ارائه خدمات آنلاین داربست فلزی در تهران با پلتفرم داربستان - سازه برتر



داربست یا اسکافلد از جمله تجهیزاتی است که برای ساخت ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای اینکه کارگران ساختمانی با ایمنی بیشتری به بررسی پروژه‌های مختلف بپردازند، در اختیار آنها قرار داده می‌شود. به طور کلی علت اصلی استفاده از این ابزار دسترسی راحت‌تر به نقاط مختلف و البته دشوار یک ساختمان به جهت ادامه‌ی ساخت یا تعمیر خواهد بود. البته ناگفته نماند که این وسیله‌ی کاربردی برای حمایت از سازه‌ی اصلی نیز به کارگیری می‌شود. اما همانطور که حتماً می‌دانید اجرای صحیح داربست از نکات با اهمیتی است که باید توسط کارشناسان با تجربه در نظر گرفته شود چرا که در غیر این صورت ممکن است خطرات و آسیب‌های جانی جدی به کارگران وارد شود. لذا پر واضح است که برای این منظور استفاده از یک مرجع ارائه دهنده‌ی چنین خدماتی، ضروری به نظر می‌رسد که در انتهای این مقاله به معرفی یکی از بهترین‌ها در این زمینه خواهیم پرداخت.

انواع مختلف داربست

اسکافلدها در انواع چوبی و فلزی وجود دارند که نوع چوبی معمولاً به شکل‌ تخته با ارتفاع کم یا نردبانی با ارتفاع زیاد در دسترس است که از این مدل داربست برای رفت و آمد افراد در زمان تعمیر یا رنگ کردن ساختمان استفاده می‌شود. اما نوع فلزی این ابزار در قسمت‌هایی از دیوار سازه‌ها نصب می‌شود تا از ریزش آن جلوگیری کند. ضمناً متخصصان یا کارگران به جهت دسترسی به نقاط دشوار یک سازه نیز می‌توانند از نوع فلزی داربست بهره ببرند. با این حال از نمونه‌های این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       اسکافلد معلق

بعضی مواقع نیاز نیست که این ابزار را از روی زمین اجرا کنیم چرا که در نظر گرفتن آن فقط در یک ارتفاع خاص مشکل را حل می‌کند و معمولاً برای این منظور از اسکافلد نوع معلق استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این نوع ابزار می‌توان به قابل تنظیم بودن آن اشاره کرد.

·       داربست خرپا

این نوع وسیله‌ی کار از آشناترین لوازم مربوط به رنگ کردن سقف و دیوارهای خانه است. شکل ظاهری این اسکافلد مسطح بر روی پایه‌های مثلثی شکل است. به کارگیری از این ابزار هنوز هم توسط افراد و کارشناسان مختلف در نظر گرفته می‌شود.

·       اسکافلد پایه‌دار

از ویژگی‌های این نوع ابزار سه ردیفه بودن آن است که توصیه نیز می‌شود بیشتر از آن در نظر گرفته نشود. ضمن اینکه برای استفاده از این وسیله نباید ارتفاع سکوی کار از 4.5 متر فراتر برود. همچنین برای رفت و آمد (بالا و پایین رفتن) از این نوع اسکافلد از نردبان کمک گرفته می‌شود.

·       داربست یک یا دو طرفه

معمولاً از اسکافلد یک یا دو طرفه در بنایی به کارگیری می‌شود. در واقع هر کدام از این ابزارها با فاصله‌های مشخصی از دیوار استفاده شده تا در نهایت بهترین کار تحویل داده شود. برای مثال اسکافلد یک طرفه در فاصله‌ی حدوداً 1.2 از دیوار متصل شده و نوع دو طرفه نیز فاصله‌ای در حدود 25 سانتی‌مترخواهد داشت.

·       اسکافلد بازویی

این نوع داربست به نام کنسولی نیز شناخته می‌شود و فقط در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که زمین شرایط نامناسبی داشته باشد. به طور کلی نحوه‌ی اجرای این نوع ابزار با دیگر انواع اسکافلد متفاوت بوده و برای این منظور نیاز به متخصص و افراد باتجربه است.

·       داربست اسکلتی

این نوع اسکافلد به صورت آماده در بازار وجود داشته و قابل تهیه است و البته تقریباً شباهت بسیاری به نوع فلزی این ابزار دارد که اسکلت در آن نیز بوسیله‌ی قاب و کوپلینگ در نظر گرفته می‌شود. ضمناً ناگفته نماند در کنار انواع این وسیله که نام برده شد می‌توان به داربست‌هایی مانند چکشی، ستاره‌ای و مواردی از این دست نیز اشاره کرد.

داربست بندی مناسب با رعایت نکات ایمنی

همانطور که می‌دانید نحوه‌ی بستن انواع اسکافلد نیاز به در نظر گرفتن نکات ایمنی خاصی دارد که ما در ادامه به مهم‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم. البته پر واضح است که نصب این لوازم برای حمایت بهتر از سازه‌ها باید توسط متخصصان انجام شود. با این حال به طور کلی رعایت موارد زیر در زمان نصب اسکافلد ضروری است:

- به هیچ عنوان نباید از گیره‌ یا لوله‌های شکسته در نصب داربست استفاده شود.

- از پرتاب لوازم مورد نیاز برای متصل کردن این ابزار به پایین جداً باید خودداری شود.

- بررسی مداوم پایه‌های این وسیله در زمان نصب، باید به طور کامل انجام شده باشد.

- حتماً در نظر گرفته شود که پایه‌های این وسیله باید در یک راستا باشند.

- بست‌های مورد استفاده در داربست فلزی باید به طور مرتب روغن کاری شوند.

- بررسی تجهیزات اسکافلد مانند گیره قبل از استفاده دارای اهمیت است، لذا باید در نظر گرفته شود.

- بررسی‌های دوره‌ای کیفیت نصب این ابزار به جهت جلوگیری از رخ دادن اتفاقات ناگوار مهم است.

 

 

ویژگی‌های مهم شرکت‌های ارائه دهنده‌ اجاره داربست

پر واضح است که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی نیاز به ابزارهایی مانند اسکافلد وجود دارد تا برنامه‌ی ساخت و ساز به بهترین شکل ممکن پیش برود. اما دغدغه‌ی تیم‌های پروژه‌های ساختمانی، استفاده از یک شرکت مناسب به جهت استفاده از خدمات نصب و اجاره‌ی داربست است که برای این منظور باید موارد زیر را در نظر گرفت:

- تخصص و دانش. یک شرکت ارائه دهنده‌ی داربست، باید از افراد کاملاً آموزش دیده و متخصص استفاده کند تا در صورت نیاز به استفاده از آنها در پروژه‌های مختلف، بدون کوچکترین دغدغه‌ای به کارگیری شوند. همانطور که می‌دانید اجرای درست این لوازم کاربردی ساختمان به هر چه سریع‌تر پیش بردن اهداف کمک خواهد کرد.

- حرفه‌ای بودن. انتخاب نوع داربست برای اجرای کار در موقعیت‌های مختلف بسیار دارای اهمیت است و برای این منظور نیاز به افراد باتجربه و حرفه‌ای بوده تا بسته به شرایط، نوع اسکافلد مورد نیاز انتخاب شود. ضمناً در نظر داشته باشید که فقط شرکت‌های محدودی از بهترین و کارکشته‌ترین افراد در این زمینه استفاده می‌کنند که در انتهای این مطلب به یکی از این شرکت‌ها اشاره می‌کنیم.

- محصولات با کیفیت. برای در نظر گرفتن یک داربست با شرایط ایده‌آل، پر واضح است که باید از لوازم باکیفیت استفاده کرد. برای مثال گیره‌هایی که برای ساخت این وسیله‌ی کاربردی به کارگیری می‌شود باید در بهترین حالت خود قرار داشته باشد چرا که در غیر این صورت ممکن است اسکافلد در نظر گرفته شده خیلی زود از هم گسسته شود.

- انجام سریع سفارشات. از دیگر ویژگی‌هایی که باید یک شرکت ارائه دهنده داربست تهران داشته باشد، انجام سریع سفارشات است. در واقع این موضوع برای اکثر پیمانکاران در اولویت قرار دارد. در واقع نه تنها ارسال کارشناسان نصب این ابزار برای مدیران پروژه‌ها دارای اهمیت است، بلکه در نظر گرفته شدن اسکافلدهای مناسب نیز در اولویت قرار دارد.

اجرا و نصب داربست با استفاده از خدمات پلتفرم داربستان

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به یک شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات داربست دارید، کافی است که از مراکز معتبر استفاده کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از پلتفرم تخصصی داربستان بهره ببرید. از مزیت‌های استفاده از این پلتفرم می‌توان به ارسال کارگر و استادکار به محل اشاره کرد. ضمن اینکه سفارش سریع خدمات اسکافلد از دیگر مزایای به کارگیری از این پلتفرم حرفه‌ای است. ضمناً گفتنی است که برای استعلام قیمت داربست کافی است که به بخش محاسبه قیمت آنلاین این ابزار مراجعه کنید تا بر اساس متر مربع، کفراژ یا حتی زیر بتن، قیمت‌های ارائه چنین خدماتی در اختیار شما متقاضیان قرار داده شود. حال برای اینکه بتوانید از کلیه‌ی خدمات پلتفرم داربستان استفاده کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با  مشاوران این پلتفرم در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://darbastan.com مراجعه نمایید.