رنگ قهوه ای برای دکوراسیون داخلی - سازه برتر



رنگ قهوه ای برای دکوراسیون داخلی , تاثیر رنگ قهوه ای برای منزل , رنگ قهوه ای برای دکوراسیون منزل , رنگ قهوه ای در دکوراسیون منزل

قهوه ای رنگ شکوفایی و روشنی است. رنگ زمين و خاك است. قهوه اي به ما يادآوري مي كند كه چه رابطه تنگاتنگي با طبيعت داريم.  قهوه اي داراي طيف هاي رنگي بسيار و هر كدام از اين طيف ها داراي نام هايي است . كه برخي از اين نام ها : خرمايي، خاكي ، فندقي و .... است. رنگ قهوه‌ای ، ترکیبی از رنگ قرمز، نارنجی و سیاه است که این ترکیب‌، سبک موزونی به ارمغان می‌آورد که حس قدرت ، شکوه و جلال را زنده کرده و گرمای مخصوصی را در منزل ایجاد می کند.

هر كدام از طيف هاي رنگ قهوه اي حالات و ويژگي هاي مخصوص خود را دارند. از جمله ويژگي هاي رنگ قهوه اي قدرت ، ثبات ، گرما و تكامل است. قهوه اي رنگ رويش ، انرژي و سرزندگي است و اشياء چوبي و قهوه اي رنگ ، نقش مكمل را در طراحي داخلي دارند. روانشناسان رنگ بر اين باورند كه رنگ قهوه اي رنگ حس كردن احساسات است . جالب است بدانيد كه آقايان بيشتراز خانم ها زنگ قهوه اي را رنگ مورد علاقه خود مي دانند. قهوه اي رنگ طبيعت است و با استفاده از آن مي توان طبيعت را به خانه آورد. رنگ قهوه‌ای ، ترکیبی از رنگ قرمز، نارنجی و سیاه است که این ترکیب‌ ، سبک موزونی به ارمغان می‌آورد که حس قدرت ، شکوه و جلال را زنده کرده و گرمای مخصوصی را در منزل ایجاد می کند .

ترکیب موزون رنگ قهوه ای با رنگ های دیگر: رنگهای آبی مایل به خاکستری ، خاکستری روشن (مایل به آبی) ، بژ (طلایی) ، کرم مایل به زرد ، قهوه ای نسکافه ای ، قهوه ای شکلاتی ، سفید و سبز چمنی در دکوراسیون داخلی ، زیباترین هارمونی را با رنگ قهوه ای ایجاد می کنند . در تنالیته رنگ قهوه ای نیز باید فقط قهوه ای شکلاتی ، نسکافه ای و تا حدی آجری را به کار برد . رنگهای دیگر تنالیته قهوه ای ، ترکیب جالب و جذابی در دکوراسیون ایجاد نمی کنند . این رنگ در اتاق پذیرائی، ناهارخوری ، اتاق خواب، آشپزخانه و راهروهای ورودی گرما و حس مطلوبی را برای افراد به وجود می آورد .

چند پیشنهاد برای دکوراسیون قهوه ای: اگر علاقه دارید که از رنگ قهوه ای یا شکلاتی در دکوراسیون منزل استفاده کنید، می توانید ایده های مختلفی را به اجرا در آورید : 1- چرم دارای استحکام و دوام خوبی است و موجب ایجاد آرامش در خانه می شود . در روکش مبلمان ناهارخوری و پذیرائی می توان از چرم استفاده کرد . 2- مبلمان چوبی تیره فضا را تا حدودی تیره می کند ؛ برای روشن تر کردن محیط ، می توان از از رنگهای سفید روشن، زرد کاهی، خاکستری روشن (مایل به آبی) بر روی دیوارها استفاده کرده و فضا را آرام نمود . استفاده از تابلوهای نقاشی با قابهای چوبی روشن تر در بالای مبلها یا عناصر دکوری مانند سبدهای حصیری، نی های دکوری و گلدانهای سفالی رنگ نیز در این رابطه مفید است . 3- گیاهان قهوه ای رنگ مانند گلهای خشک، چوبهای بامبو و وسائل تزئینی از جنس بامبو  نیز از عناصر هماهنگ با این نوع دکور هستند . 4- کفپوش های با رنگهای قهوه ای و یا تلفیق "زرد- کرم" ، گرما را به کف خانه می آورند. 5- در صورتیکه کابینت ها و صندلی های آشپزخانه چوبی هستند ، می توان لوازم آشپزخانه را با رنگ کرمی که در ترکیبش مقداری رنگ زرد به کار رفته است ترکیب کرد . اگر دیوارهای آشپزخانه را نیز کرم رنک کنید ، با رنگ سفید لوازم آشپزخانه و همچنین رنگ کرم پرده آشپزخانه هارمونی زیبائی ایجاد می شود . 6- در اتاقهایی که نور زیادی دارند ، می توان از رنگ قهوه ای یا نسکافه ای در دیوارها استفاده کرد . 7- برای مکانهای کوچک و کم نور ، انتخاب رنگ قهوه ای شکلاتی برای دیوار مناسب نیست ، زیرا فضا را تیره و کوچک می کند . در حالیکه رنگ آبی می تواند اتاق را روشن تر و بزرگتر جلوه داده و با رنگ قهوه ای فرش کف ، هماهنگی ایجاد کند. 8- در دکوراسیون قهوه ای رنگ توجه داشته باشید که استفاده از قهوه ای شکلاتی سوخته همراه با آبی تیره حس تیرگی شدیدی در فضا ایجاد می کند ؛ اما استفاده از رنگ سفید در فرش کف ، فضا را تا حدی روشن می کند و اگر دیوارها نیز سفید شوند ، این روشنی در محیط چند برابر می شود.

سازه برتر