پرونده مسکن مهر 15 استان بسته می‌شود - سازه برتر



 پرونده مسکن مهر 15 استان بسته می‌شود

 مسکن مهر, اخبار عمران و معماری, خبرهای عمران و معماری, پروژه های عمرانی

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: 175 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور آماده تحویل به متقاضیان است

.

به گزارش بنانیوز ؛ احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به وجود دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور اظهار کرد: از این تعداد تاکنون بیش از یک میلون واحد تحویل متقاضیان شده و 175 هزار واحد نیز آماده تحویل است.

بقیه در ادامه مطلب ...

 به گفته وی تلاش می‌شود با مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی تا سال آینده پرونده مسکن مهر 15 استان کشور بسته و واحدها به متقاضیان تحویل شود.

 

مهرآبادی مسکن مهر را یک طرح عظیم عمرانی دانست که با محسنات و مشکلاتی همراه بوده است و گفت: کار بیش از 50 درصد مسکن مهر کشور انجام شده و همه دستگاه‌ها باید برای اتمام مابقی آن تلاش کنند و بدانند ذی‌نفع اصلی این پروژه مردم هستند.

 

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر انجام تمامی تعهدات دولت قبل در زمینه مسکن مهر، تصریح کرد: در این راستا مسئولان قدری باید ریسک پذیر باشند و بدانند این کار برای مردم است و از هیچ مسئله‌ای نباید در این راه نگرانی داشته باشند.

 

به گفته مهرآبادی مسکن مهر مصوبه قابل اجرای دولت است و ابطال نشده و باید کارهای آن به سرعت انجام گیرد.

 

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر درباره مشکلات مسکن مهر استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: ابتدا باید کار پروژه‌هایی که تنها مشکل خدمات رسانی مانند آب و برق دارند انجام شده و تحویل مردم شوند و در اولویت‌های بعدی به مشکلات پروژه‌های دیگر رسیدگی شود.

 

آغاز تدوین طرح مسکن اجتماعی

 

وی از تشکیل کارگروه طرح مسکن اجتماعی در وزات راه و شهرسازی خبر داد و اظهارکرد: کار تدوین آیین نامه این طرح شروع شده است.

 

مهر آبادی با اشاره به وجود طرح مسکن اجتماعی در آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی مسکن، گفت: این طرح برای تامین مسکن اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه است و دولت در اجرای آن زمین را با قیمت منطقی در اختیار نهادهای غیر دولتی قرار می‌دهد و واحدها را می‌سازد و آنها را بصورت اجاره در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار می‌دهد.

 

به گفته وی چناچه علاوه بر اعطای زمین، دولت در ساخت پروژه‌ها شرکت کند مدت اجاره از 10 سال به 15 سال افزایش خواهد یافت که این امر هنوز نهایی نشده است.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به پروژه های عظیم مسکن مهر در استان کرمانشاه گفت: از مجموع سهمیه 60 هزار واحدی مسکن مهر این استان تاکنون 18 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

 

وی تصریح کرد: مسئولان استان وعده داده‌اند 3000 واحد دیگر را نیز در صورت مساعدت دستگاه های خدمات رسان تا پایان سال به افتتاح برسانند.

 

مهر آبادی با بیان اینکه برخی مشکلات مسکن مهر استان کرمانشاه کشوری است، گفت: به همراه مسئولان استان مشکلات مسکن مهر استان در سطح کشور را پیگیری خواهیم کرد.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر تاکید کرد: باید مسئولان دستگاه های مختلف استان دست به دست هم دهند تا هر چه سریع‌تر مشکلات مسکن مهر در استان کرمانشاه حل و واحدها آماده تحویل به متقاضیان شود.

 

وی تصریح کرد: مدیریت در پروژه‌های مسکن مهر استان باید به گونه‌ای اعمال شود که پروژه‌هایی که تنها مشکلات آب، برق و گاز داشته و کار ساخت آنها به اتمام رسیده در اولویت قرار گیرند.