دانلود رایگان کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان pdf - سازه برتر



دانلود رایگان کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان pdf

محمد شعیبی در کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان، سعی دارد در خصوص فرهنگ و دانش که وجه غیرملموس صنعت ساختمان است صحبت کند و در تلاش است که با انبوه سازی به شکل کومونیستی مقابله کند و انبوه سازان بزرگ را به این فکر فرو ببرد که اگر در تلاشید که مسکن بسازید باید بیشتر به مسئله فرهنگ دقت کنید. شما همراهان عزیز سایت سازه برتر می توانید فایل pdf این کتاب را از انتهای صفحه بصورت رایگان دانلود نمایید.

فرهنگ مجموعه‌ای از دانش‌ها، اعتقادات، علوم، هنر، قوانین، آداب و رسوم، قابلیت‌ها و عادات یک یا چند قوم است و صنعت به مجموعه تمام یگان‌هایی که در تولید، توزیع یا مصرف یک فرآورده یا یک دسته از فرآورده‌های مشابه فعالیت می‌کنند اطلاق می‌شود.

عامل اصلی جذب توریست در شهرها، علم معماری آن اقلیم نیست، بلکه دانشی است که در پشت پرده به کمک هویت فرهنگی در تلاش است تا ذهن بیننده را درگیر کنند و روح او را جلا دهد. این کتاب سعی دارد تا بخش ناگفته صنعت ساختمان را بررسی کند و به این نکته اشاره کندکه مسکن تنها شامل پیچ و مهره و اتصالات نیست، بلکه مسکن باید با هویت فرهنگی یک جامعه همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت این سازه تنها یک خوابگاه است.

 

دانلود رایگان کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان pdf

 

مقدمه pdf فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان

دنیا محل زندگی همه مردم جهان است و ما تنها به قسمتی کوچک از آن به نام وطن دل بسته ایم. فرهنگ مثل خون در رگ های هر کشوری در جربان است، این فرهنگ باید دربرگیرنده انسان دوستی، آزادی خواهی و مهر به گیتی باشد و ایران مهد همه خوبی هاست. فرهنگ نماد بیرونی نیز دارد که آنرا تمدن می نامند، تمدن مثل ابر برای آسمان، مثل رنگ برای گل و مثل ماهی برای دریاست.

مردم برای تماشای تمدن به جای جای دنیا سفر می کنند و آنچه تمدن ایران را متمایز می سازد، فرهنگ دیرینه اش است که سال های سال است اقوام مختلف در تلاش برای نابودی آن هستند اما هیچوقت درنیافتند که این فرهنگ با تار و پودی از اعتقاد و اعتماد به نیرویی بافته شده است که به این سادگی ها گسستنی نیست زیرا دین عقیده مقدس، وطن خانه مقدس و امید زندگی مقدس ملت ماست و فرهنگ این خاک تنها میراثی است که هرگز نمی توان آن را خارج کرد، هدیه داد و یا فروخت. دشمن باید بداند که هیچ نیرویی نمی تواند در برابر فرهنگ و هنر، ایستادگی کند. بزرگی و عظمت یک مملکت منوط به وسعت خاک آن نیست، بلکه بستگی به وسعت و گستردگی فرهنگش دارد.

فرهنگ گمشده ما در صنعت ساختمان عنوان کتابی است که پیش روی شماست و من به عنوان نویسنده سعی دارم تا در آن یادآورم شوم که اولاً فرهنگِ ایرانی چیست ، سپس به تمام دست اندرکاران صنعت بزرگ ساختمان این نهیب را بزنم که آسمان خراش های سر به فلک کشیده و آپارتمان هایی که انگار برروی دستگاه کپی تکثیر شده اند و مثل قارچ سر از زمین بر آورده اند ، برای کودکان اینمرز بوم (که امروز نهالی کوچک اند و فردا روز قرار است به درختی تنومند تبدیل شوند) محل مناسبی نیست.

باید یک نفر یادآور شود که واژه مسکن شاید امروز بار سنگین صنعت را به دوش می کشد اما یادمان نرود که این صنعت قرار است محل زندگی و بالندگی من و شما را فراهم کند. نقاش این تابلوی زشتی که امروز در شهر ها و روستا ها شاهد آن هستیم، همین مهندسانی هستند که در دانشگاه یادشان رفت بپرسند بجز استاتیک و مصالح و مقاومت آیا فرهنگ نیز لازمه ورود به این صنعت هست یا نه؟

سال هاست که عطای فرهنگ را به لقای صنعتی شدن بخشیده ایم منظور من از این حرف ها این نیست که به غار بازگردیم اما می خواهم علم معماری را در کنار دانش معماری اصیل ایرانی به فعالان این حوزه یادآور شوم ، زیرا مسکن با خوابگاه متفاوت است و محلی است برای رشد و تعالی. بشر در طول تاریخ سعی داشته تاسکونت گاه خود را زیبا و با معانی متعالی بسازد اما امروز دوباره در تلاشیم با مینیمال سازی به دوران ما قبل تاریخ برگردیم و می خواهیم انبوهی از خوابگاه ها را برای مردم احداث کنیم تا تنها چند ساعت را در آن بگذرانند و مجددا صبح قبل از خورشید مثل آدم آهنی با هزاران مشکل ، که همین صنعت ناکجا آبادی در وجودشان کاشته به سرکار بازگردانیمشان، این دیو صنعتی در طول مسیر هم دست از سرمان بر نمی دارد و همه جا همراه ماست.

اما در این میان افرادی هستند که در تلاشند تا فرهنگ غرب و شرق را در هم آمیخته و رنگ جدیدی به این دیو دو سر بزنند و خانه هایی در شان ایران و ایرانی بسازند، این کتاب برای این افراد و افرادی است که میخواهند این هویت از دست رفته را برگردانند اما نمی دانند از کجا باید شروع کند؛ تا انتها با این کتاب همراه شوید و در کوچه پس کوچه های فرهنگ ساختمان سازی ایرانی قدم بردارید و دوباره عطر اقاقیا و صدای آب روان را در ذهنتان بازسازی کنید.

 

 

رپورتاژ آگهی دائمی در سایت سازه برتر

در صورتی کسب و کار مرتبط با صنعت ساختمان و معماری دارید، می توانیم کسب و کار شما را در سایت سازه برتر معرفی کنیم و تا از این فرصت در جهت رونق کسب و کار شما و افزایش مشتریان شما استفاده نمایید. تبلیغات کسب و کار شما بصورت دائمی در سایت سازه برتر نمایش داده خواهد شد و دائما مخاطبان و مشتریان جدیدی را به سمت استفاده از خدمات و محصولاتتان هدایت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و معرفی فعالیت خود در سایت سازه برتر روی عنوان زیر کلیک کنید:

تبلیغات صنعت ساختمان

 

 

بخشی از کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان pdf

فرهنگ سیاسی یک ملت بخشی از فرهنگ عام آن ملت است که در بخش قبلی درباره آن صحبت کردیم، اما به آن بخشی از این فرهنگ نام «فرهنگ سیاسی» می‌گذاریم که خودش را در حوزه سیاسی جامعه نشان دهد. حوزه سیاسی دارای مجموعه روابط و ضوابطی است که شهروندان یک کشور در جریان های سیاسی، درون خود و بین خود و جامعه سیاسی (یعنی دولت و احزاب و گروهای سیاسی) تعریف کرده‌اند و به آن عمل می‌کنند و یا آن‌ها را بدون تعریف قبلی اعمال می‌نمایند. بنابراین، فرهنگ سیاسی یک کشور نمی‌تواند کاملا جدا از فرهنگ عام آن کشور باشد اما در همین حال هم نمی‌شود این دو را یکی دانست. طبیعی است که فرهنگ عام روی فرهنگ سیاسی اثر می‌گذارد، همانطور که فرهنگ سیاسی روی فرهنگ عام اثرگذار است.

 

 

فهرست مطالب کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان

مقدمه

فصل اول: فرهنگ چیست؟

واژهشناسی فرهنگ 

اجزای فرهنگ

عوامل اصلی فرهنگ ایرانی

فرهنگ عام 

فرهنگ سیاسی 

تمدن (شهرآیینی)

ارکان تمدن 

آینده تمدنها

فروپاشی تمدنها 

مخالفان تمدن

جمعیت شناسی (دموگرافی) 

تاریخ انسان

ایران در دوره پارینه سنگی

مهمترین آثار دوره عصر حجر در ایران

دوران نوسنگی و کشاورزی در ایران

تمدنهای اولیه

شهر

شاخصهای تفکیک شهر از روستا

عصر رُمانتیسم 

اصطلاحات فرهنگی (جعبه ابزار برای مقابله با فرهنگ گریزی)

تنوع فرهنگی

مبادله فرهنگی

امپریالیسم فرهنگی 

تهاجم فرهنگی (تضاد فرهنگی)

اروپامحوری

استعمار

دوره اول استعمار

دوره دوم استعمار

تکثیرگرایی 

تکثیر گرایی علمی

تکثیر گرایی علمی از طریق سؤال ساخته شده

تکثیر گرایی علمی از طرق فرضیه

تکثیر گرایی علمی از طریق پیش بینی

تکثیر گرایی علمی از طریق آزمایش و آزمون

تکثیر گرایی علمی از طریق پروسه

تکثیر گرایی دینی

تکثیر گرایی سیاسی

تکثیر گرایی فلسفی

تکثیر گرایی مکتب چندگانه گرایی

جامعه 

مفهوم جامعه در علوم سیاسی

مفهوم جامعه در جامعه شناسی نیک آیین

گروههای شکارچی

گروههای قبیله ای

گروههای سلسله مراتبی (کاست بندی شده)

گروههای متمدن

تقسیم بندی جوامع بشری

زندگی

اندیشه یا فکر

تولید اندیشه یا فکر 

انواع روشهای اندیشیدن یا تفکری 

مهارتهای زیربنای تفکر انتقادی 

اندیشیدن یا تفکر اجرایی

اندیشیدن یا تفکر راهبردی

اندیشیدن یا تفکر جانبی

اندیشیدن یا تفکر شهودی

اندیشیدن یا تفکر سیستمی

خلاقیت

تئوری خلاقیت

خصوصیات افراد خلاق

ایدئولوژی غیر خلاق 

راههای پرورش خلاقیت

موانع خلاقیت در ایران

آموزش

تاریخیچه آموزش بشری

آموزش در ایران 

آموزش تطبیقی

فصل دوم: صنعت فرهنگی

گروههای صنعت 

رابطه صنعت با فقر

تاثیر معماری و صنعت ساختمان بر فرهنگ

سبکشناسی معماری ایران 

معماری شهرهای ایرانی 

بررسی تاثیر معماری در فرهنگ ایران 

آسیبهای معماری نوین (آپارتمان نشینی)

خانه خوب چه ارتباطی با سلامت جسم و روح دارد؟

تاثیر رنگ در معماری

فصل سوم: توسعه بی فرهنگی

 

 

عنوان: کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان

نویسنده: محمد شعیبی

موضوع: کتاب مهندسی عمران, کتاب معماری

تعداد صفحات: 178 صفحه

فرمت: pdf

حجم فایل فشرده: 2.8 MB

زبان: فارسی

برای دانلود pdf کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان از کادر پایین توضیحات اقدام کنید

 

 

کلمات کلیدی:

کتاب مهندسی عمران, کتاب مهندسی ساختمان, دانلود کتاب مهندسی عمران, دانلود کتاب مهندسی ساختمان, pdf مهندسی عمران, pdf مهندسی ساختمان, دانلود pdf مهندسی عمران, دانلود pdf مهندسی ساختمان, دانلود رایگان کتاب مهندسی عمران, دانلود رایگان کتاب مهندسی ساختمان, دانلود رایگان کتاب مهندسی عمران, دانلود رایگان کتاب مهندسی ساختمان, دانلود رایگان pdf مهندسی عمران, دانلود رایگان pdf مهندسی ساختمان, دانلود رایگان pdf مهندسی عمران, دانلود رایگان pdf مهندسی ساختمان, کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان, دانلود pdf فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان, فرهنگ در صنعت ساختمان,



  1. بهاالدین خاوری

    با سلام ، ممنون میشم کتاب را برام ایمیل کنید