خانه مدرن آمریکایی با چشم اندازی به آسمان اوکلاهما - سازه برتر



 

خانه مدرن آمریکایی با چشم اندازی به آسمان اوکلاهما

 

معماران فیتسیمونزیک، بنایی مدرن و امروزی به مساحت 530 متر مربع را در ایالت اوکلاهامای آمریکا تکمیل نمودند.

به عقیده معماران این بنا، ایده ساخت این بنا، منجر به ساخت و تکمیل خانه ای شد که کاملا با شرایط آب و هوایی اوکلاهاما سازگار است: نتیجه کار، دستاوردی مدرنیته با هماهنگ سازی مصالح ساده ای چون بتن، شیشه و استیل است.

مقیاس اکثر اندازه گیری های پلان ساختمان بر اساس فوت مربع است. پلان های باز ساختمان، با نصب مجموعه ای از میله های منفصل و به کمک قطعات شیشه یا قطعات لعاب کاری شده که در سراسر سطح وسیعی از قسمت داخلی و کناری ساختمان کار شده اند، شکل گرفته است.

علاوه بر این، تراس ها و پاسیوهای مرتفع، با کمرنگ جلوه دادن تمایزات موجود بین محیط داخلی و خارجی ساختمان، به نمای دلباز پلان، در هر دو طبقه کمک می کنند. دیوارهای بتنی عایق به همراه سیستم گرمایش و سرمایش از کف، راه حل کارآمدی جهت بهینه سازی مصرف انرژی و تامین راحتی و آسایش ساکنان ساختمان فراهم می آورد؛

در حالی که کف طبقات با پارکت هایی از جنس چوب افرا و لاستیک، کف پوش شده با ترکیب سازه های استیل و دیوارهای بتنی، فضای داخلی ساده و در عین حال پرانرژی را در اختیار ساکنان قرار می دهد. طراحی این خانه، مدرن و بروز است و دسترسی به چشم اندازهای مشرف بر افق مرئی اوکلاهاما را نیز باید به خصوصیات بارز آن افزود.