ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب - سازه برتر



ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

نکات طراحی اتاق خواب,طراحی انواع اتاق خواب,پيش فرض نکات مربوط به دکوراسیون اتاق خواب,اتاق خواب خود را منحصر به فرد کنید,ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب,طراحی دکوراسیون اتاق خواب,

اتاق خواب یکی از مهم ترین نقاط منزل است زیرا شما بسیاری از وقت خود را در این مکان می گذرانید . اتاق خواب باید مطابق سلیقه شخصی شما چیده شود و حتی می تواند خانه کوچک دیگری درون خانه شما باشد . اتاق خواب جایی بسیار خاص و محل کسب ارامش و استراحت کردن است . طرح های مختلفی هست که می توانید در تنظیم دکوراسیون یا تغییر دکوراسیون اتاق خوابتان از آنها بهره مند شوید . اما قبل از خواندن نکات دکوراسیونی مربوط به اتاق خواب و اشنایی با انواع طراحی ها و سبک های این قسمت از منزل به ایده ها و سلیقه خود دقت نمایید . در ابتدا سبک خاصی را انتخاب نمایید . انواع سبک های مختلف دکوراسیونی که رواج زیادی نیز دارند که تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند .

سبک مصری: رنگ طلایی در لوازم مصری بسیار محبوب می باشد و به نوعی یادآور شکوه درونی اهرام است . همچنین در ایجاد این سبک می توانید از نقاشی ها و پاپیروس های هندی که در اهرام و مقبره های زیبا متدوال بوده است استفاده کنید. • سبک یونانی و رومی: این دو سبک تقریبا مشابه می باشند و گفته می شود که رومی ها بعضی از هنرهای یونانی ها را پذیرفته و توسعه دادند که از جمله انها معماری بوده است . در هر دو سبک تاکید خاصی بر ایجاد ستون های تزئینی می شود و اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ است استفاده از این سبک ها ایده خوبی است . • سبک گوتیک: اگر به رنگ سیاه ، تصاویر و مجسمه های عجیب و کلا چیدمانی غیر عادی علاقه دارید به سراغ این سبک بروید . اگر می خواهید اتاق خواب شما نمایی منحصر و خیره کننده داشته باشد این سبک مناسب شماست . • سبک های مشرقی و مدرن: معروف ترین سبک شرقی در حقیقت همان اتاق خواب های ژاپنی است اما می تواند شامل سایر نقاط آسیایی مثل کشور خودمان ایران و به کمک صنایع دستی خاص آن باشد . سبک مدرن هم که می تواند اصلا مایه ای از شرق نداشته باشد . در طراحی مدرن باید از لوازم صنعتی جدید و لوازم ساده و کوچک بهره جست . پس در ابتدا دقت کنید که سبک مورد نظرتان چیست و بعد انواع و اقسام ایده ها به سوی شما خواهد امد .

اتاق خواب خود را منحصر به فرد کنید شما می توانید اتاق خواب خود را بدون کمک از مجلات و کتب دکوراسیونی نیز طراحی نمایید . تنها کافیست به طرح فعلی اتاق خود و لوازمتان نگاه کنید و بعد طرح بدهید. نکته مهم شروع به کار با توجه به علایقتان است . از چیزهای ساده مثل رنگ یا طرح یا سمبل مورد علاقه تان شروع کنید و از محیط خود ایده بگیرید .

پيش فرض نکات مربوط به دکوراسیون اتاق خواب اتاق خواب محل ارامش و استراحت است . شما در اتاق خواب می توانید مشکلات خود را فراموش کرده و به بدن خسته خود آرامش و استراحت اعطا کنید . دکوراسیون اتاق خواب نشان دهنده شخصیت درونی شماست . طرح کلی اتاق خواب و لوازم ان باید مطابق با روحیات شما باشد .

انواع اتاق خواب به طور معمول 4 نوع اتاق خواب وجود دارد . اتاق والدین ، اتاق دختر خانمها ، اتاق اقا پسرها و اتاق مهمان. می توانید تمام آنها را یک مدل طراحی کنید اما در این صورت ممکن است مطابق سلیقه صاحب اتاق نباشد . در اینجا نکات اساسی در طراحی هر یک از این انواع را ذکر می کنیم. اتاق والدین: این اتاق باید مطابق با سلیقه هر دو نفر و زیبا و جذاب و در عین حال محلی برای خلوت انها باشد. اتاق اقا پسرها: شاید سخت ترین طراحی در مورد اتاق خواب همین مورد باشد . زیرا پسرها اصولا در هر قسمت از زندگی خود به انواع و اقسام چیزها علاقه نشان می دهند . اتاق دختر خانم ها: این اتاق باید ملیح و دخترانه باشد . طراحی و انتخاب چیدمان کلی دکوراسیون این اتاق ها اسان می باشد . معمول ترین رنگ برای این اتاق ها رنگ صورتی است . اتاق مهمان: چون معلوم نیست چه کسی در این اتاق ساکن می شود دکوراسیون ان را مطابق با دکوراسیون کلی منزل انتخاب نمایید . حتی می تواندی طراحی ان را شبیه اتاق خواب والدین انتخاب کنید . همه چیز بسته به نظر شماست . فقط توجه کنید این اتاق باید جذاب و ساده و راحت باشد .

نکات طراحی اتاق خواب می توانید برای گرفتن ایده به انواع کتب و مجله و کانال های تلویزیونی و سایت های اینترنتی دکوراسیون مراجعه کنید یا به صورت ساده طرح اتاق خواب را هماهنگ با طرح اتاق نشیمن و پذیرایی انتخاب نمایید . مثلا اگر نشیمن شما با لوازم دستی و سنتی تنظیم شده همین روند را در اتاق خواب نیز تکرار کنید . فضا نیز عنصر مهمی در اتاق خواب است در کنار وجود مبلمانی مانند تخت و میز و کمد و میز ارایش و .... باید فضای کافی برای حرکت نیز وجود داشته باشد . طراحی اتاق خواب کار لذت بخشی است . خلاقیت خود را نمودار کنید .