دانلود پاورپوینت انواع بتن - سازه برتر



 

دانلود پاورپوینت انواع بتن

قابل ارائه برای دروس بتن , مواد و مصالح

 دانلود پاورپوینت انواع بتن , بتن عبور دهنده نور، بتن اتوکلاو , بتن سبک , پروژه پاورپوینت عمران , پروژه پاورپوینت ساختمان , دانلود پاورپوینت عمران , دانلود پاورپوینت ساختمان , پاورپوینت آماده برای درس مواد و مصالح, پاورپوینت آماده مواد و مصالح, پاورپوینت درس مواد و مصالح, پاورپوینت مواد و مصالح , مواد و مصالح + ppt ,  دانلود پاورپوينت افزودنی های بتون, پاورپوینت آماده برای درس بتن , پاورپوینت آماده برای درس بتون , دانلود پاورپیونت آماده , دانلود پاورپوینت معماری , دانلود پروژه معماری , دانلود پاورپوینت عمران , دانلود پروژه ساختمان , دانلود پاورپوینت ساختمان , دانلود پروژه عمران , کننده,بتن,ساختمان,ميكروسيليس,عمران,شاتكريت,ppt,سوپر,افزودنى

پاورپوینت کامل – 88 اسلاید توضیحات کامل در رابطه با انواع بتن

مقدمه:

بتن و خصوصیات  

بتن و فولاد دو نوع مصالحي هستند که امروزه بيشتر از ساير مصالح در ساختمان انواع بناها از قبيل ساختمان پلها،ساختمان سدها، ساختمان متروها،ساختمان فرودگاه ها و ساختمان بناهاي مسکوني و اداري و غيره به کار برده مي شوند.

 

و شايد به جرأت مي توان گفت که بدون اين دو پيشرفت جوامع بشري به شکل کنوني ميسر نبودبتن به طور کلي محصولي است که از اختلاط آب با سيمان آبي و سنگدانه هاي مختلف در اثر واکنش آب با سيمان در شرايط محيطي خاصي به دست مي آيدو داراي ويژگيهاي خاص است.

 

بتن اينک با گذشت بيش از 170 سال از پيدايش سيمان پرتلند به صورت کنوني توسط يک بنّاي ليدزي، دستخوش تحولات و پيشرفتهاي شگرفي شده است.در دسترس بودن مصالح آن، دوام نسبتاً زياد و نياز به ساخت و سازهای فراوان سازه هاي بتنياين ماده را بسيار پر مصرف نموده است. اينک حدود سه تا چهار دهه است که کاربرد اين ماده ارزشمند در شرايط ويژه و خاص مورد توجه کاربران آن گشته است.

 

چند سالي است که مسأله پايايي و دوام بتن در محيط هاي مختلف و به ويژه خورنده براي بتن و بتن مسلح مورد توجه خاص قرار گرفته است. مشاهده خرابي هايي با عوامل فيزيکي و شيميايي در بتن ها در اکثر نقاط جهان و با شدتي بيشتر در کشور هاي در حال توسعه، افکار را به سمت طرح بتن هايي با ويژگي خاص و با دوام لازم سوق داده است.

 

در اين راستا در پاره اي از کشورها مشخصات و دستورالعمل ها و استانداردهايي نيز براي طرح بتن با عملکرد بالا تهيه شده و طراحان و مجريان در بعضي از اين کشورهاي پيشرفته ملزم به رعايت اين دستورالعملها گشته اند.

 

افزودنی های خاص در شرايط ويژه :

براي ساخت بتن هاي ويژه در شرايط خاص نياز به استفاده از افزودني هاي مختلفي مي باشد. پس از پيدايش مواد افزودني حباب هواساز در سالهاي 1940 کاربرد اين ماده در هواي سرد و در مناطقي که دماي هوا متناوباً به زير صفر رفته و آب بتن يخ مي زند، رونق بسيار يافت. اين ماده امروز يکي از پر مصرف ترين افزودني ها در مناطق سرد نظير شمال آمريکا و کانادا و بعضي کشورهاي اروپايي است.

 

ساخت افزودني هاي فوق روان کننده که ابتدا نوع نفتالين فرمالدئيد آن در سالهاي 1960 در ژاپن و سپس نوع ملامين آن بعداً در آلمان به بازار آمد شايد نقطه عطفي بود که در صنعت افزودني ها در بتن پيش آمد. ابتدا اين مواد براي کاستن آب و به دست آوردن کارايي ثابت به کار گرفته شد و چند سال بعد با پيدايش بتن هاي با مقاومت زياد نقش اين افزودني اهميت بيشتري يافت.

 

بتن های با کارآيي بسيار زياد که چند سالي است از پيدايش آن در جهان و براي اولين بار در ژاپن نمي گذرد، تحول جديدي در صنعت ساخت و ساز بتني ايجاد کرده است. اين بتن که نياز به لرزاندن نداشته و خود به خود متراکم مي گردد، مشکل لرزاندن در قالب هاي با آرماتور انبوه و محلهاي مشکل براي ايجاد تراکم را حل نموده است.

 

اين بتن عليرغم کارايي بسيار زياد خطر جدايي سنگدانه ها و خمير بتن را نداشته و ضمن ثابت بودن کارايي و اسلامپ تامدتي طولاني مي تواند بتني با مقاومت زياد و دوام و پاياپي مناسب ايجاد کند.

 

طرح اختلاط اين بتن بايد نسبت هاي خاصي را رعايت نمود. به عنوان مثال شن حدود 50 درصد حجم مواد جامد بتن را تشکيل داده و ماسه حدود 40 درصد حجم ملات انتخاب مي شود. نسبت آب به مواد ريزدانه و پودري بر اساس خواص مواد ريز بين 9/0 تا 1 مي باشد. با روش آزمون و خطا نسبت دقيق آب به سيمان و مقدار ماده فوق روان کننده مخصوص براي مصالح مختلف تعيين مي گردد. از اين بتن با استفاده از افزودني ديگري که گرانروي بتن را مي افزايد در زير آب استفاده شده است.

 

این پاورپوینت برای دروس بتن , مواد و مصالح آماده شده است.

===========

فرمت: پاورپوینت

حجم: 13.7 MB

صفحات: 88 اسلاید

========

 

برای دانلود پاورپوينت انواع بتن اینجا کلیک کنید.