6 راهکار موثر بازاریابی و افزایش فروش مصالح ساختمانی - سازه برتر



آنچه در این مقاله می خوانید: (برای مشاهده توضیحات هر کدام، روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.)

 

افزایش فروش مصالح ساختمانی

6 راهکار موثر بازاریابی و افزایش فروش مصالح ساختمانی

در این مقاله از سازه برتر 6 راهکار موثر و کلیدی در افزایش فروش مصالح ساختمانی را معرفی کرده ایم که استفاده از آن می تواند فروش شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

افزایش فروش مصالح ساختمانی و همچنین لوازم و تجهیزات ساختمانی در اینترنت نیازمند رعایت اصول خاصی است که رعایت همین نکات باعث موفقیت شرکت های بسیاری شده است. رقابت شدید در صنعت ساختمان موجب شده است که فروشندگان مصالح ساختمانی نتوانند به راحتی مشتریان را جذب کنند به همین جهت بازاریابی مصالح ساختمانی برای حضور پرقدرت در بازار و کسب سود، امری ضروری است.

یادگیری و آموزش بازاریابی مصالح ساختمانی و استفاده راهکارهایی که در ادامه این مقاله از سازه برتر ارائه کرده ایم می تواند باعث افزایش فروش مصالح ساختمانی شما شود و پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه نمایید و سپس روش هایی که تا الان اجرا نکرده اید را عملی کنید تا با افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر مواجه شوید.

 

 

ایجاد پایگاه

همه کسب و کارهای موفق در اینترنت، برای متمرکز کردن فرایند بازاریابی خودشان یک پایگاه مستحکم در این فضا ایجاد کرده اند. مصالح فروشی ها و شرکت های فعال در حوزه صنعت ساختمان نیز باید با طراحی سایت شرکت ساختمانی حرفه ای و کارآمد، پایگاه خودشان را در اینترنت ایجاد کنند تا به حضورشان در این فضا را رسمیت بخشیده و از این پایگاه برای جذب مشتریان هدفمند استفاده کنند.

طراحی سایت مصالح ساختمانی در صورتی کارآمد و موثر خواهد بود که با دید بازاریابی و فروش طراحی شده باشد و المان های استفاده شده در آن، به گونه ای طراحی شده باشند که مخاطبان سایت را به خرید و استفاده از محصولات شما ترغیب کنند. به همین جهت در زمان انتخاب شرکت طراحی سایت باید به این نکات توجه کنید و از خدمات شرکت هایی استفاده کنید که خودشان در مبحث بازاریابی و تبلیغات ساختمانی در اینترنت تخصص بالایی داشته باشند.

اگر می خواهید بهترین نتیجه را در افزایش مشتریان از طریق سایت کسب کنید، باید کیفیت و عملکرد بالا را در اولویت قرار دهید و از متخصصان برای این کار کمک بگیرید زیرا یک سایت عالی می تواند حتی 100 برابر بیشتر از یک سایت با عملکرد ضعیف، برای شما مشتری جذب کند. برای صحت این ادعا می توانید لیستی از سایت های مصالح فروشی موفق و شسکت خورده را جمع آوری کنید و آنها را با هم مقایسه کنید.

طراحی سایت مصالح ساختمانی

 

تجهیز پایگاه

پس از احداث پایگاه، نوبت به تجهیز آن می رسد. یک فروشگاه بدون محصول یا بدون فروشنده نمی تواند ظرفیت های خود را بروز دهد و سودی به همراه داشته باشد. پس لازم است که مصالح ساختمانی خود را به عنوان محصول در سایت ثبت کنید و با تولید محتوای هدفمند در آن، فروشنده های حرفه ای و 24 ساعته ای را در سایت خود فعال کنید که بدون خستگی، اطلاعات لازم را به تمام مخاطبان سایتتان ارائه کنند و آنها را به خرید مصالح ساختمانی شما ترغیب کنند.

بسیاری از سایت های مصالح فروشی فقط به نمایش محصولات می پردازند و محتوای آموزشی و رایگانی در آنها وجود ندارد که مانند فروشنده به معرفی و بازاریابی محصولات بپردازد. اما سایت های موفق با محتوای حرفه ای و هدفمند، مخاطبان بسیاری را از گوگل جذب می کنند و با همین محتوا و مطالب، محصولات سایت را به خوبی به این مخاطبان معرفی می کنند و در نهایت محصولات را به این مخاطبان می فروشند.

تولید محتوای تخصصی با ویژگی هایی که گفته شد، نیاز به تخصص دارد که می توانید با شرکت در دوره های آموزشی، این مهارت و تخصص را کسب کنید و یا اینکه برای تولید محتوای سایتتان از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

شاید بسیاری از مدیران در نگاه اول توجهی به این موضوع نداشته باشند، اما باید بدانید که یک محتوای هدفمند و هوشمندانه می تواند فروش سایت شما را تا چندین برابر افزایش دهد. به همین دلیل است که تاکید داریم که حتما یا تخصص کافی در این زمینه را کسب کنید و یا از نیروهای متخصص استفاده کنید. برای تولید محتوای سایت ساختمانی خود می توانید از مجموعه سازه برتر کمک بگیرید. اطلاعات تماس با مجموعه دیجیتال مارکتینگ سازه برتر را در انتهای مقاله قرار داده ایم.

 

 

تقویت پایگاه

داشتن دوستان و همکارانی که ما را به مخاطبین خود معرفی کنند و به آنها پیشنهاد کنند که محصولات مورد نظرشان را از ما خریداری کنند، یک نعمت بزرگ برای کسب و کار ماست که به افزایش فروش سایت ما و تقویت آن کمک بزرگی می کند.

در ایران سایت های زیادی در زمینه صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی وجود دارند و همین موضوع باعث شده که رقابت در این حوزه فشرده‌تر شود؛ بنابراین استفاده از سایت هایی که ما را به مخاطبان خود معرفی کنند، می تواند میزان موفقیت ما را در این رقابت بیشتر کند.

البته در اینترنت روش های متنوعی برای تبلیغات و معرفی محصولات ساختمانی وجود دارد، اما در این بخش از مقاله قصد داریم در خصوص بازاریابی محتوایی توضیحاتی را ارائه کنیم. در این روش شما یک محتوا در خصوص معرفی محصول مورد نظر خود آماده می کنید و از سایت های مرتبط می خواهید که این محتوا را منتشر کنند و پس از آنکه آنها محتوای شما را منتشر کردند، مخاطبان این سایتها با محصول مورد نظر آشنا می شوند و می توانند وارد سایت شما شده و آن محصول را خریداری کنند.

نکته مهم اینجاست این محتوا برای همیشه در آن سایت نمایش داده می شود و می تواند در طول زمان، مشتریان بسیاری را به سایت شما هدایت کند. این روش از بازاریابی و تبلیغات محتوایی با عنوان رپورتاژ آگهی شناخته می شود و می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه روی عبارت تبلیغات ساختمانی کلیک کنید و از این راهکار ارزشمند برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش مصالح ساختمانی خود استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی ساختمانی

 

ایجاد شبکه نمایش اختصاصی

در دوره ای قرار داریم که ایجاد یک شبکه اختصاصی برای نمایش ویدیوهای تبلیغاتی، به راحتی و در کمتر از 1 دقیقه انجام می شود. رسانه های زیادی برای این منظور وجود دارند که خدمات خود را بصورت رایگان ارائه می کنند که می توان به یوتیوب، آپارات و اینستاگرام اشاره کرد.

ایجاد یک حساب کاربری در این رسانه ها و سپس انتشار ویدیوهای مرتبط با مصالح ساختمانی در آنها، می تواند به تقویت فرایند بازاریابی شرکت شما کمک کرده و مشتریان جدیدی را از به شما معرفی کند.

بوسیله ویدیوهایی که در این رسانه ها منتشر می کنید، ارتباط نزدیکتری با مخاطبان ایجاد می کنید که به جلب اعتماد آنها منجر می شود.

البته می توانید همین ویدیوها را در سایت خودتان نیز منتشر کنید و جایگاه سایتتان را در نتایج جستجوی گوگل بهتر کنید. زیرا گوگل ارزش ویژه ای برای صفحات دارای ویدیو قائل است و نمایش این صفحات را در اولویت قرار می دهد. در مقاله بازاریابی ویدیویی صنعت ساختمان می توانید اطلاعات کاملی در خصوص انواع ویدیوهای مورد نیاز برای بازاریابی و نکات اصولی ساخت آنها آشنا شوید.

 

 

ایجاد شبکه ای از دوستان، همکاران و علاقمندان

علاوه بر موارد ذکر شده، می توانید با فعالیت در شبکه های اجتماعی پرمخاطب مانند اینستاگرام و لینکدین، با مخاطبان و همکاران خود ارتباط برقرار کنید و از این ارتباط برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

با توجه به اینکه لینکدین یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای کسب و کارها است، می توانید با فعالیت در آن، با سایر شرکت های ساختمانی که به مصالح شما نیاز دارند ارتباط برقرار کنید و از این طریق مشتریان جدیدی را جذب کنید.

حتی می توانید با سایر شرکت های مصالح فروشی نیز روابط دوستانه ای داشته باشید و شبکه ارتباطی خود را تقویت کنید. ارتباط با همکاران به شما کمک می کند که نکات مهمی را در خصوص نحوه فعالیت و فروش از طریق شبکه های اجتماعی بیاموزید و در نهایت این همکاری می تواند برای شما بسیار سودمند باشد.

اگر علاقمندید که اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت کنید و بتوانید از رسانه های اجتماعی برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید، می توانید مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی در صنعت ساختمان را مطالعه نمایید.

 

بازاریابی مصالح ساختمانی

ساخت ترکیب هجومی

بسیاری از اوقات، بخصوص در شرایطی که رقابت زیادی وجود دارد؛ اینکه منتظر بمانید تا مشتریان خودشان به سراغ شما بیایند، نمی تواند نتیجه خوبی را برایتان رقم بزند. در چنین شرایطی باید از استراتژی بازاریابی تهاجمی برای افزایش فروش مصالح ساختمانی خود استفاده کنید.

در بازاریابی تهاجمی، این شما هستید که باید به سراغ مشتریان بروید و مصالح ساختمانی خودتان را به آنها بفروشید. در ادامه 3 راهکار عملی برای افزایش فروش از این طریق را معرفی می کنیم.

 

  • بازاریابی حضوری

یکی از ساده ترین روش ها برای فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی، استخدام بازاریاب مصالح ساختمانی و ویزیتور ساختمانی برای مراجعه حضوری به محل پروژه های در حال اجرا می باشد. این بازاریاب ها می توانند در محدوده ای که مشخص می کنید، به ساختمان های در حال ساخت مراجعه کنند و به مدیران و مسئولان این ساختمان ها، مصالح شما را معرفی کنند و به این ترتیب مشتریان جدیدی را برای شما جذب کنند.

 

  • تماس تلفنی

روش بعدی استفاده از یک تیم فروش تلفنی قدرتمند است که در افزایش فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی به شما کمک بزرگی خواهد کرد. اما قبل از شروع به تماس، باید اطلاعات تماس مشتریان احتمالی و مخاطبان خود را جمع آوری کنید که برای این کار می توانید از سایت مصالح ساختمانی خودتان استفاده کنید و با ارائه پیشنهادات ویژه به مخاطبان، اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید و سپس این اطلاعات را در تیم فروش تلفنی قرار دهید.

همچنین می توانید اطلاعات ساختمان های در حال اجرا را از شرکت های تبلیغاتی بخرید. حتما می دانید که شرکت هایی هستند که بصورت تخصصی روی همین موضوع فعالیت می کنند و کارشان جمع آوری اطلاعات تماس ساختمان های در حال اجراست.

 

  • تبلیغات آنلاین و تبلیغات چاپی

اما سومین روش پیشنهادی ما در این بخش، استفاده از تبلیغات آنلاین و همچنین تبلیغات چاپی است.

برای تبلیغات آنلاین می توانید از روش های تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی ساختمانی، سایت های آگهی ساختمانی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا شبکه های ویدیویی استفاده کنید. در مقاله بازاریابی اینترنتی صنعت ساختمان اطلاعات جامعی در این خصوص ارائه کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

برای تبلیغات چاپی هم می توانید از روزنامه ها، بنرهای شهری، تراکت و مجله های تخصصی استفاده کنید. در این خصوص هم یک مقاله کامل با عنوان تبلیغات آفلاین صنعت ساختمان را در سایت سازه برتر منتشر کرده ایم که می تواند برای شما کاربردی باشد.

 

آموزش فروش مصالح ساختمانی

نحوه معرفی و تبلیغ مصالح ساختمانی برای افزایش فروش

یکی از مواردی که مشتریان را به خرید ترغیب می کند، نحوه برخورد، میزان اطلاعات و صحت اطلاعاتی است که فروشنده در اختیار آنها قرار می دهد. آن دسته از فروشندگان مصالح ساختمانی که محصولات خود را به خوبی معرفی می کنند و به سوالات مشتریان پاسخ می دهند، شانس فروش خود را افزایش می دهند.

در فروشگاه های اینترنتی مصالح ساختمانی، تصاویر، ویدیوها و توضیحات مصالح به مشتریان کمک می کند تا محصول مورد نظر و مناسب خود را پیدا کنند. ارائه اطلاعات مفید و صحیح باعث ایجاد حس اعتماد و وفاداری در مشتریان می شود. این امر منجر به افزایش فروش شما می شود، پس سعی کنید تمام نکاتی را که در این قسمت در مورد معرفی مصالح ساختمانی به شما آموزش می دهیم را به خاطر بسپارید.

 

  • خود را به جای مخاطب بگذارید

قبل از شروع به معرفی محصول، خودتان را به جای مشتری بگذارید و بررسی کنید که چه مواردی از محصول برای مشتریان مهم است و باید در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنند. ویژگی ها، قیمت، نحوه تحویل، نوع تسویه حساب و سایر اطلاعاتی که برای مشتریان مهم هستند را در قسمت معرفی هر کدام از محصولات خود بنویسید.

به عنوان یک فروشنده مصالح ساختمانی، باید به خوبی با سوالات و نیازهای مشتریان خود آشنا باشید و همین نکات را در معرفی محصول بیان کنید. بخش زیادی از خریدهایی که تکمیل نمی شوند و مشتریان از ادامه خرید منصرف می شوند، بخاطر ناقص بودن اطلاعات ارائه شده هستند و شما می توانید با ارائه اطلاعات کامل در خصوص محصولات خود، از انصراف مشتریان جلوگیری کنید و میزان فروش مصالح ساختمانی خود را افزایش دهید.

برای اینکه بتوانید از طریق توضیحات فروش بیشتری داشته باشید، باید به این سوال پاسخ بدهید که چرا مشتریان باید مصالح ساختمانی مورد نیازشان را از شما بخرند؟

 

  • جذاب و روان بنویسید

توضیحات مبهم و خسته کننده باعث می شود که مشتری از سایت شما خارج شود و برای خرید مصالح مورد نیاز خود به سراغ رقبای شما برود. در طرف مقابل محتوای جذاب و جذاب کاربر را به ادامه مطالعه تشویق می کند. به عنوان مثال، می توانید یک تصویر یا اینفوگرافیک طراحی کنید تا محتوا را جذاب کنید. استفاده از ویدئو نیز انتخاب خوبی برای معرفی محصول است. حتی می توانید از طنزهای مرسوم در مورد محصول خود در محتوای خود استفاده کنید یا درباره تجربیات شخصی خود یا مشتریانتان توضیحاتی بنویسید.

 

  • اطلاعات تماس و خرید را بنویسید

در بسیاری از موارد مشتریان خرید نمی توانند خرید خود را کامل کنند، فقط به خاطر اینکه نحوه خرید مشخص شده و اطلاعات تماس با فروشنده نیز در توضیحات وجود ندارد که خریدار بتواند با فروشنده تماس بگیرد و راهنمایی های لازم را دریافت کند.

اگر متن توضیحات شما طولانی است، سعی کنید در ابتدا و انتهای توضیحات در خصوص نحوه خرید و نحوه تماس با خودتان، اطلاعات کافی را بنویسید.

 

  • اعتماد سازی کنید و تضمین بدهید

بعضی از مشتریان به محصول شما نیاز دارند و قصد خرید آن را دارند، اما شاید نداشتن اعتماد باعث شود که خرید خود را تکمیل نکنند. راهکار شما برای برطرف کردن چنین مشکلی این است که به مشتری تضمین بدهید که محصول شما دقیقا با همان ویژگی هایی که توضیح داده اید، به دست مشتری خواهد رسید و بهتر است که تضمین بازگشت وجه را نیز ارائه کنید.

همچنین از روش های مختلف برای جلب اعتماد مشتریان جدید استفاده کنید. داشتن نماد اعتماد سایت می تواند در این امر به شما کمک کند.

 

  • اصول سئو محتوا را رعایت کنید

برای اینکه محتوای معرفی محصول شما رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کند و مشتریان بیشتری از این طریق وارد صفحه معرفی محصول شما شوند، باید اصول سئوی محتوا را به خوبی رعایت کنید.

همچنین سعی کنید متن خود را به پاراگراف های کوچک تقسیم کنید و برای پاراگراف های مرتبط، تیتر یا عنوان داخلی در نظر بگیرید و این عنوان ها را با تگ های H2 و  H3مرتب کنید. از تصاویر باکیفیت و سفارشی استفاده کنید و برای تصاویر خود توضیح بنویسید. البته نکات سئوی محتوا بسیار جامعتر از این موارد است و لازم است که به خوبی با آن آشنا باشید.

 

 

جمع بندی

هدف ما از انتشار این مقاله، آموزش فروش مصالح ساختمانی و کمک به فروشندگان مصالح ساختمانی برای افزایش فروش در سطح اینترنت است و امیدواریم راهکارهایی که در این مقاله بیان شد، برای شما مفید واقع شود و بتوانید با اجرای این راهکارهه به نتایج دلخواه خود برسید.. برای ارتباط با مجموعه دیجیتال مارکتینگ سازه برتر می توانید از طریق واتساپ با شماره 09192682620 و یا ایمیل saze20.ir@gmail.com و همچنین از فرم تماس با ما اقدام نمایید.