انواع کاغذ دیواری اتاق خواب و پذیرایی - سازه برتر



انواع کاغذ دیواری اتاق خواب و پذیرایی

کاغذ دیواری یکی از بهترین انتخاب‌‎های ممکن برای ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب‌ها است. همان‌طور که می‌دانید دیوارها بخش عمده‌ای از یک خانه هستند و باید به بهترین شکل ممکن دیزاین شوند در غیر این صورت می‌توانند طراحی تمام بخش‌های دیگر منزلتان را تحت تاثیر خود قرار دهند. رنگ آمیزی دیوارها متداول‌ترین کاری‌ست که برای طراحی دیوار انجام می‌شود اما متریال‌های لوکس و شیک‌ دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای طراحی دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب‌ها کمک گرفت.

انواع کاغذ دیواری اتاق خواب و پذیرایی

یکی از این متریال‌ها، کاغذ دیواری‌ها هستند که در دهه اخیر استفاده از آن‌ها بسیار رایج شده است. از کاغذ دیواری می‌توان برای پوشش دیوارهای پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کار، تی وی روم و... استفاده کرد. اما خرید کاغذ دیواری یک چالش بزرگ دارد و آن سردرگم شدن حین انتخاب از میان تنوع انواع کاغذ دیواری‌ها است.

با توجه به محبوبیت کاغذ دیواری‌ها در طراحی دکوراسیون منازل، شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی در این زمینه می‌توانند کمک بزرگی به شما بکنند. بنابراین اگر قصد خرید کاغذ دیواری دارید، توصیه ما این است که ابتدا از یک بهترین شرکت طراحی دکوراسیون در تهران مشاوره بگیرید تا طبق ویژگی‌های دیگر بخش‌های دکوراسیون، شما را برای خرید مناسب‌ترین نوع کاغذ دیواری راهنمایی کنند.

.

انواع کاغذ دیواری مناسب پذیرایی و اتاق خواب

کاغذ دیواری‌ها انواع متفاوتی دارند که هر یک بسته به ویژگی‌هایی که دارند، دارای کاربری‌های متفاوتی نیز هستند. کاغذ دیواری مدرن، کاغذ دیواری کلاسیک، کاغذ دیواری تصویری و کاغذ دیواری برجسته از رایج‌ترین انواع کاغذها هستند.

کاغذ دیواری‌های برجسته جزو جدیدترین کاغذ دیواری‌های موجود در بازار هستند. نقش و نگار و خطوط این کاغذ دیواری‌ها را می‌توان به راحتی لمس کرد. از بزرگ‌ترین مزیت‌های این کاغذ، قابلیت شستشوی آن است. کاغذ دیواری‌های تصویری نیز جزو مدل‌های محبوب هستند. مشتریان می‌توانند سفارش دهند تا تصاویر دلخواهشان بر روی کاغذ دیواری چاپ شود. این نوع از کاغذ دیواری برای اتاق خواب علی الخصوص اتاق خواب کودکان بسیار مناسب و کاربردی است.

.

خرید کاغذ دیواری مناسب برای دکوراسیون پذیرایی

یکی از بخش‌هایی که برای دیزاین و طراحی آن لازم است حساسیت بیشتری به خرج دهید، سالن پذیرایی یا نشیمن است. زمانی که در حال انتخاب کاغذ دیواری برای این بخش از خانه هستید، باید پارامترهای مختلفی را در تصمیم گیری خود لحاظ کنید. فاکتورهای زیر همگی در انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری تاثیرگذار خواهند بود:

خرید کاغذ دیواری مناسب برای دکوراسیون پذیرایی

  • سبک کلی دکوراسیون پذیرایی
  • رنگ قالب بکار گرفته شده در دیزاین این بخش از خانه
  • رنگ پرده، مبلمان و فرش‌ها
  • میزان ارتفاع سقف
  • میزان نور و روشنایی پذیرایی
.

خرید کاغذ دیواری پذیرایی متناسب با سبک دکوراسیون خانه

چرا در نظر داشتن هر یک از موارد فوق در خرید کاغذ دیواری برای دکوراسیون پذیرایی حائز اهمیت هستند؟ کاغذ دیواری‌ها از نظر جنس، طرح و مدل انواع متفاوتی دارند بنابراین ابتدا باید سبک کلی دکوراسیون پذیرایی خانه خود را در نظر بگیرید. سبک‌های مختلفی چون دکوراسیون مدرن، دکوراسیون کلاسیک، روسی، نئوکلاسیک، سنتی و... وجود دارد. ممکن است انتخاب کاغذ دیواری برای سبک دکوراسیون پذیرایی شما اصلا گزینه مناسبی نباشد. بنابراین بهتر است پیش از هزینه کردن، سبک دکوراسیون را در نظر داشته باشید.

.

خرید کاغذ دیواری متناسب با رنگ غالب دکوراسیون

از دیگر نکاتی که حین خرید کاغذ دیواری باید به آن توجه داشته باشید، رنگ غالب بکار گرفته شده در دکوراسیون است. رنگ کاغذ دیواری باید متناسب با رنگ دیگر اجزای دکوراسیون باشد. می‌توانید رنگ کاغذ دیواری را با رنگ پرده، فرش، مبلمان یا حتی کوسن‌ها هماهنگ کنید. برای مثال اگر مبلمانی به رنگ آبی نفتی یا سورمه‌ای دارید، می‌توانید از کاغذ دیواری که رگه‌هایی از رنگ آبی دارد استفاده کنید. اما بطور کلی کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های نود برای پذیرایی انتخاب‌ بی‌ریسک‌تری هستند.

.

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی متناسب با ارتفاع سقف

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی متناسب با ارتفاع سقف

زمانی که در حال خرید کاغذ دیواری هستید، باید به میزان ارتفاع سقف نیز توجه داشته باشید. اگر سقف کوتاه باشد، خرید اشتباه کاغذ دیواری می‌تواند موجب شود که سقف از آن چیزی که هست هم کوتاه‌تر به نظر برسد. برای مثال کاغذ دیواری با طرح‌های هندسی دایره و بیضی برای خانه‌هایی با سقف کوتاه انتخاب مناسبی نیستند درحالی که یک کاغذ دیواری با طرح راه‌راه و طرح‌های عمودی می‌تواند سقف را بلندتر نشان دهید.

.

توجه به نور پذیرایی پیش از خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌هایی با رنگ تیره ممکن است موجب تاریک‌تر شدن دکوراسیون آشپزخانه یا پذیرایی شوند. به هیچ عنوان خرید کاغذ دیواری با رنگ تیره را توصیه نمی‌کنیم مخصوصا اگر محیط نور کمی دارد. رنگ‌های تیره موجب کوچک‌تر نشان دادن فضا می‌شوند. پس اگر سالن نشیمن کوچک است یا پنجره‌ای رو به بیرون ندارد اصلا از کاغذ دیواری تیره استفاده نکنید.

.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

از سالن پذیرایی و آشپزخانه که بگذریم، از دیگر قسمت‌های خانه که می‌توان دیوارهای آن را با کاغذ دیواری دیزاین کرد، اتاق خواب‌ها هستند. برخی به دلیل شلوغی سالن نشیمن ترجیح می‌دهند از یک رنگ ساده برای دیوارهای آن استفاده کنند اما در عوض دیوارهای اتاق خواب را با کاغذ دیواری بپوشانند. کاغذ دیواری‌های طرح دار مانند طرح‎های گل درشت یا طرح‌های هندسی برای اتاق خواب گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

مسلما انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب نیز قواعد مشخصی دارد. برای مثال نمی‌توان از کاغذ دیواری که برای دکوراسیون اداری استفاده می‌شود، برای اتاق خواب نیز استفاده کرد. فضای اتاق خواب باید آرامش خود را حفظ کند و تک تک المان‌ها در این موضوع تاثیرگذار هستند. با انتخاب یک کاغذ دیواری با رنگ تیره یا طرح رسمی اتاق خواب فضایی کسل کننده به خود می‌گیرد.

.

خرید کاغذ دیواری از شرکت طراحی دکوراسیون تهران

اگر قصد دارید تغییراتی در دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب‌های خود ایجاد کنید، می‌توانید برای انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب از شرکت های طراحی دکوراسیون و معماری مشاوره بگیرید. اگرچه قیمت کاغذ دیواری نسبت به دیگر انواع دیوارپوش‌ها مناسب‌تر است اما باز هم شما برای خرید آن باید هزینه پرداخت کنید. پس پیش از خرید حتما نظر متخصصان طراحی دکوراسیون پذیرایی یا دکوراسیون آشپزخانه را جویا شوید.