آموزش خلق افکت Depth Of Field (عمق میدان) در فتوشاپ - سازه برتر



[caption id="attachment_6588" align="alignnone" width="500"]آموزش رایگان پست پروداکشن فتوشاپ , آموزش ویدئویی پست پروداکشن , آموزش پست پروداکشن , دانلود آموزش پست پروداکشن , دانلود رایگان پست پروداکشن , پست پروداکشن  , پست پروداکشن فتوشاپ , پست پروداکشن معماری آموزش خلق افکت Depth Of Field (عمق میدان) در فتوشاپ[/caption]  

در این قسمت با آموزشی در مورد یکی از تکنیکهای پست پروداکشن معماری در فتوشاپ با شما هستیم. در این آموزش یاد می گیریم که چگونه افکت زیبای Depth Of Field (عمق میدان) را در فتوشاپ ایجاد کنیم. قطعا اکثر دوستان با این افکت نام آشنا در نرم افزارهای سه بعدی و مخصوصا دنیای عکاسی آشنایی دارند. همانطور که می دانیم لنز دوربین در واقعیت و در نرم افزارهای سه بعدی فقط می تواند در یک نقطه متمرکز شود و فوکوس کند و ناحیه ای در جلو و عقب این نقطه وجود دارد که واضح و شارپ می باشد. به این ناحیه عمق میدان (DOF) می گویند.

با تنظیم دوربین دیجیتال و همچنین دوربین نرم افزار سه بعدی می توانیم کاری کنیم که فقط برخی از قسمت های تصویر در فوکوس باشند. این مسئله به ما کمک می کند توجه مخاطب را به سمت سوژه مورد نظر جلب کنیم. در نرم افزارهای سه بعدی با اعمال برخی تنظیمات دوربین و مهمترین آنها کم کردن F Number که باعث بزرگ شدن دریچه دیافراگم دوربین می شود ، در نتیجه عمق میدان کمتر و تمرکز بیشتر بر روی سوژه رخ می دهد. به این تصویر دقت کنید:

   width=  

حال که می دانیم ایجاد این افکت با خود نرم افزار سه بعدی هم به راحتی انجام می شود، باید این مسئله را نیز بدانیم که با فعال کردن این افکت و اعمال تنظیمات برای کیفیت بالا، زمان رندر نیز به شدت افزایش می یابد. اما ایجاد این افکت در فتوشاپ براحتی قابل انجام است و احتیاج به زمان طولانی و سخت افزار قدرتمند نیز ندارد. پس بهتر است این افکت را در فتوشاپ ایجاد کنیم .با سازه برتر همراه باشید.

  عنوان: آموزش خلق افکت Depth Of Field (عمق میدان) در فتوشاپ فرمت: mp4 حجم:  MB 7 منبع: سازه برتر پسورد : www.saze20.ir SAZE20.IR   .  width=
مشاهده آنلاین: توجه کنید که کیفیت این فیلم در آپارات کاهش پیدا کرده و در صورتی که مایلید این فیلم را با کیفیت بالا مشاهده کنید حتما از لینک فوق این فیلم را دانلود کنید.