دانلود کتاب تحلیل سازه - سازه برتر



تحلیل سازه , دانلود کتاب تحلیل سازه , سازه چیست؟

دانلود کتاب تحلیل سازه

کتاب تحلیل سازه که در این بخش از سازه برتر برای دانلود آماده کرده ایم توسط آقای سید فرهاد حسینی تهیه شده که با فرمت pdf بوده و دارای 38 صفحه می باشد.

بخشی از کتاب تحلیل سازه: سازه: هر چیزی که ساخته شود و دارای شکل و هندسه خاصی باشد و نیز دارای بعد و نیرو باشد را سازه گویند.

انواع سازه ها: 1- سازه کابلی یا کششی که بیشتر در پل ها به کار می رود. 2- قوس ها که تحت فشار کار می کنند و در ساختمان پل ها بکار می روند. 3- تیر و ستون یا سیستم قابی که از طریق انتقال خمش و انتقال نیروی محوری اعمال بار می کنند. 4- خرپاها که به دو دسته فضایی و مسطح تقسیم می شوند. 5- شبکه ها که با سیستم تیر و ستون ها در یک کلاف گفته می شود. 6- دال ها که به دو دسته یک طرفه و دو طرفه که بیشتر برای سقف ها بکار می روند ، دسته بندی می شوند. 7- پوسته ها یا قشاء ها که اکثرا بصورت دوار و در منبع های آب و از جنس فولاد و نیز گاهی از آجر ساخته می شوند. 8- پی یا فونداسیون و یا ریشه. 9- سیستم های بادبند و دیوار برشی که معمولا در ساختمان های قابی با ارتفاع زیاد ، برای مقابله با نیروهای جانبی و مخصوصا زلزله بکار می روند.

هدف از تحلیل یا آنالیز سازه ها:

1- بررسی پایداری سازه. 2- تعیین نیروهای داخلی اعضاء. 3- تعیین تغییر مکان ها 4- طراحی سازه ها.

تکیه گاه ها: برای اینکه سازه تحت تاثیر نیروهای خارجی حرکت نکند ، توسط قیدهایی به محیط متصل می شوند که به این قیدها تکیه گاه می گویند. برای مطالعه توضیحات کامل همراه با تصاویر آن ، کتاب تحلیل سازه را دانلود کنید.

عنوان: تحلیل سازه فرمت: pdf حجم: 924 KB

رمز: www.saze20.ir SAZE20.IR
 width= sazee3