دانلود رایگان کتاب ساختمان سازی pdf - سازه برتر



دانلود رایگان کتاب ساختمان سازی pdf

کتاب ساختمان سازی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی برای هنرجویان دوره متوسطه رشته های مهندسی عمران و معماری تهیه شده است. هدف از کتاب ساختمان سازی آشنا کردن هنرجویان با مهارت‌های اولیه‌ی ساختمان سازی با انجام فعالیت‌هایی در همین راستا است. محتوای این کتاب ضمن ارائه فعالیت‌های مختلف کمک می‌کند تا این مهارت‌ها از طریق فعالیت‌های مختلف، کسب، اجرا و ارزشیابی گردد. برای دانلود کتاب ساختمان سازی در ادامه با سازه برتر همراه باشید.

 

 

مقدمه کتاب ساختمان سازی pdf

گروه برنامه ریزی و تألیف رشته ساختمان به جهت تأمین نیروی انسانی ماهر برای ساخت وساز در برنامه ریزی درسی خود با توجه به اسناد مربوط به دنیای آموزش و همچنین نیاز بازار کارهای ساختمانی به تهیه و تدوین دروس تخصصی اقدام نموده است. درس ساختمان سازی یکی از دروس تخصصی است که در راستای آموزش مهارت های پایۀ اجرای ساختمان تألیف و گردآوری شده است.

هدف از این درس آشنا کردن هنرجویان با مهارت های اولیۀ ساختمان سازی با انجام فعالیت هایی در همین راستا است. محتوای این درس ضمن ارائه فعالیت های مختلف کمک می کند تا این مهارت ها از طریق فعالیت های مختلف، کسب، اجرا و ارزشیابی گردد.

این درس شامل 5 فصل (واحد یادگیری) است که عبارت اند از:

فصل اوّل - رسم فنی با هدف استفاده از وسایل نقشه کشي دستي برای تهیۀ نقشه با توجه به قواعد و اصول استاندارد.

فصل دوم - مساحی با هدف استفاده از وسایل سادۀ مسّاحی برای تهیۀ مساحت و نقشۀ زمین و پیاده کردن طرح بر روی زمین مطابق با دستورالعمل های استاندارد.

فصل سوم - اجرای دیوارهای جداکننده (پارتیشن) با هدف اجرای دیوار جداکننده آجري 10 سانتي متري با استفاده از نقشه و مصالح مختلف مطابق مبحث هشتم مقررات ملي ساختمان.

فصل چهارم - دیوارچینی با هدف اجرای دیوار آجري 20 سانتي متري با استفاده از نقشه و مصالح مختلف مطابق مبحث هشتم مقررات ملي ساختمان.

فصل پنجم - اجرای قوس با هدف ترسیم و اجرای قوس ها بر طبق نقشه با رعایت ضوابط فني و زیست محیطي. ارزشیابی به دو صورت فرآیندی و پایانی صورت می گیرد و مبتنی بر شایستگی است.

 

دانلود رایگان کتاب ساختمان سازی pdf

 

وضعیت دنیای کار و تغییرات در فناوری، مشاغل و حرفه ها، ما را بر آن داشت تا محتوای کتاب های درسی را همانند پایه های قبلی براساس نیاز کشور خود و برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران در نظام جدید آموزشی تغییر دهیم. مهم ترین تغییر در کتاب ها، آموزش و ارزشیابی براساس شایستگی است. شایستگی، توانایی انجام کار واقعی به طور صحیح و درست تعریف شده است. توانایی شامل دانش، مهارت و نگرش می شود. در این برنامه برای شما، چهار دسته شایستگی درنظر گرفته است:

١ شایستگی های فنی برای جذب در بازار کار

٢ شایستگی های غیرفنی برای پیشرفت و موفقیت در آینده

٣ شایستگی های فناوری اطلاعات و ارتباطات

٤ شایستگی های مربوط به یادگیری مادام العمر

بر این اساس دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش مبتنی بر اسناد بالادستی و با مشارکت متخصصان برنامه ریزی درسی و خبرگان دنیای کار مجموعه اسناد برنامه درسی رشته های فنی و حرفه ای را تدوین نموده اند که مرجع اصلی و راهنمای تألیف کتاب های درسی هر رشته است. برای تألیف هر کتاب درسی بایستی مراحل زیادی قبل از آن انجام پذیرد.

این کتاب نخستین کتاب کارگاهی است که خاص رشتۀ ساختمان تألیف شده است و شما در طول سه سال تحصیلی پیش رو پنج کتاب مشابه دیگر ولی با شایستگی های متفاوت آموزش خواهید دید. کسب شایستگی های این کتاب برای موفقیت در شغل و حرفه برای آینده بسیار ضروری است و پایه ای برای دیگر دروس می باشد. هنرجویان عزیز سعی کنید تمام شایستگی های آموزش داده شده در کتاب را کسب نمایید و فرا گیرید.

کتاب درسی ساختمان سازی شامل 5 فصل است و هر فصل دارای واحد یادگیری است و هر واحد یادگیری از چند مرحله کاری تشکیل شده است. شما هنرجویان عزیز پس از یادگیری هر فصل می توانید شایستگی های مربوط به آن فصل را کسب نمایید. علاوه بر این کتاب درسی شما می توانید از بستۀ آموزشی نیز استفاده نمایید.

فعالیت های یادگیری در ارتباط با شایستگی های غیرفنی از جمله مدیریت منابع، اخلاق حرفه ای، حفاظت از محیط زیست و شایستگی های یادگیری مادام العمر و فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه با شایستگی های فنی طراحی و در کتاب درسی و بستۀ آموزشی ارائه شده است. شما هنرجویان عزیز کوشش نمایید این شایستگی ها را در کنار شایستگی های فنی آموزش ببینید، تجربه کنید و آنها را در انجام فعالیت های یادگیری به کار گیرید.

رعایت نکات ایمنی، بهداشتی و حفاظتی از اصول انجام کار است لذا توصیه ها و تأکیدات هنرآموز محترم درس را در خصوص رعایت این نکات که در کتاب آمده است در انجام مراحل کاری جدّی بگیرید.

برای انجام فعالیت های موجود در کتاب می توانید از کتاب همراه هنرجو استفاده نمایید. همچنین همراه با کتاب اجزای بسته یادگیری دیگری برای شما درنظر گرفته شده است که با مراجعه به وب گاه رشتۀ خود با نشانی www.tvoccd.medu.ir می توانید از عناوین آن مطلع شوید.

 

 

فهرست مطالب pdf کتاب ساختمان سازی

فصل اول - رسم فنّی

ابزارهای کار و کاغذ   مقیاس و اندازه گذاری 

تصویرچیست؟

تصاویر موازی قائم و مایل

برش احجام

تمرین های پایانی

ارزشیابی شایستگی رسم فنّی

فصل دوم - مسّاحی

نکات ایمنی و مهارت های لازم برای انجام عملیات مسّاحی

تعاریف اولیه در مسّاحی و نقشه برداری

خطا (Error)

تعیین زاویه با متر

تهیۀ نقشه

پیاده کردن زاویه با متر

برداشت به روش آفست (اخراج عمود)

تعیین مساحت قطعه زمین ها یا ساختمان ها

پیاده کردن طرح روی زمین 

ارزشیابی شایستگی مسّاحی

فصل سوم - اجرای دیوارهای جداکننده (پارتیشن)

ایمنی در کار

هدف از اجراي دیوار

ابزار آجرکاری

ملات ها

پیاده کردن نقشه

اجرای دیوار

فعالیت های عملی اجرای پارتیشن آجری در حالت های مختلف

ارزشیابی شایستگی اجراي دیوارهاي جداکننده (پارتیشن)

فصل چهارم - دیوارچینی

مراحل اجرای دیوارهای باربر

ارزشیابی شایستگی دیوارچیني

فصل پنجم - اجرای قوس

قوس های آجری

قسمت های مختلف تشکیل دهندۀ قوس

چگونگی انتقال نیرو در قوس

انواع قوس

مراحل اجرای قوس

ارزشیابی شایستگی اجراي قوس

منابع و مآخذ

 

 

عنوان: کتاب ساختمان سازی

موضوع: کتاب مهندسی عمران ، کتاب معماری

تعداد صفحات: 218 صفحه

فرمت: pdf

حجم فایل فشرده: 5 MB

زبان: فارسی

برای دانلود pdf کتاب ساختمان سازی از کادر پایین توضیحات اقدام کنید

 

 

کلمات کلیدی:

دانلود کتاب ساختمان سازی pdf ، دانلود pdf ساختمان سازی ،

دانلود کتاب فنی و حرفه ای، ساختمان سازی، مصالح ساختمانی، لیست انواع مصالح ساختمانی، شناخت مصالح ساختمانی، نام انواع مصالح ساختمانی، تعریف مصالح ساختمانی، مصالح ساختمانی چیست، تحقیق مصالح ساختمانی، کاربرد مصالح ساختمانی،

دانلود کتاب معماری, دانلود pdf معماری, دانلود رایگان کتاب معماری, دانلود رایگان pdf معماری،

دانلود کتاب مهندسی عمران pdf ، دانلود کتاب مهندسی ساختمان pdf ، دانلود رایگان کتاب مهندسی عمران pdf ، دانلود رایگان کتاب مهندسی ساختمان pdf ، دانلود pdf مهندسی عمران, دانلود pdf مهندسی ساختمان, دانلود رایگان pdf مهندسی عمران, دانلود رایگان pdf مهندسی ساختمان, کتاب های مهندسی عمران، کتاب های مهندسی ساختمان،



  1. سیاوش

    سلام خسته نباشی بسیار عالی هست

  2. دانیال

    عالی