دانلود رایگان کتاب انواع نیروگاه های حرارتی و برقی pdf - سازه برتر



دانلود رایگان کتاب انواع نیروگاه های حرارتی و برقی pdf

با یک فایل pdf دیگر از مجموعه کتاب های مهندسی عمران همراه شما کاربران عزیز سایت سازه برتر هستیم. عنوان این کتاب انواع نیروگاه های حرارتی و برقی است که توسط آقای ایمان الیاسیان تهیه شده و به معرفی و شرح انواع نیروگاه‌های بخار، آبی، گازی، فسیلی و سوخت مازوت، سیکل ترکیبی، اتمی یا هسته‌ای،خورشیدی و ... می‌پردازد.

 

 

بخشی از کتاب انواع نیروگاه های حرارتی و برقی

باتری خورشیدی وسیله یا دستگاهی است که نور خورشید را مستقیماً به الکتریسیته یا برق تبدیل می‌کند. ماهواره‌هایی که به فضا فرستاده می‌شوند. باتری‌های خورشیدی از ماده‌ای بنام سیلیسیم ساخته می‌شود. هر باتری خورشیدی برق بسیار ناچیزی تولید می‌کند. برای همین معمولاً باید از تعداد زیادی باتری کنار هم استفاده شود تا مقدار برقی که به دست می‌آید، مفید و مناسب باشد. این باتری‌های خورشیدی به راحتی تعمیر می‌شوند و نگهداری آن‌ها ساده است و محیط را نیز آلوده نمی‌کنند. با استفاده از باتری‌های خورشیدی می‌توان دستگاه‌هایی چون تلویزیون، تلفن و پمپ آب را به کار انداخت. در جاهایی که روزهای طولانی و آفتاب درخشان دارند، حتی می‌توان تمام برق مورد نیاز را از باتری‌های خورشیدی گرفت. باتری‌های خورشیدی خیلی سبک هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به دهکده‌های دور افتاده برد. مردمی که همیشه در حرکت هستند نیز می‌توانند این باتری‌ها را همراه داشته باشند و هر کجا که می‌روند از برق آن‌ها استفاده کنند.

 

دانلود رایگان کتاب انواع نیروگاه های حرارتی و برقی pdf

 

تاریخچه تولید برق برمی گردد به سال 1879 که بن فرانکلین اثبات کرد که روشنایی میتواند یکی از فرم های انرژی الکتریسته باشد. پس از آن توماس ادیسون که از آن به پدر الکتریسته یاد میشود در سال 1880 توانست در آزمایشگاه کوچک خود اولین لامپ روشنایی را بسازد و تحولی عظیم در تاریخ زندگی بشریت ایجاد کند.

تلاش های ادیسون در سال 1882 منجر به ساخت اولین کارگاه تولید برق با استفاده از سوخت ذغال سنگ شد. تولید و گسترش استفاده از انرژی الکتریکی  همواره یکی از دغدغه های تمدن ها در طول تاریخ بوده و تا امروز نیز ادامه داشته است به طوری که امروزه شاهد ظهور انواع نیروگاه های برق با استفاده از انرزی های تجدید پذیر مانند نیروگاه خورشیدی، هسته ای، بادی و زمین گرمایی هستیم. برای تولید انرژی، راه های مختلفی وجود دارد که همه ما برخی از آنها را میشناسیم و روزانه با آنها سروکار داریم. یکی از راه های تولید انرژی، ساخت نیروگاه است.

 

انواع نیروگاه ها به شرح زیر می باشد:

نیروگاه حرارتی

نیروگاه آبی

نیروگاه بادی

نیروگاه خورشیدی

 

نیروگاه حرارتی نیز خود به چند دسته تقسیم می‌شود:

نیروگاه بخار

نیروگاه گازی

نیروگاه سیکل ترکیبی

نیروگاه هسته‌ای

و نیروگاه های آبی، بادی و خورشیدی منابع انرژی تجدید پذیر می باشد.

 

 

عنوان: کتاب انواع نیروگاه های حرارتی و برقی

نویسنده: ایمان الیاسیان

موضوع: کتاب مهندسی عمران

تعداد صفحات: 97 صفحه

فرمت: pdf

حجم فایل فشرده: 16 MB

زبان: فارسی

برای دانلود pdf کتاب انواع نیروگاه های حرارتی و برقی از کادر پایین توضیحات اقدام کنید

 

 

کلمات کلیدی:

دانلود کتاب انواع نیروگاه های حرارتی و برقی pdf ، دانلود pdf انواع نیروگاه های حرارتی و برقی ، دانلود رایگان pdf انواع نیروگاه های حرارتی و برقی ، دانلود کتاب انواع نیروگاه های برقی و حرارتی pdf ، دانلود pdf انواع نیروگاه های برقی و حرارتی ، دانلود رایگان pdf انواع نیروگاه های برقی و حرارتی ، نیروگاه برق آبی pdf، سوخت مازوت، نیروگاه‌های بخار، نیروگاه بخار، نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی، دانلود رایگان کتاب انواع نیروگاه‌های حرارتی و برقی، نیروگاه‌های حرارتی و برقی، برق حرارتی چیست، نیروگاه حرارتی چیست، تحقیق در مورد برق حرارتی و برق آبی، دانلود pdf کتاب انواع نیروگاه‌های حرارتی و برقی، نیروگاه خورشیدی، نیروگاه خورشیدی pdf، نیروگاه اتمی، نیروگاه هسته ای، نیروگاه آبی، نیروگاه گازی، صفر تا صد نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه سیکل ترکیبی، سیکل نیروگاه گازی،

دانلود کتاب مهندسی عمران pdf ، دانلود کتاب مهندسی ساختمان pdf ، دانلود رایگان کتاب مهندسی عمران pdf ، دانلود رایگان کتاب مهندسی ساختمان pdf ، دانلود pdf مهندسی عمران, دانلود pdf مهندسی ساختمان, دانلود رایگان pdf مهندسی عمران, دانلود رایگان pdf مهندسی ساختمان, کتاب های مهندسی عمران، کتاب های مهندسی ساختمان،



  1. مهدیه

    ممنون و تشکر

  2. مسعود شفا

    عالی

  3. 445

    خیلی ممنون

  4. عبدالرحیم

    ممنون