بازسازی ساختمان در تهران (مراحل، هزینه و..) - سازه برتر



بازسازی ساختمان در تهران(مراحل، هزینه و..)

یکی از مواردی که باعث محبوبیت بالای بازسازی ساختمان در تهران شده، تنوع‌طلبی بیش از حد افراد است. بسیاری از ساختمان‌هایی که توسط افراد خریداری می‌شوند، ظاهر چندان زیبایی ندارند؛ به همین علت ترجیح می‌دهند قبل از نقل مکان به آن، دست به بازسازی آن بزنند. بازسازی ساختمان در تهران در مقایسه با نوسازی ساختمان از هزینه کمتری برخوردار بوده که این می‌تواند یک امتیاز بسیار ویژه به حساب آید.

بازسازی ساختمان در تهران

دلایل مختلفی وجود دارند که افراد به سمت بازسازی ساختمان‌های خود کشیده می‌شوند. در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل‌تر به بررسی این موضوع بپردازیم؛ پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

.

دلایل بازسازی ساختمان در تهران

بازسازی ساختمان به ترمیم و مرمت المان های قدیمی گفته می شود و در واقع بازسازی به مجموعه ی اقدامات فنی که برای مقاوم سازی و افزایش طول عمر قسمت هایی از سازه صورت می پذیرد گفته می شود. بازسازی ساختمان به سه صورت انجام می شود, اولی به صورت بازسازی جزیی و دومی بازسازی کلی و سومی بازسازی اساسی است.

همانطور که اشاره کردیم، دلایل گوناگونی وجود دارند که افراد ساختمان‌های خود را بازسازی می‌کنند. هر کدام از این دلایل به قدری اهمیت دارند که افراد هزینه‌هایی را برای به سر انجام رساندن آن کنار می‌گذارند. در ادامه چند نمونه از این دلایل را برای شما معرفی خواهیم کرد.

ساختمان فرسوده است

اولین دلیلی که می‌توانیم از آن یاد کنیم، فرسوده بودن ساختمان است. دلایل گوناگونی وجود دارند که باعث خواهند شد ساختمان فرسوده شود که از آن‌ها می‌توانیم به حوادث طبیعی، ساخت و ساز در ساختمان‌های مجاور و یا قدمت بسیار بالای ساختمان اشاره داشته باشیم. تمامی این عوامل باعث می‌شوند تا تمام یا بخشی از بافت ساختمان از بین برود؛ از این رو برای برطرف کردن این مشکلات دست به بازسازی ساختمان می‌زنند.

بازسازی ساختمان در تهران

کاربری ساختمان تغییر می‌کند

دومین دلیلی که برای بازسازی ساختمان می‌توانیم نام ببریم، تغییر کاربری ساختمان است. گاهی اوقات فرد قصد تغییر کاربری ساختمان را دارد؛ بدین صورت که آن را از مسکونی به تجاری تبدیل می‌کند. در این شرایط دکوراسیون ساختمان نیز باید به صورت کامل تغییر کند. بدین منظور در ابتدا نیاز است تا ساختمان بازسازی شود.

جمعیت خانواده افزایش پیدا کرده است

دلیل دیگری که بر اساس آن می‌توان دست به بازسازی ساختمان زد، افزایش پیدا کردن جمعیت خانواده است. در شهر تهران اکثر ساختمان‌ها و آپارتمان متراژ چندان بزرگی ندارند و مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت و یا با جمعیت متوسط است. به مرور که خانواده‌ها افزایش پیدا می‌کنند، نیاز به مکانی بزرگ‌تر با تعداد اتاق‌های بیشتر نیز زیاد می‌شود. در این صورت می‌توان دست به بازسازی ساختمان زد تا از این طریق بتوان مشکلات خانواده‌های پرجمعیت را برطرف کرد.

بازسازی ساختمان در تهران می‌تواند به دلیل تنوع در دکوراسیون انجام شود

ساختمانی که در آن کار و یا زندگی می‌کنید، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی روحیه شما بگذارد.

بازسازی ساختمان در تهران

زمانی که چند سال به صورت مداوم در یک ساختمان زندگی کنید، ممکن است روحیه شما نیز به مرور افت کند و زندگی‌تان کاملا یکنواخت شود. در این شرایط برای خروج از این یکنواختی می‌توانید دست به بازسازی ساختمان خود بزنید.

.

مراحلی که برای بازسازی ساختمان باید پشت سر گذاشته شوند

برای بازسازی ساختمان مراحل گوناگونی وجود دارند که باید آن‌ها را با دقت بسیار بالایی پشت سر بگذارید. در ادامه به بررسی هر کدام از این مراحل می‌پردازیم. همراه ما باشید.

مشاوره؛ اولین مرحله از بازسازی

همانطور که می‌دانید مشاوره می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی روند انجام کار داشته باشد. با کمک مشاوره می‌توانید تصمیمات درستی را بگیرید و از صفر تا صد هزینه‌های موجود مطلع شوید.

بازسازی ساختمان در تهران

برای مشاوره می‌توانید از دفاتر معماری و پیمانکاری که در این زمینه فعالیت دارند، بهره ببرید.

تخریب؛ دومین مرحله از بازسازی ساختمان در تهران

دومین مرحله‌ای که برای بازسازی انواع ساختمان وجود دارد، تخریب کردن است. در این مرحله در ابتدا نیاز است تا نقشه کلی ساختمان کشیده شده و آماده شود. بخش‌هایی که باید حذف شوند، نیاز است تا در نقشه مشخص شوند. سپس با رعایت اصول و قوانین و استفاده از ابزارهای مخصوص می‌توان نسبت به تخریب اقدام کرد.

ساخت؛ سومین مرحله از بازسازی

در سومین مرحله دست به ساخت می‌زنید. در این مرحله تمامی بخش‌هایی که قرار است به بافت اصلی اضافه شوند، مشخص خواهند شد.

 سپس به منظور اجرای هر کدام از آن‌ها می‌توان از نیروهای متخصص در این زمینه نهایت بهره و استفاده را برد. سپس تمامی تغییراتی که می‌خواهید در دکوراسیون داخلی اعمال کنید را اجرا خواهید کرد. این مرحله می‌تواند نتایج بازسازی ساختمان را به شما به خوبی نشان دهد.

نظافت کاری؛ آخرین مرحله از بازسازی ساختمان

بعد از اینکه تمامی ساخت و سازها صورت گرفت، نیاز است تا برای نظافت اقدامات لازم را به انجام برسانید. برای نظافت می‌توانید خودتان دست به کار شوید یا از شرکت‌های مخصوص کمک بگیرید. بعد از اینکه نظافت نیز به اتمام رسید، ساختمان آماده است تا لوازم کار یا زندگی شما را در خود جای دهد.

.

متغیرهایی که بر روی هزینه بازسازی تاثیر خود را می‌گذارند

متغیرهای گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تاثیر خود را بر هزینه بازسازی اعمال کنند.

بازسازی ساختمان در تهران

هر کدام از این هزینه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شما قبل از شروع باید به آن‌ها توجه داشته باشید. از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار بر روی هزینه می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • متراژ ساختمان بر روی هزینه‌های نهایی تاثیرگذار است.
  • میزان تغییراتی که بر روی ساختمان اعمال می‌شوند نیز می‌توانند بر روی هزینه تاثیر خود را بگذارند.
  • برای بازسازی ساختمان از مصالح گوناگونی بهره برده می‌شود؛ نوع مصالح انتخابی می‌تواند در افزایش یا کاهش هزینه‌های نهایی تاثیر خود را اعمال کنند.
  • کیفیت مصالح نیز بر روی هزینه‌ها موثر هستند. قطعا هر چقدر کیفیت مصالح بیشتر باشد، به همان اندازه نیز هزینه‌هایی که باید کنار بگذارید نیز افزایش پیدا خواهند کرد.
.

سخن آخر بازسازی ساختمان در تهران

بازسازی ساختمان در تهران

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بازسازی ساختمان در تهران آشنا کنیم. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث تمایل افراد به بازسازی ساختمان می‌شوند که تغییر کاربری، افزایش جمعیت و تنوع‌طلبی در بین این موارد جای داده می‌شوند.

 همچنین برای بازسازی ساختمان باید مراحل مختلفی پشت سر گذاشته شوند که این مراحل شامل مشاوره، تخریب، ساخت و نظافت کاری می‌شوند که در این مطلب به شرح هر کدام از آن‌ها پرداختیم. همچنین در انتها نیز به بررسی عواملی پرداختیم که می‌توانند بر روی هزینه بازسازی تاثیر خود را بگذارند. اگر شما نیز قصد بازسازی ساختمان خود را دارید، حتما به نکاتی که خدمتتان ارائه کردیم، توجه داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر واستعلام قیمت دقیق بازسازی ساختمان در تهران از مجموعه payankaar.com کمک بگیرید.