیستم بوده و سالیوان، رایت و لوکوربوزیه همگی روی تشابهات بیولوژیکی کار می کردند. جنبش معماری بیونیک شکل چهار ضلعی و  منتظم ساختمانهای سنتی را برای پدید آوردن ساختمانهای بیولوژیکی و جهان طبیعی نفی می کند.نتیجه این دیدگاه مجموعه ای از ساختمان های منحصر به فرد با قالبهای بیولوژیکی و ریاضی می شود.

آثاری که به سبک بیونیک طراحی شده اند: از جمله آثار سانتیگو کالاتروا که به این سبک طراحی شده (با الهام از آناتومی انسان) می توان برج تورنینگ توروسو (turning torso) موزه هنر میلواکی (milwaukee art museum) ، شهرک علوم و فنون (city of art&sciences) و ساختمان آسمان نمای آن که هر یک به نوعی از طبیعت الهام گرفته اند. آثار دیگر این سبک عبارتند از: - برج بیونیک ( bionic tower ) - دروازه جهان ( arc of world) اثر  گرگ لین از پیشگامان معماری بیونیک - ساختمان ضد دود (anty smoge) اثر ونسان کالیباوت - برج فراز پل رابلینگ (ascent at robling bridge) اثر دانیل لیبسکیند - مرکز تجاری بیرمنگام (selfridges)

.

عنوان: معماری بیونیک فرمت: پاورپوینت حجم: 680 KB رمز: www.saze20.ir

معماری بیونیک , پاورپوینت معماری بیونیک , دانلود پاورپوینت معماری بیونیک

برای دریافت پاورپوینت های کامل انسان طبیعت معماری کلیک کنید.

.

پروژه عمران | دانلود پاورپوینت عمران و دانلود پاورپوینت معماری


 width= sazee3