دانلود رایگان کتاب سازه های خاص pdf - سازه برتر



دانلود رایگان کتاب سازه های خاص pdf

فایل pdf کتاب سازه های خاص عنوان کتابی است که در این بخش از سایت سازه برتر برای دانلود رایگان قرار داده ایم. آقای ایمان الیاسیان در این کتاب به بررسی ساخت سیلوها، مخازن منابع آب و برج های خنک کننده می پردازد.

سازه های خاص و طراحی ویژه ساختار ساختمان های بلند و با جلوه های خاص مهندسین سازه و پیمانکاران را وادار به ارایه كتبی برنامه دقیق از شیوه های نوین مهندسی سازه و ساخت و ساز در این ساختمان های خاص می کند. این پژوهش همچنین تحقیقاتی را درباره مواد جدید یا روش های تجزیه و تحلیل ارائه می کند که مستقیماً مهندسان سازه در طراحی سازه خاص می توانند از مواد جدید یا روش های تجزیه و تحلیل متفاوتی استفاده کنند. مقاوم سازی فرآیندی است که به طور جدی در این سازه ها انجام می شود.

 

 

نکات مهم در طراحی سازه خاص

  • حفظ تعادل مناسب بین مهندسین طراحی و کارگران موجب می شود تا کار برای هر دو گروه آسان تر باشد.
  • مشکلات موجود در این زمینه و راه حل های آن ها از نظر ماهیت، بین المللی است و نیاز به دانش چند رشته سنتی دارد و تهیه ژورنال این موضوع را منعکس می کند.
  • موضوع اصلی در واقع طراحی ساختاری و ساخت بناهای بلند و ویژه است.
  • تعریف اساسی از طراحی سازه خاص، ساختاری است که مساحت آن برابر یا بیشتر از 160 متر ارتفاع است.
  • یک سازه ویژه با ساختاری منحصر به فرد با خصوصیات معماری یا ساختاری است. سیستم های جدید ساختاری نوآورانه، مواد، روش های تجزیه و تحلیل مؤثری هم ارایه و استفاده می شوند.
  • وقتی به ساختاری نیاز دارید که دور از حالت عادی باشد، محدودیت هایی را ایجاد می کند که واقعاً خاص است، به یک مهندس خاص نیز نیاز دارید.
  • روند الهام بخش خلاق با قابلیت های تحلیلی بی نظیر است.
  • مهندسی را به عنوان یک هنر و همچنین یک علم ببینیم، بنابراین نیاز است در این کار خود با روندی خلاقانه و مشترک همکاری کنیم.
  • تنوع زیادی در طراحی سازه خاص وجود دارد و بنابراین باید از توانایی های بی نظیر فناوری برای به کار بردن بهترین ایده ها استفاده کرد.
  • مقاوم سازی با استفاده از روش های مختلف باید بر روی این سازه با دقت بیشتری انجام شود.

 

برخی از ساختارهای ویژه پروژه هایی مستقل هستند. بخشی از طراحی های خاص بزرگتر و سنتی تر هستند. مشکلاتی ممکن است که وجود داشته باشند اما با برنامه ریزی های دقیق و استفاده از ابزارهای درست، مشکلات به حداقل می رسند.

 

دانلود رایگان کتاب سازه های خاص pdf

 

بخشی از کتاب سازه های خاص pdf

سیلوها سازه‌های ذخیره سازی هستند که معمولا به منظور انبار کردن ذغال، سیمان، غلات و دیگر مواد دانه‌ای به کار می‌روند. انباره‌ها و سیلوهای بتنی مسلح، به دلیل سهولت تعمیر و نگهداری و کیفیت معماری برتری که در مقایسه با سازه‌های ذخیره سازی فولادی دارند تقریبأ توانسته‌اند جایگزین آن‌ها بشوند. امروزه کارخانه‌های سیمان، به منظور ذخیره سیمان تولید شده همواره متقاضی سیلوهای منفرد یا کندویی هستند.

ابداع روش بتن ریزی با استفاده از قالب‌های لغزان در سازه‌های بلند استوانه‌ای از جنس بتن مسلح سبب تسریع در ساخت این گونه سیلوها شده است. در سیلوهای فلزی مساله کمانش و در سیلوهای بتنی ترک ناشی از فشار مواد، تنش‌های ناشی از زلزله مطرح است. بنابراین سیلو انباره ایستاده‌ای است که از آن برای ذخیره مصالح دانه‌ای استفاده می‌شود. در صورتی که ارتفاع سیلو کوچک باشد اصطلاحا به آن بونکر گفته می‌شود. سیلوها می‌توانند به صورت تک یا به صورت گروهی ساخته شوند، در حالت اخیر کارایی سیلوها در هنگام بهره برداری افزایش می‌یابد.

 

 

عنوان: کتاب سازه های خاص

نویسنده: ایمان الیاسیان

موضوع: کتاب مهندسی عمران

تعداد صفحات: 110 صفحه

فرمت: pdf

حجم فایل فشرده: 8.2 MB

زبان: فارسی

برای دانلود pdf کتاب سازه های خاص از کادر پایین توضیحات اقدام کنید

 

 

کلمات کلیدی:

pdf انواع سازه ها، انواع سازه های خاص، انواع سازه بتنی، تحقیق در مورد انواع سازه ها، سیلوهای سیمانی، سیلو سیمانی، مخازن منابع آب، برج های چیست، pdf برج های خنک کننده، برج های خنک کننده آب، برج های خنک کننده صنعتی، دانلود رایگان کتاب سازه های خاص، دانلود pdf کتاب سازه های خاص، دانلود رایگان pdf کتاب سازه های خاص،

دانلود کتاب مهندسی عمران pdf ، دانلود کتاب مهندسی ساختمان pdf ، دانلود رایگان کتاب مهندسی عمران pdf ، دانلود رایگان کتاب مهندسی ساختمان pdf ، دانلود pdf مهندسی عمران, دانلود pdf مهندسی ساختمان, دانلود رایگان pdf مهندسی عمران, دانلود رایگان pdf مهندسی ساختمان, کتاب های مهندسی عمران، کتاب های مهندسی ساختمان،