ساخت و اجرای آلاچیق مدرن + معرفی انواع آلاچیق مدرن و ویژگی آنها - سازه برتر



اجرای آلاچیق مدرن

ساخت و اجرای آلاچیق مدرن

معرفی انواع آلاچیق مدرن و ویژگی آنها

آلاچیق‌ مدرن همان سایبان‌های مخصوص استراحت در فضای باز هستند، با این تفاوت که رنگ و بوی مدرنیته به خود گرفته‌اند. با تماشای یک آلاچیق به سبک مدرن، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، ظاهر شگفت‌انگیز و زیبای آن است. آلاچیق‌ها با هدف لذت بردن از طبیعت و استراحت در فضای سبز ویلا، خانه، باغ و یا اماکن عمومی ساخته می‌شوند. امروزه در معماری طرح‌های متنوعی برای آلاچیق در نظر گرفته‌اند، در بین همه مدل‌های موجود، آلاچیق مدرن طراحی خاص‌تر و جذاب‌تری دارد.

آلاچیق‌ها را می‌توان در طبیعت به صورت کاملا پوشیده، نیمه باز و باز ساخت. انتخاب هر یک از این مدل‌ها، به هدفتان از ساخت آلاچیق و کاربرد آن بستگی دارد. در قدیم این سایبان‌ها بیشتر به صورت چهارگوش ساخته می‌شدند و تنوع زیادی نداشتند. 

برای شناخت بهتر آلاچیق‌های مدرن و شناخت انواع پرطرفدار آن، با ما همراه باشید. ما در این مقاله از سازه برتر، نحوه طراحی و ساخت و همچنین انواع یک آلاچیق با سبک مدرن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

ساخت آلاچیق به سبک مدرن

نحوه طراحی و ساخت آلاچیق به سبک مدرن

آلاچیق های مدرن مانند سایر سبک‌ها برای فضای باز طراحی می‌شوند. طراحی این سایبان‌ها معمولا به طور ویژه برای محیط یک باغ، ویلا یا خانه انجام می‌شود.

انتخاب اینکه آلاچیق مدرن را براساس نیاز و سلیقه شخصی‌تان طراحی کنید یا از انواع پیش ساخته آن در ساخت ویلا استفاده کنید، به نظر شما بستگی دارد. البته توجه داشته باشید که طراحی آلاچیق مدرن می‌تواند فضای سبز شما را به طور مطلوب‌تری پوشش بدهد.

برای ساخت آلاچیق‌های مدرن به یک سازه مقاوم و مستحکم نیاز دارید. این سازه معمولا از جنس چوب یا فلز انتخاب می‌شود. در حقیقت اسکلت اصلی سایبان از جنس فلز بنا خواهد شد و سپس سقف یا ستون‌ها به کمک چوب‌های مورد نظرمعماران کاور می‌شوند.

یکی از نکات مهمی که در انتخاب متریال آلاچیق با سبک مدرن باید به آن توجه کنید، سقف سایبان آلاچیق است. سقف را می‌توان از متریال مختلفی ساخت، اما پرکاربرد ترین نوع آن سقف‌‌های شنگل هستند.

اگر قصدتان ساخت سقف شیبدار است باید آهن کشی مخصوص انجام دهید تا سقف با حالت شیبدار باشد. در غیر اینصورت می‌توان سقف پوشیده سایبان‌های مدرن را با فلاشینگ و سقف نیمه باز این نوع از سایبان‌ها را به کمک ترموود ساخت.

متریال استفاده شده در دیواره آلاچیقی مدرن توسط شیشه و چوب ساخته می‌شود و یا اینکه فقط با پوشش گیاهی سبز پوشانده می شود.

برای انتخاب بهترین نوع متریال دیواره آلاچیق، در ابتدا باید تصمیم بگیرید که سایبان شما به صورت باز است یا نیمه باز. اگر سایبان مدرن شما از جنس فلز بود، برای کاور کردن آن به رنگ‌های پوشش دریایی یا رنگ اپوکسی نیاز دارید. ولی اگر خواستید سایبانی از جنس چوب طراحی کنید، بهترین انتخاب چوب ترموود است.

 

 

آلاچیق‌های مدرن را در چه فضاهایی می‌توان استفاده کرد؟

محوطه باغ

روف گاردن

فضای سبز اماکن عمومی

باغچه یک خانه یا ویلای شخصی

تراس سبز

 

ویژگی آلاچیق های مدرن

ویژگی آلاچیق های مدرن

در ساخت سازه اصلی آلاچیق‌های مدرن اغلب از فلز استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص این سایبان‌های مدرن، شکل ظاهری هندسی، مکعبی، غیرمنظم و انحنا دار آنهاست.

در ساخت آلاچیق به سبک مدرن باید منتظر یک دکوراسیون و تزئینات مینیمال در فضای بیرونی آن باشید. آلاچیق‌های مدرن بیشتر دارای سقف مسطح و صافی هستند.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا یک آلاچیق را بتوان بعنوان سایبان مدرن برای فضای سبز محوطه ویلا دانست. آلاچیق‌ها معمولا در یک گوشه‌ یا کنجی از فضای سبز ساخته می‌شوند تا تداعی‌گر محیطی آرامش‌بخش و لذت‌بخش باشند.

 

 

انواع آلاچیق به سبک مدرن

در زیر با انواع آلاچیق مدرن آشنا می‌شوید:

 

آلاچیق مدرن فلزی

آلاچیق‌های فلزی، یکی از پر استفادهترین سایبان‌هایی هستند که برای فضای سبز و یا ویلا و باغ  از آنها استفاده می‌شود. قطعا می‌توان گفت آلاچیق فلزی مزایای بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

انعطاف پذیری و وزن بسیار سبک آلاچیق مدرن فلزی، باعث شده تا کاربرد زیادی داشته باشد. آلاچیق‌های مدرن فلزی تنوع بالایی در مدل و طرح دارند.

برای پوشاندن فلز می توانید به راحتی از پارچه، پوشش گیاهی و یا انواع مختلفی از چوب استفاده کنید. همچنین دست شما برای انتخاب سقف برای سایبان مدرن فلزی باز است. سقف‌های شیشه‌ای، متحرک، پارچه‌ای و… از انواع مختلفی در صنعت ساختمان هستند، که فضای سایبان شما را به یک سازه شیک و مدرن تبدیل می‌کنند. این انعطاف پذیری بالا در آلاچیق با سبک مدرن فلزی، می‌تواند فضای سبز مسیر باغ و ویلا و خانه  شما را منحصربه‌فرد نشان دهد.

از مزایای دیگر این نوع سایبان مدرن می‌توان به امکان قرارگیری آن در هر نوع شرایط آب و هوایی اشاره کرد. همچنین تبدیل این سازه به یک سایبان مکانیکی از دیگر نکات مثبت آلاچیق‌های مدرن فلزی به حساب می آید.

 

آلاچیق چوبی مدرن

آلاچیق چوبی مدرن

آلاچیق چوبی مدرن، به دلیل تنوع در مدل و طرح بسیار پرطرفدار است.

سایبان‌های مدرن چوبی بهترین گزینه برای هوای گرم تابستان هستند. طراحی باز اطراف آن به شما این امکان را می‌دهد تا از فضای سبز اطرافتان لذت ببرید. همچنین سقف این سازه مدرن چوبی با ایجاد سایه، خنکای دلچسبی را فراهم می‌کند. در ساخت این سازه مدرن از متریال بسیار جدیدی و چوب‌های جنگلی استفاده می‌شود که ظاهر جذاب آن محوطه شما را شیک و مدرن خواهد کرد.

آلاچیق‌های مدرن چوبی در اشکال مختلفی همچون مستطیل، مربع، چند ضلعی، دایره و … طراحی می‌شود. هر کدام از این اشکال کاربرد خاص خود را دارند و در زیبایی فضای سبز شما بسیار موثر هستند.

این ویژگی باعث شده تا سایبان‌های مدرن چوبی طرفداران زیادی داشته باشند. در واقع با طراحی و ساخت یک سازه مدرن چوبی، فضایی جذاب و صمیمی را به محوطه اماکن عمومی و یا به فضای سبز شخصی‌تان اضافه کرده‌اید.

 

آلاچیق شیشه ای مدرن

اگر می خواهید یک انتخاب بسیار خاص برای محوطه خود داشته باشید، آلاچیق‌های مدرن شیشه‌ای انتخاب بسیار مناسبی هستند. این سازه شیشه‌ای مدرن که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است، زیبایی شگفت‌انگیزی را به فضای سبز شما می‌دهد.

آلاچیق‌های شیشه‌ای به سبک مدرن با دو روش ریلی و یا تاشو طراحی می شود. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا در گرما و سرما بتوانید درها و دیوارهای شیشه‌ای را باز کنید یا ببندید. قابلیت تاشو یک آلاچیق فقط در سایبان‌های مدرن کاربرد دارد و شما را با یک سازه بسیار خلاق روبه‌رو می‌کند.

دیواره‌های شیشه‌ای سایبان‌های مدرن، باعث می‌شوند تا در فصل سرما همچون یک عایق کارآمد از نفوذ هوای سرد، باران و رطوبت جلوگیری شود.

همچنین با شروع سرما می توانید در آن فضا بخاری و یا شومینه روشن کنید. دیواره‌های شیشه‌ای در مصرف انرژی ناشی از این وسایل گرمایشی، صرفه‌جویی می‌کند.

 

آلاچیق مدرن حصیری

آلاچیق مدرن حصیری

آلاچیق با پوشش حصیر یا آلاچیق حصیری مدرن، از نمونه آلاچیق های پرطرفدار و مقرون به صرفه است که ترکیبی از فلز و چوب بوده و همچنین هزینه بالایی نداشته و علاوه بر فراهم کردن فضایی برای استراحتگاه، زیبایی منحصر به فرد و جذابی به محیط پیرامون خود می دهد.

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

پیمانکاران ساختمانی و فروشندگان تجهیزات و مصالح ساختمانی می توانند خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنند و از این طریق با مخاطبان این سایت در ارتباط باشند.

با انتشار آگهی ساختمانی در سازه برتر از مزایای زیادی از جمله دائمی بودن آگهی، امکان انتشار چندین تصویر و فیلم تبلیغاتی، تبلیغ در وبلاگ های سازه برتر و ارائه گزارش ماهیانه از سرچ کنسول گوگل برای آگهی خود برخودار باشید.

با دریافت گزارش ماهیانه از وضعیت آگهی خود در گوگل، می توانید آگهی خود را ویرایش و بهینه کنید تا جایگاه آن در نتایج جستجوی گوگل بهبود یافته و افراد بیشتری از طریق جستجو با آگهی شما آشنا شوند. ضمن اینکه امکان ویرایش آگهی شما تا 3 مرتبه بصورت رایگان فراهم است و بدین ترتیب می توانید نتیجه بهتری از آن کسب کنید. برای سفارش رپورتاژ آگهی در سازه برتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

آلاچیق مدرن بتنی

آلاچیق بتنی به سبک مدرن هم اجرا می شود و طرفداران زیادی هم دارد چرا که در سبک مدرن آلاچیق بتنی، انواعی از مدلها را می توان ساخت و تنوع آن از سبک کلاسیک خیلی بیشتر است.

در آلاچیق‌های بتنی می توان به مقاومت و دوام دراز مدت آن اشاره کرد که می تواند در شرایط  جوی عادی و غیرعادی، قرن ها استوار بر سر جای خود پا بر جا بماند.

 

آلاچیق مدرن پارچه ای

آلاچیق مدرن پارچه ای

آلاچیق های پارچه ای یک نوع سایبان مدرن هستند که به راحتی می‌توانند سازه مدرن شما را به یک سایبان بسیار جذاب و شیک مجهز کنند. امروزه پارچه‌های مخصوص و زیبایی برای ساخت آلاچیق‌های مدرن طراحی شده‌اند که در عین جذابیت، مقاومت خیلی بالایی هم دارند.

انعطاف پذیری بالای پارچه باعث می‌شود تا شما آن را به هر شکلی که خواستید طراحی کنید.

طراحی سایبان مدرن به کمک پارچه همیشه جزء رویایی‌ترین طرح‌های موجود است. به همین خاطر افراد زیادی برای زیبایی فضای سبز شخصی خود، به سراغ طراحی آلاچیق به سبک مدرن پارچه‌ای می‌روند.

شما می‌توانید در سایبان مدرن، سقف، ستون و اسکلت سازه را با هر متریالی که خواستید، بنا کنید. سپس به کمک پارچه‌های جذاب و متنوع به عنوان کاور، زیبایی فضای سایبان مدرن خود را دو چندان کنید. در واقع استفاده از پارچه یکی از روش‌هایی است که به خوبی با سایر متریال ترکیب می‌شود.

 

آلاچیق مدرن سنگی و سیمانی

در واقع پر تنوع ترین آلاچیق ها، آلاچیق های سنگی و سیمانی هستند. ماندگاری و دوام بالا و همچنبن زیبایی آن می تواند تا مدتهای زیادی در ذهن بینندگان به خاطر بماند. آلاچیق سنگی به آلاچیقی گفته می شود که جز سقف آن، بقیه اعضاء آن از سنگهای ساختمانی و طبیعی تشکیل می شود. این نوع سایبان‌ها هزینه ساخت بالایی دارند. طرح آنها کاملآ اروپایی است و تا حدود چهل سال پیش بیشتر برای مشاهیر استفاده می ‌شدند.

اصولآ آلاچیق های سیمانی هم به خاطر استفاده از مصالح ساختمانی جزو این دسته قرار دارند.

آلاچیق های ترکیبی هم می توانند جزو همین گروه قرار بگیرند. یعنی قسمتی از آن مثل کف و مقداری از ستونها از سنگ، سازه اصلی از فلز و قسمت‌های داخلی سقف از چوب یا متریال همگون با آن که حس طبیعت را بتواند القا کند باشد.

انواعی از این سبک کار را می توانید از جنس کامل ستون سنگی سفارش دهید ولی هزینه خیلی بالایی دارد و به همین خاطر از این نوع آلاچیق مدرن بیشتر در مکانهای خاص که مدفن مشاهیر است استفاده می شود و به خاطر سبک معماری و زیبایی آن برای ویلاها و یا ساختمان هایی با سبک کلاسیک می توان از انواع متریال مصنوعی سبک وزن ساختمانی و یا سیمانی استفاده کرد.

 

آلاچیق مدرن با طراحی متنوع

آلاچیق های مدرن با طراحی متنوع در سقف و کف آن

سقف یکی از مهمترین اجزای آلاچیق است که در نما و زیبایی آلاچیق بسیار تاثیرگذار و مهم است. هرچه نمای آلاچیق زیباتر باشد می تواند مکان را زیباتر کند. سقف آلاچیق از نمای بیرون می تواند از انواع مصالح شیروانی، طرح سفال، سفال و ساندویچ پنل باشد. در نمای داخلی مصالحی چون pvc و ترمووود و کناف استفاده می شود.

 

کف آلاچیق

کف آلاچیق باید طوری باشد که تمیز کردن آن آسانتر باشد، برای کف الاچیق می توان از:

سرامیک

ترموود

چمن مصنوعی

و … استفاده کرد.

 

آلاچیق مدرن در روف گاردن

انواع آلاچیق مدرن در روف گاردن

آلاچیق مدرن روف گاردن می تواند شیشه ای، چوبی، فلزی و یا سیمانی باشد. آلاچیق چوبی رایج‌ترین نوع روف گاردن به شمار می رود. آلاچیق‌های فلزی وزن زیادی دارند و استحکام و مقاومت بالایی دارند. قیمت آلاچیق فلزی بستگی به نوع فلز دارد. هر چه میزان فلز استفاده شده در آلاچیق روف گاردن بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر می شود. آلاچیق فلزی روف گاردن در ساختمان ها یا ویلاهایی با مقاومت بالا استفاده می شود.

یکی دیگر از مدل های آلاچیق مدرن روف گاردن، آلاچیق شیشه ای است. این نوع آلاچیق به خاطر وجود شیشه‌های سکوریت با ضخامت های گوناگون، امنیت محیط روف گاردن را فراهم می کند. برای جذاب تر شدن روف گاردن با آلاچیق شیشه ای می توان از شیشه های رنگی استفاده کرد.

آلاچیق سیمانی بیشتر در رستوران‌ها و پارک‌ها کاربرد دارد اما آلاچیق مدرن چوبی رایج‌ترین نوع آلاچیق برای روف گاردن است. آلاچیق های چوبی می توانند به صورت مدرن طراحی شوند. در مناطقی که بارندگی خیلی زیاد است استفاده از آلاچیق چوبی انتخاب مناسبی نیست.

از مزایای آلاچیق‌های مدرن روی پشت بام این است که می توان از آن در تمام فصول سال حتی هوای برفی و بارانی نهایت لذت را برد.

 

 

آلاچیق پیش ساخته مدرن

از آلاچیق پیش ساخته می توان در فضای سبز روی پشت‌ بام‌ها، مجتمع‌ها، محوطه هتل‌ها، پارک‌های شهری، باغ‌ها و ویلاهای شخصی استفاده کرد. مواد اولیه نوع مدرن آلاچیق پیش ساخته، وابسته به نوع محیط است و می توان از دیواره‌های بسته یا باز استفاده کرد. در آلاچیق ‌های مدرن پیش ساخته امکانات رفاهی مانند باربیکیو و کباب‌پز فراهم شده است.

با توجه به قابلیت جابجایی و کارایی بالای آلاچیق پیش ساخته، قیمت تمام شده آن در برابر امتیازاتی که دارد بسیار ناچیز است. امکان جابجایی، جمع آوری آسان و نصب سریع و فضای کمی‌ که اشغال می کند، نشان از کارایی آن دارد.

این سایبان های پیش ساخته قابلیت‌های مختلفی برای تفریح در سفرها، ویلای شخصی و باغ‌ها، سفرهای کویری و آفرود و همچنین پارکینگ خودرو را دارا می باشند. همچنین این نوع سازه قابلیت ایجاد یک مکان مسقف موقت، قابلیت نصب دائمی یا موقت ‌را نیز دارد. حتی می توان پایه آن را روی زمین جوش داد و با سیمان مهار کرد.

 

انواع آلاچیق مدرن

قیمت آلاچیق مدرن چقدر است؟

قیمت آلاچیق به جنس آلاچیق، اندازه و نوع  آن بستگی دارد. عوامل دیگری که ممکن است بر قیمت آلاچیق شما تأثیر بگذارد عبارتند از :

مستقل در مقابل متصل: آلاچیق های مستقل، هزینه مصالح بالاتری نسبت به متصل به خانه دارند. دلیل این موضوع است که گزینه های مستقل نیاز به چهار پست برای ایستادن دارند، در حالی که گزینه های پیوست فقط به دو پست نیاز دارند.

ساختمان روی عرشه یا حیاط: ساخت آلاچیق روی عرشه یا حیاط، کمی گران‌تر از ساخت یک سازه مستقل است. برای اطمینان از استحکام سازه، باید هزینه اضافی را برای بندهای چوبی، لنگرهای صفحه و یا براکت های فلزی بپردازید.

 

 

سخن پایانی

آلاچیق های مدرن در مدل، طرح و متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. هر یک از این متریال‌ها بر روی طراحی شگفت‌انگیز و خاص آلاچیق با سبک مدرن موثر هستند. آلاچیق مدرن علاوه بر اینکه درون آن بسیار هوشمندانه طراحی می‌شود، فضای بیرونی بسیار زیبایی دارند. این خاص بودن فضای بیرون به کمک ایده‌های ناب و المان های معماری باعث می‌شود تا محوطه سازی ویلا، خانه، باغ و اماکن عمومی با جذابیت بیشتری انجام شود.

به نظر شما کدام یک از ایده‌هایی که در این مطلب به ان اشاره شد جذاب‌تر هستند؟ نظرات خود را با ما در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.