انواع کفپوش مناسب فضای ورزشی - سازه برتر



انواع کفپوش مناسب فضای ورزشی

امروزه با ورود رشته های ورزشی بسیار زیاد در سراسر کشور ایران، داشتن تجهیزات مورد نیاز هر یک از رشته ها از مسائل بسیار مهم آن ها شناخته شده است. یکی از بخش های مهم و اساسی هر یک از رشته های ورزشی، کفپوش به کار رفته در سالن یا فضای موردنظر آن رشته می باشد. چرا که هر یک از رشته ها، دارای کفپوش خاصی می باشند. زیرا هر رشته ای دارای حرکات خاصی بوده که انتخاب درست کفپوش موردنظر آن، باعث می شود تا اجرای حرکات خاص آن رشته نیز راحت تر شود.

امروزه شرکت ها و مراکز بسیار زیادی در سراسر کشور ایران به تولید و فروش انواع کفپوش مناسب فضای ورزشی می پردازند. برخی از این مراکز توانسته اند تا کنون عناوین ارزشمندی را در حوزه فروش کفپوش و مطلع سازی مردم از قیمت کفپوش ورزشی نیز داشته باشند. اما نیاز است تا قبل از خرید کفپوش ورزشی، اطلاعاتی را در رابطه با انواع آن ها داشته باشید. این مسئله موجب می شود تا خرید کفپوش شما با سطح کیفی بالاتری انجام بگیرد. برای مشاهده، خرید و قیمت کفپوش ورزشی به https://gamantj.com/sports-flooring-types/ مراجعه کنید.

خرید کفپوش ورزشی از گامان تزئین جاوید

کفپوش ورزشی چیست؟

همان طور که گفته شد، امروزه رشته های ورزشی متنوعی در سراسر جهان وجود دارند که هر یک از آن ها می توانند آسیب های سنگینی را به ورزشکاران وارد کنند. در پی این موضوع و جلوگیری از آسیب های ورزشی، کفپوش فضای ورزشی تهیه شده تا مسئله جراحت به ورزشکاران کمتر شود. علاوه بر کاهش آسیب ها، وجود کفپوش مناسب باعث می شود تا اجرای حرکات نیز آسان تر شود. اما این موضوع بدین منظور نبوده که در تمامی رشته های ورزشی، می توان از یک نوع کفپوش استفاده نمود. از این رو اکثریت شرکت های تولیدکننده کفپوش، به تولید انواع کفپوش ورزشی مناسب فضا های مختلف می پردازند.

همان طور که گفته شد، امروزه رشته های ورزشی متنوعی در سراسر جهان وجود دارند که هر یک از آن ها می توانند آسیب های سنگینی را به ورزشکاران وارد کنند. در پی این موضوع و جلوگیری از آسیب های ورزشی، کفپوش مناسب فضای ورزشی تهیه شده تا مسئله جراحت به ورزشکاران کمتر شود. علاوه بر کاهش آسیب ها، وجود کفپوش مناسب باعث می شود تا اجرای حرکات نیز آسان تر شود. اما این موضوع بدین منظور نبوده که در تمامی رشته های ورزشی، می توان از یک نوع کفپوش استفاده نمود. از این رو اکثریت شرکت های تولیدکننده کفپوش، به تولید انواع کفپوش ورزشی مناسب فضا های مختلف می پردازند.

 

 

کفپوش های قابل استفاده در سالن های ورزشی

یکی از کفپوش های پر کاربرد در سالن های ورزشی که قطعا در طول زندگی خود با آن ها روبرو شده اید، کفپوش ورزشی به کار رفته در سالن های فوتسال، والیبال و ... می باشد. این کفپوش ها به دلیل ساختار بی نظیر خود، به عنوان بهترین گزینه برای سالن های ورزشی شناخته می شوند. چرا که میزان لغزندگی آن ها بسیار پایین بوده و قیمت آن ها نیز بسیار مناسب است. اما امروزه انواع مختلفی از این کفپوش ها، وارد بازار های کشور شده است. به همین منظور نیز باید با تیزهوشی نسبت به خرید آن ها اقدام نمود.

برخی رشته هایی که در سطح جهانی دارای مسابقات می باشند، دارای کفپوش های خاصی نسبت به یکدیگر هستند. برای مثال کفپوش سالن فوتسال در مسابقات جهانی، تفاوت هایی را با کفپوش سالن والیبال و بسکتبال دارد. البته تفاوت های این دو کفپوش بسیار کم بوده و این تفاوت ها در مسابقات بزرگ به چشم می خورد.

 

 

ویژگی های کفپوش مناسب سالن ورزشی

  • ساختار ساده و ارزان

یکی از اصلی ترین ویژگی های کفپوش مناسب سالن های ورزشی، قیمت بسیار مناسب آن ها در کنار ساختار ساده این محصولات می باشد. در ساخت این محصولات اغلب از ماده پلاستیک یا وینیل استفاده می شود که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند. اما نیاز است که بدانید قیمت تمام شده آن ها نیز بسیار مناسب است.

  • امکان استفاده در اکثریت سالن های ورزشی

این مدل از کفپوش قابلیت استفاده در بیشتر سالن های ورزشی را داشته و افراد مبتدی که به تازگی وارد رشته های ورزشی سالنی شده اند، می توانند از این محصولات بهره مند شوند.

انواع کفپوش گرانولی

کفپوش گرانولی ورزشی

کفپوش گرانولی به عنوان یکی از بهترین کفپوش مناسب فضای ورزشی شناخته شده که ساختار ایده آلی دارد. این مدل از کفپوش از دانه های گرانولی تهیه شده که این ماده توانسته است نقش بزرگی در صنعت های مختلف کشور ها نیز بازی کند. اما نیاز است که بدانید، قابلیت های کفپوش مناسب فضای ورزشی گرانولی به مقداری بالا بوده که امروزه اکثریت مراکز ورزشی از آن استفاده می کنند.

یکی از پر رنگ ترین حضور های کفپوش گرانولی، در زمین های بازی پارک ها می باشد. اگر دقت کرده باشید در کنار وسایل بازی پارک ها اغلب از قالب های مختلف گرانولی استفاده شده که می تواند در صورت بروز حوادث، از کودک خردسال شما مراقبت کند.

یکی از مشکلات اصلی بسیاری از باشگاه های ورزشی مانند باشگاه بدنسازی، وجود دستگاه های سنگین ورزشی در آن ها می باشد. دستگاه های سنگین ورزشی با فشار بسیار زیاد خود بر روی کفپوش، سبب آسیب به آن شده و ضرر های زیادی را وارد می کنند. اما کفپوش فضای ورزشی گرانولی می تواند در برابر ضربات بسیار محکم نیز مقاوم عمل کند. چرا که کفپوش گرانولی در برابر ضربات سنگین و وزن بسیار سنگین واکنش بی نظیری را از خود به جا می گذارد.

استفاده از کفپوش گرانولی در مراکز تجاری، اداری، عمومی، پشت بام ها، اتاق بازی کودکان و ... رواج گسترده ای دارد. از این رو شما می توانید از این محصول در هر مکانی استفاده کنید و ایمنی بیشتری را برای خود به وجود بیاورید.

 

 

ویژگی کفپوش های گرانولی

  • ایمنی بسیار بالا

طبق تحقیقات انجام شده توسط تیم های تحقیقاتی معتبر در جهان، کفپوش گرانولی می تواند تا میزان بسیار زیادی از حوادث پیش روی انسان جلوگیری کند.

  • استحکام و ضربه پذیری بالا

همان طور که عرض کردیم، کفپوش مناسب فضای ورزشی گرانولی می تواند در برابر دستگاه های سنگین ورزشی نیز مقاومت بی نظیری را از خود نشان دهد. در واقع این کفپوش در چنین شرایطی دچار تغییر شکل نمی شود.

خرید کفپوش تاتامی با بهترین قیمت

کفپوش تاتامی ورزشی

کفپوش تاتامی به عنوان یکی از بهترین و پر کاربرد ترین کفپوش مناسب فضای ورزشی شناخته شده که مناسب رشته های رزمی است. این مسئله بدین معناست که باشگاه های رزمی مانند تکواندو، کاراته، جودو و ... می توانند از آن استفاده کنند. تفاوت عمده این کفپوش، با کفپوش های گرانولی در نرم بودن و قیمت کفپوش تاتامی می باشد. در حال حاضر نیز شرکت های بسیار زیادی در سراسر کشور ایران به تولید این مدل از کفپوش می پردازند. ماده اولیه به کار رفته در ساخت این کفپوش ها، فوم eva می باشد. این فوم قابلیت های زیادی را داشته که به تمرین بهتر ورزشکاران کمک می کند.

 

 

ویژگی کفپوش های تاتامی

  • ضربه گیری فوق العاده

همان طور که می دانید در رشته های رزمی، آسیب ها و جراحات بسیار زیادی وجود دارد که با سهل انگاری افراد می تواند منجر به آسیب های سنگین تری شود. از این رو کفپوش تاتامی با خاصیت ضربه پذیری می تواند در برابر سنگین ترین ضربات شما نیز مقاوم باشد و سلامت شما را تضمین کند.

  • مناسب اکثریت رشته های رزمی و ورزشی

امکان استفاده از این کفپوش ها در رشته های همانند بوکس، ژیمناستیک، کاراته و ... وجود دارد. در چنین رشته هایی میزان درگیری افراد با سطح زمین زیاد بوده و نیاز است تا از کفپوش های مناسب استفاده شود.