دانلود رایگان کتاب طراحی منظر با باران pdf - سازه برتر



دانلود رایگان کتاب طراحی منظر با باران pdf

از آنجا که خشکی و کمبود بارش تهدیدی در برابر باغ آرایی و باغ سازی است، کتاب طراحی منظر با باران به قلم آقای مصیب شیرانی راهکارهایی را برای بهره برداری هر چه بیشتر از آب باران ارائه می کند. فایل pdf این کتاب در انتهای این مطلب از سایت سازه برتر برای دانلود قرار داده شده و می توانید بصورت رایگان این کتاب را دانلود نموده و از آن استفاده کنید.

ایرانیان که در خاستگاه و خانمان نخست خود چشمه سارهای پاک و رودهای تیز و هوای خوش و کشتزارهای زیبا داشتند و چون به ایرانشهر رسیدند رخت افکندند و کوشیدند تا هرچه را در خاستگاه خود داشتند در میهن تازه خود نیز پدید آورند.

ایران سرزمین افسانه‌ای گل و بلبل گشت و به ذوق سرشار هنرمندان و شعر موسیقی مردم کوچه و بازارش بالنده گردید. این روح جاودان برای زندگی و بالندگی بستری می‌خواهد از حریر فرهنگ و پرنیان اندیشه و سلیقه تا طبیعت را به نحو احسن منظر گاه نوازش و آرامش وی سازد.

باغ و باغ آرایی و پردیس سازی یکی از محمل‌های پرورش و بالندگی ذوق و اندیشه بوده و هست. و این شهرزاده زیبا همچنانکه به ذوق برای پیرایش و آرایش نیاز دارد به دانش نیز برای قوی بنیان شدن نیاز دارد.

 

دانلود رایگان کتاب طراحی منظر با باران pdf

 

یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن صاحبان حیاط و فضای سبز را بسیار به خود مشغول کرده، طراحی منظر است. البته پیش از طراحی فضای بیرونی ساختمان باید به درستی تخمین بودجه صورت گیرد تا به نحو احسن بازطراحی مرحله‌بندی شود. از یک حیاط 50 متری گرفته تا یک حیاط 1000متری، طراحی فضای سبز باعث ایجاد محیطی دلنشین و پویا برای ساکنان آن می شود.

بسیاری از افراد در زمانی که اسم طراحی منظر می‌آید، قبل از هر چیز به قیمت اجرای پروژه ها و هزینه نهایی آن فکر می‌کنند اما می‌توان با به کاربردن چند تکنیک ساده هزینه این کار را کمی تقلیل داد. طراحی منظر یکی از پرطرفدارترین طراحی ها در حال حاضر است و عده زیادی پیش طراحان منظر رفته و پروژه های مختلفی را به کمک آن‌ها شروع می‌کنند.

چه شما در حال ساخت خانه و طراحی فضای سبز محل زندگی خود باشید و چه سال‌ها است در آن محل زندگی می‌کنید و می‌خواهید طراحی مجدد منظر روی آن داشته باشید؛ طراحی منظر فرآیندی پر وسواس و پر زحمت برای شما به نظر می‌رسد. کمک گرفتن اولیه و ساده از متخصصین می‌تواند این طراحی مجدد را به کوتاه‌ترین زمان و هزینه ممکن در بیاورد.

برای طراحی منظر در نظر بگیرید که چگونه می‌خواهید از فضای خود استفاده کنید و چه طراحی با چه ایده‌ای در این پروژه شما را خوشحال می‌کند.

 

 

مراحل طراحی منظر

مزایای یک سیستم سازماندهی‌شده در توسعه طراحی منظر بسیار ارزشمند است. همانند اکثر تلاش‌ها، سطح بهره‌وری نسبت به ورودی زمان، با یک رویکرد سازمان‌یافته به میزان زیادی افزایش می‌یابد. مراحل طراحی منظر عبارتند از

توسعه طرح نقشه

اجرای تجزیه و تحلیل سایت

ارزیابی نیازها و خواسته‌های خانواده

تعیین نواحی فعالیت

طراحی نواحی فعالیت

انتخاب گیاه و قرار دادن آن

 

 

مقدمه کتاب طراحی منظر با باران

قسمت اعظم ایران را مناطق خشک و نیمه خشک در بر گرفته است که در این مناطق بارش بسیار کم و نرخ تبخیر و تعرق بسیار بالاست. متوسط بارش کل کشور چیزی در حدود 250 میلی‌متر است. که پیامد آن فقر پوشش گیاهی است.

از سوی دیگر با گسترش و توسعه شهرنشینی، پیامدهای حاصل از آن نیاز به داشتن بوستان‌ها و منظرگاه‌ها از هر زمانی ضروری‌تر به نظر می‌رسد. از سوی دیگر در اغلب موارد آب موردنیاز این منظرگاه از سیستم آب شهری که هم هزینه زیادی برای تهیه آن صرف شده و هم جوابگوی نیاز آبی مردم نیز نیست، استفاده می‌شود. که پیامد آن بحران آب در حال و آینده خواهد بود. بحران آب در شهری همچون تهران نیز شاهد این مدعاست. در آینده‌ای نه چندان دور نیز همه نقاط کشور به این بحران دچار خواهند شد.

در این شرایط می توان با انتخاب گونه های مقاوم به خشکی و سازگار با خشکی و استفاده از سیستم های جمع آوری و استحصال باران و تامین آب مورد نیاز از بارشهای فصلی ابزار مناسبی را برای مقابله با این بحران ها بدست آورد که کاهش برداشت از سفره های زیر زمینی کاهش هزینه های تامین آب را به صورت مستقیم در پی خواهد داشت و از سوی دیگر استحصال باران باعث کاهش نرخ سیلاب همچنین کاهش سیل گرفتگی در شهرها و جلوگیری از فرسایش را در پی خواهد داشت.

همچنین در مناطقی که دارای خاک و آب شور هستیم به کاهش محدویت شوری و آبشوی خاک نیز کمک خواهد کرد. از آنجا که انتخاب گونه های گیاهی مناسب به عنوان مکمل این سیستم ها جهت بهره برداری هر چه مناسب تر از آب جمع آوری شده می باشد در بخش دوم کتاب تعدادی از گیاهان مقاوم به خشکی و سازگار با شرایط ایران، برای استفاده در منظر گاه های معرفی شده است. امید است که این نوشنار مفید فایده باشد.

 

 

فهرست کتاب طراحی منظر با باران

مقدمه

اجزای سیستم های ذخیره باران

طراحی و ساخت سیستم های ساده استحصال باران

اجزای سیستم های مرکب ذخیره آب باران

المان های سیستم های مرکب ذخیره آب باران

طراحی سیستم های مرکب ذخیره آب باران

نتیجه بخش اول

استفاده از درختان برای ایجاد چشم انداز و زیبا ساز

 

 

عنوان: کتاب طراحی منظر با باران

نویسنده: مصیب شیرانی

موضوع: کتاب معماری

تعداد صفحات: 102 صفحه

فرمت: pdf

حجم فایل فشرده: 3.5 MB

زبان: فارسی

برای دانلود pdf کتاب طراحی منظر با باران از کادر پایین توضیحات اقدام کنید

 

 

کلمات کلیدی:

کتاب طراحی منظر با باران, pdf طراحی منظر با باران, دانلود pdf طراحی منظر با باران, دانلود رایگان pdf طراحی منظر با باران, طراحی منظر چیست، طراحی منظر باغ، طراحی منظر در معماری، دید و منظر در معماری، تفاوت معماری منظر و طراحی شهری، معماری منظر pdf