پروژه سازه های بتنی (5) - سازه برتر



دانلود پروژه سازه های بتنی

دانلود پروژه سازه های بتنی

در این پست از سایت سازه برتر یک پروژه سازه های بتنی دیگر را برای برای دانلود آماده کرده ایم. این پروژه سازه های بتنی در 16 فصل تهیه شده است و دفترچه محاسبات آن در 143 صفحه تنظیم شده که فرمت آن pdf می باشد. در این پروژه یک ساختمان بتنی 6 طبقه 3 در 7 دهنه با دیوار برشی به متراژ 530 متر مربع در نرم افزار ETABS 2000 , Ver 9.2 مدلسازی شده است. نتایج مدلسازی نیز در قالب فایل PDF ارائه شده است. در این پروژه ارتفاع طبقه همکف 4.1 متر و سایر طبقات به ارتفاع 3.1 متر می باشند. محاسبات این پروژه بتن با نرم افزار اکسل انجام شده و قابل ویرایش می باشد. در ادامه می توانید این پروژه را دانلود نمایید

 

 

عنوان: پروژه سازه های بتنی

فرمت: pdf , xlsx

حجم: 8.32 MB

رمز: www.saze20.ir 

دانلود با لینک مستقیم

 


سازه بتنی سازه ای است که در ساخت آن از بتن یا به‌طور معمول بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و پولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد. در ساختمان در صورت استفاده از بتن آرمه در قسمت ستون‌ها و شاه تیرها و پی، آن ساختمان یک سازه بتنی محسوب می‌شود.

امروزه بسیاری از پلها را از بتن آرمه می سازند. برای استفاده از پل‌های بلندتر و بیشتر شدن فاصله پایه پل‌ها از تیر پیشتنیده استفاده می‌شود.

 

 

انواع سازه های بتنی

از انواع سازه بتنی می‌توان به ساختمان‌های اسکلتی بتنی، دیوارهای بتنی، منابع آب بتنی، پل‌های بتنی، سدهای بتنی، کانال‌های بتنی اشاره کرد که در ادامه به‌اختصار آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

 

مزایای سازه های بتنی

1- ماده اصلی بتن که شن و ماسه می‌باشد ارزان و قابل دسترسی است.

2- سازه‌های بتنی که مطابق با اصول آیین‌نامه‌ای طراحی و اجرا شده اند، در مقابل شرایط محیطی سخت، مقاومتر از سازه‌های ساخته شده با مصالح دیگر هستند.

3- به علت قابلیت شکل پذیری بالای بتن، امکان ساخت انواع سازه‌های بتنی نظیر پل، ستون و ... به اشکال مختلف میسر است.

4- سازه‌های بتنی در مقابل حرارت زیاد ناشی از آتش سوزی بسیار مقاوم‌اند. آزمایش‌ها نشان داده اند که در صورت ایجاد حرارتی معادل 1000درجه سانتی گراد برای یک نمونه بتن آرمه، حداقل یک ساعت طول می‌کشد تا دمای فولاد داخل بتن، که با یک لایه بتنی با ضخامت 2.5 سانتیمتر پوشیده شده است، به 500 درجه سانتی گراد برسد.