سقف های عرشه فولادی - سازه برتر



مزیت های سقف عرشه فولادی , ورق های فولادی گالوانیزه , مزایای سقف عرشه فولادی , سقف های عرشه فولادی , سقف عرشه فولادی

سقف های عرشه فولادی سقف هایی هستند که با استفاده از دو عنصر ورق های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد استفاده قرار می گیرد از سایر سقف‌ها متمایز می‌شود و البته با استفاده از آرماتور بندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از بخش های اصلی سقف های کامپوزیت عرشه فولادی باید به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود

ورق های فولادی گالوانیزه:

ورق فولادی مهم ترین مصالح به کار رفته در این نوع سقف می‌باشد که برای ساخت آن ورق فولادی گالوانیزه با ضخامت‌های 0.8 تا 1.2 میلیمتر را به وسیله دستگاه‌های Rol Forming به روش نورد سرد (Cold Forming) به حالت موجدار شکل دهی می‌کنند به صورتی که در مقطع ورق حاصله هر موج به شکل یک ذوزنقه دیده می‌شود.

برش گیرها:

برشگیرهای (گل میخ‌ها) خاصی که در این نوع سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند به جهت نوع مصالح و روش خاص اجرا، از نقاط قوت این نوع سقف محسوب می‌شود. قطر این برشگیرها حداکثر 20 میلیمتر و ارتفاع آنها با توجه به شکل ورق فولادی متغیر می‌باشد و در نهایت حداقل ارتفاع گل میخ بعد از نصب که از بالای ورق زوزنقه‌ای اندازه‌گیری می‌شود از 40 میلیمتر نباید کمتر باشد. این گل میخها به وسیله دستگاه جوش قوس الکتریکی به خصوصی که Stud Welder خوانده می‌شود به بال تیرهای سازه ای جوش می‌شود.

مزیت های سقف عرشه فولادی:

وزن و هزینه اجرای آن حداقل به میزان 10 تا 40 درصد کمتر از سقفهای معمول می باشد. عملکرد مرکب سقف باعث کاهش وزن اسکلت می گردد. امکان افزایش فاصله تیرها تا 5/3 متر بدون نیاز به شمع بندی وجود دارد. در این نوع سقف قالب بندی حذف شده و ورقهای عرشه در حین اجرا به عنوان قالب عمل می کنند. نیازی به آرماتور کششی در این سقف نبوده و ورقهای عرشه پس ار گیرش بتن به عنوان فولاد کششی عمل خواهند کرد. ورقهای عرشه با توجه به ظرفیت باربری بالائی که دارند سکوی مناسبی برای پرسنل در حین اجرا می باشند. سرعت اجرا تا 10 برابر بیشتر از سقفهای معمول می باشد. در این سیستم با توجه به حذف شمع بندی امکان بتن ریزی همزمان طبقات وجود دارد. با توجه به شکل ورقها گرفتن ساپورت و عبور تاسیسات مکانیکی از زیر سقفها امکان پذیر می باشد. در این نوع سقفها نگهداری و عمل آوری بتن به دلیل حفظ کامل آب بتن به نحو بسیار مناسبی انجام می گردد. در ساختمان های صنعتی، پارکینگها و بطور کلی فضاهائی که نیاز به سقف کاذب ندارند، زیبائی ورقهای گالوانیزه سطح تمام شده یکدست و مناسبی را ایجاد می نماید. به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن در بخشها تولید، نصب و جوشکاری کیفیت اجرا بسیار بالا می باشد. فضای لازم جهت دپو و نگهداری مصالح به حداقل می رسد. شاهد کاهش هزینه حمل و نقل مصالح خواهیم بود.

سازه برتر