مقاوم سازی ساختمانهای بتن آرمه با استفاده از مهاربند فولادی - سازه برتر



 

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

مقاوم سازی ساختمانهای بتن آرمه با استفاده از مهاربند فولادی

 

چكيده:

در كشور ما بسياري از ساختمانهاي موجود بتني بر اساس آئين نامه هاي قديمي طراحي و اجراء شده اند و با توجه به گرايش محققين و متخصصين امر به طراحي بر اساس سطح عملكرد (PBD) این موضوع كه آيا ساختمانهاي ، بتني طراحي شده بر اساس آئين نامه 2800 ويرايش اول از نقطه نظر سطح عملكرد، معيارهاي پذيرش دستورالعملهاي 273 و 356 FEMA و به تبع آن دستورالعمل بهسازي ايران را برآورده مي كنند و يا نياز به مقاوم سازي دارند، اهميت توجه به ارزيابي لرزه اي ساختمانهاي بتني را بيشتر از گذشته بر ما آشكار مي كند.

 

بر همين اساس در اين مقاله نيز ابتدا ساختمانهاي بتني در قالب سيستم قاب خمشي با شكل پذيري متوسط ، بر اساس آئين نامه 2800 ويرايش اول طراحي شده و بر اساس دستورالعملهاي 273 و 356 FEMA و دستورالعمل بهسازي ايران مورد ارزيابي لرزه اي قرار گرفتند. نتايج بدست آمده نشان دهنده اين مسئله است

 

كه ساختمانهاي 10 و 12 طبقه نياز هاي طرح را بر آورده نمي كنند و نياز به مقاوم سازي دارند. براي مقاوم سازي ساختمانهاي مورد نظر از مهاربند فولادي استفاده گرديد كه نتايج حاصله، حاكي از بهبود رفتار ساختمان و كاهش قابل توجه تغيير مكان جانبي و همچنين بهبود رفتار المانهاي تير و ستون چه از نظر كنترل تغيير شكل و چه از نظر كنترل نيرو مي باشد.

 

واژه هاي كليدي: طراحی بر اساس سطح عملكرد , ساختمان های بتنی , معيار پذيرش , بهسازی, مقاوم سازی

كدمقاله : 833

نوع  ارائه: پوستر

بهروز عسگريان

استاديار دانشكده عمران، دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي

asgarian@kntu.ac.ir

مهدي خانعلي پور

مربي دانشكده عمران، دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي

علي نقوي

كارشناس ارشد زلزله، مهندسان مشاور سازه

 

فرمت: pdf

حجم: 206 KB

رمز فایل: www.saze20.ir

دانلود