ساندویچ پنل - سازه برتر



ساندویچ پانل , نمای ساندویچ پانل , مزایای ساندویچ پنل , خصوصیات ساندویچ پنل , کاربردهای ساندویچ پانل , مشخصات فنی ساندویچ پانل , انواع ساندویچ پانل

در این پست از سازه برتر مطلبی را درباره ساندویچ پنل ، انواع ، مشخصات فنی ، کاربرد و مزایای ساندویچ پنل و همچنین نمای ساندویچ پنل برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم که در ادامه آانها را شرح خواهیم داد.

ساندویچ پنل ساندویچ پنل (Sandwich panel) از ترکیبات سبک و مرکبی تشکیل شده است که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد که این عایق نرم و انعطاف‌پذیر است. ساندویچ پانل‌ها از موادی مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند.

انواع ساندویچ پانل: ساندویچ پانل‌ها در انواع ساندویچ پانل پلی یورتان، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سردخانه‌ای تولید می‌گردد. ساندویچ پانل‌ها از دو رو ورق تشکیل شده که نوع ورق می‌تواند ورق گالوانیزه، آلومینیوم، آلوزینگ و یا دو رو فویل یا یک رو ورق و یک رو فویل باشد.

- ساندویچ پانل سقفی: پانل سقفی از ضخامت ۴ الی ۲۰ سانتی‌متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت (دانسیته ۲±۴۰) تولید می‌شود. این پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها و دارای ضریب هدایت حرارتی پایین می‌باشد. عرض مفید پانل سقفی ۱/۰۸ متر می‌باشد.

- ساندویچ پانل دیواری: ساندویچ پانل دیواری نوعی از مصالح ساختمانی که از دو لایه ورق که مابین آنها فوم تزریق شده است و جهت پوشش دیوار بکار می‌رود را ساندویچ پانل دیواری می‌نامند. پانل دیواری برای پوشش دیواره‌های فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ها، ساختمان‌های پیش ساخته و.. به کار می‌رود. این پانل دارای عرض مفید ۱/۱۴ متر وگستره ضخامت از ۴ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

- ساندویچ پانل سردخانه‌ای: ساندویچ پانل سردخانه‌ای به زبان ساده ترکیب هسته پلی یورتان rigid بین دو لایه ورق فلزی، محصولی است که ساندویچ پانل نامیده می‌شود. که پانل‌های سردخانه‌ای از ضخامت ۸ تا ۲۰ سانتی‌متر بنا به کاربری آن تولید می‌گردد و پلی یورتان مورد استفاده در آن ماده‌ای است کاملا سخت و شکننده، به همین دلیل به تنهایی چندان قابل استفاده نمی‌باشد. اما با ساندویچ کردن این ماده بین دو لایه ورق فلزی با مقاومت کششی بالا به خواص مکانیکی مورد نظر دست پیدا می‌کنیم.

مشخصات فنی ساندویچ پانل: نوع و ضخامت ورق مورد استفاده: ورق الوزینگ (روی و آلومینیم)، گالوانیزه و آلومینیوم پیش رنگ شده به ضخامت ۰/۵ الی ۰/۷ میلیمتر در رنگ‌های متنوع و از نوع سوپر پلی استرکوره‌ای به ضخامت ۲۵ میکرون در قسمت بیرون و ۷ مکرون در رنگ پرایمر کوره‌ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم. (چسبندگی فوم به ورق) نوع پوشش ساندویچ پانل: دورو ورق ، یکرو ورق یکرو فویل ، یکرو ورق نایلون، یکرو ورق یکرو کاغذ ، دورو نایلون ، دورو کاغذ، دورو فویل. نوع فوم ساندویچ پانل: پلی اورتان سخت با دانسیته ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب. مدل‌ها: DND صاف – RPO پیچ مخفی بدون شیار – RP1 پیچ مخفی میکروویو – RP2 پیچ مخفی شیار ریز – RP3 پیچ مخفی شیار درشت ضخامت ساندویچ پانل: پانل‌ها در ضخامت ۴ الی ۲۵ سانتی‌متر و بر حسب سفارش تولید می‌گردد. ساندویچ پنل‌ها از ۵ لایه تشکیل می‌شود، لایه محافظ درونی و بیرونی بوده و دو لایه چسب مخصوص که جهت اتصال لایه‌های محافظ بیرونی و عایل پلی یورتان بکار برده می‌شود فوم داخل ساندویچ پنل‌های نیز از جنس فوم پلی اورتان با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب می‌باشد. رنگ ساندویچ پانل: ساندویچ پانل در ۱۲ طیف رنگی مختلف ازجمله سفید، آبی، قرمز، نقره‌ای، طوسی، کرم ، سبز، یشمی، زرد، بنفش تولید می‌شود. فوم پلی یورتان ساندویچ پانل: پلی‌اورتان فوم سبکی است که از ترکیب پلی یول و ایزو سیانات در شرایط خاص و در حضور کاتالیزور تولید می‌شود. پلی اورتان نوعی فوم است که در آن بیشتر خلل و فرج بسته شده و می‌توان از آن به عنوان عایق حرارتی استفاده کرد. پلی اورتان در هر دانسیته مورد نیاز قابل تولید است. حداکثر دمای عملکرد پلی اورتان ۷۰ الی ۸۰ درجه سانتی گراد است. پلی اورتان در دمای بالاتر از ۱۰۰ الی ۱۱۰ درجه تجزیه می‌شود.

کاربردهای ساندویچ پانل: ساندویچ پانل ها کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارد برخی از این کاربردها عبارتند از: ساخت کانکس، کانتینر، کانکس های یخچال دار ثابت و متحرک، سازه و خانه پیش ساخته، کمپ ها اسکان موقت، سوله، سازه فلزی، سازه فضایی، انبار و بار انداز، مجتمع های ورزشی، کارخانه صنعتی و تولیدی، سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی،ساختمان های اداری  و تجاری و کلیه سازه ها و ساختمان ها با کاربردهای گوناگون میباشد.

مزایای ساندویچ پانل: از مزایا و ویژگی های استفاده از ساندویچ پانل می توان به مواردی چون: 1- قابلیت کاهش انتقال حرارت 2- قابلیت کاهش انتقال صوت 3- قابلیت کاهش انتقال رطوبت 4- قابلیت اشتعال بسیار پایین 5- قابلیت استفاده مجدد در پروژه های دیگر و مزایای بسیار دیگر ...

نمای ساندویچ پانل: - بدلیل داشتن لایه فوم پلی اورتان ، عایق حرارتی و صوتی خوبی است . خصوصیات این پنل  با قوانین  ملی مبحث 19 ساختمان مطابقت دارد . از نظر عایق صوتی نیز ، این سیستم به خوبی عمل می کند ، بطوریکه تا حدود 60 دسی بل از شدت صوت می کاهد. - این نوع نما به دلیل استفاده از مصالح مرغوب و گران قیمت ، دارای قیمت تمام شده نسبتا بالایی می باشد . اما به علت بازگشت سرمایه به خاطر بهینه سازی الگوی مصرف ، باعث صرفه اقتصادی در دراز مدت می شود . همچنین بدلیل بالا بودن سرعت اجرا و ثبات رنگ آن در دراز مدت و عدم نیاز به شستشو ، از نظر اقتصادی به صرفه است. - نمای ساندویچ پانل از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. - نمای ساندویچ پانل با طراحی ترکیبی و اجرای زیبا دراشکال متنوع سازه قابل اجرا می باشد. - ساندویچ پانل به دلیل برخورداری از رنگ استاتیک که با روش الکترو استاتیک انجام می شود از امتیاز عدم جذب معلقات موجود در هوا بهرمند می باشد. رنگ استاتیک روی سطح نمای گالواریوم موجب می شود که رنگ شفافیت خود را حفظ نموده و هرگز زنده بودن خود را از دست ندهد و همچنین با وقایع جوی مانند باد و باران ، غبار و دیگر آلودگی ها از روی آن برداشته می شود. - نمای ساندویچ پانل بدلیل پیروی از شیوه نصب آسان و با بهره گیری از علم روز جهان توانسته تا حدود زیادی سرعت اجرای نما را به ماکزیمم رسانده و در این مورد نیز خود را سرآمد دیگر رقبای خود سازد. - نمای ساندویچ پانل بدلیل استفاده از فلزات سبکی مانند آلومینیوم ، روی و آلیاژی از فلز گالوانیزه توانسته تا حدود زیادی وزن خود را به مینیمم برساند و از این بابت بار مرده ساختمان را به مقدار شایان ذکری کاهش دهد. این نما در ابعاد 0.38 * 3.8 سانتی متر می باشد که هر یک برگ آن 44/1 سانتی متر مربع و هر یک متر مربع آن 5/1 کیلو گرم وزن دارد. - رنگ بندی نمای گالواریوم پانل بسیار متنوع بوده و توانسته با توجه به نیاز بازار و سفارش مشتری خود را در جهت خواسته های آنها رهنمون سازد و همچنین این نما از 100 رنگ برخوردار می باشد. - نمای ساندویچ پانل با بهر گیری از جدید ترین دانش روز دنیا و تحقیقات گسترده در این زمینه توانسته این ضعف عمده که دامنگیر همه محصولات جهت نما می باشد را از بین برداشته و با بکار گیری فوم پلی اورتان که  از رزین پلی اورتان (بایر آلمان) می باشد ازاشتعال آتش جلوگیری می نمایید. این فوم بدلیل برخورداری از درصد کربنات بالا از گسترش اشتعال جلوگیری کرده و مانع از سرایت آتش به محلهای دیگر می گردد. سازه برتر