تفاوت پارکت لمینت ضد آب و مقاوم در برابر آب چیست؟ - سازه برتر



تفاوت پارکت لمینت ضد آب و مقاوم در برابر آب چیست؟

در این مقاله از سازه برتر به بررسی پارکت لمینت ضد آب و مزایا و معایب آن پرداخته ایم و همچنین تفاوت پارکت لمینت ضد آب با پارکت لمینت مقاوم در برابر آب را توضیح داده ایم. برای مطالعه این مقاله در ادامه همراه ما باشید.

.

پارکت لمینت ضد آب

پارکت لمینت ضدآب، نسخه ارتقاء یافته کفپوش های مصنوعی چوبی است که حالا در برابر آب و آسیب های ناشی از آن مقاوم شده است. ظاهر ورقه ورقه آن باعث این باور می شود که آب به راحتی می تواند از آن عبور کند. بسیاری از مردم به دلیل ظاهر زیبای پارکت ها و مقرون به صرفه بودنش آن را در اولویت قرار می دهند اما عده کمی به دلیل ضدآب بودن، آنها را به کار گرفته اند.

در مدل های قبلی پارکت، ورقه ها آب را جذی می کردند و به راحتی متورم می شدند. اما با این فناوری نوآورانه این نقطه ضعف تغییر یافته است. ویژگی های پارکت لمینت ضدآب شامل موراد زیر است:

  • لایه ضد آب: سطح با یک لایه ضد آب پوشیده شده است که از نشت و رطوبت آهسته جلوگیری می کند.
  • اتصالات ضد آب: تخته ها محکم به هم قفل می شوند تا از نفوذ آب جلوگیری کند. برخی از کفپوش های لمینت ضد آب دارای محافظ هایی هستند که روی لبه های تخته قرار می گیرند تا حتی بهتر از رطوبت در مفاصل محافظت کند.
  • هسته مقاوم در برابر آب: در نهایت لایه لمینت ضد آب که از تخته فیبر با چگالی بالا ساخته شده، قرار میگیرد. این ویژگی باعث می شود که کمتر مستعد تورم باشد و مقاومت بیشتری در برابر آب از خود نشان دهد.
پارکت لمینت ضد آب

.

.

ساخت کفپوش لمینت ضد آب

کفپوش لمینت ضد آب و مقاوم در برابر آب از چندین لایه تشکیل شده است که عبارتند از:

لایه سایش: لایه بالایی از کف در برابر خط و خش، سایش و لکه محافظت می کند و در عین حال ظاهر زیبایی به کف می دهد. این لایه در واقع محافظ کف شماست.

لایه تصویر: درست در زیر لایه سایش، لایه تصویر الگو قرار گرفته است. این به کف شما ظاهری فوق العاده واقعی و زیبا می دهد که طرح هایی مانند چوب یا سنگ دارند.

لایه هسته: درست در زیر لایه تصویر، لایه هسته قرار دارد که به کف ساختمان دوام و پایداری می دهد. این لایه که معمولاً از تخته فیبر فشرده با چگالی بالا (معروف به HDF) ساخته می‌شود، جایی است که ویژگی‌های ضدآب در آن ظاهر می‌شود. تخته فیبر در کف‌های لمینت مقاوم در برابر آب ممکن است دارای رزین‌های بیشتری باشد که کمتر مستعد تورم در آب می‌شود.

پشتی: این لایه به ایجاد ثبات برای کف کمک می کند و می تواند به جلوگیری از نفوذ آب به کفپوش از زیر کمک کند. لایه‌های پشتی اغلب برای جدا کردن هسته از رطوبت زیرزمینی ساخته می‌شوند که ممکن است از کف‌های بتنی استفاده شود و هر تخته را در برابر رطوبت از بالا و پایین مقاوم می‌کند.

پارکت لمینت ضد آب

.

.

مزایای کفپوش لمینت ضدآب

کفپوش لمینت ضد آب در حال حاضر گزینه مناسبی برای کفپوش های چوبی است و محصولات ضد آب در رشد خوبی در بازار دارند و خواهند داشت. دلیل انتخاب کفپوش های ضد آب میتواند مزایای مفید آن باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • مقاومت بهتر در برابر رطوبت نسبت به لمینت های سنتی: کف های ضد آب دارای یک هسته مقاوم در برابر رطوبت هستند بنابراین میتوان از آن ها در زیر زمین، حمام، آشپزخانه و در اتاق های سراسر منزل نصب و استفاده کرد.
  • ظاهری واقعا چوبی: پارکت لمینت ضد آب اغلب دارای جزئیات سطحی مانند چوب سخت طبیعی دارند و احساسی مانند چوب سخت تراشیده با دست، برجسته، آسیب دیده یا بافت دار و صاف با افراد منتقل می کنند.
  • نصب، تمیز کردن و نگهداری آسان: پارکت لمینت ضد آب مراحل نصب آسانی دارد. بدین ترتیب که به زمین محکم نمی شوند بلکه به وسیله یک طرح به هم پیوسته شناور می شود.
  • مقاوم در برابر خش: کفپوش لمینت ضد آب دارای یم لایه سایش قوی است که از کف در برابر خراش، سایش و لکه محافظت می کند.
  • مقرون به صرفه بودن: پارکت لمینت ضد آب و مقاوم در برابر آب، جایگزینی ارزان و مناسب برای کفپوش های چوبی هستند.
پارکت لمینت ضد آب

.

.

معایب کفپوش لمینت ضدآب

با توجه به مزایایی که برای پارکت لمینت ضد آب نام بردیم، این محصول دارای نکات منفی نیز است که باید آنها را در هنگام خرید در نظر گرفت.

  • به اندازه کفپوش وینیل ضد آب در برابر آب مقاوم نیستند: در حالی که کفپوش لمینت در قابلیت های مقاوم در برابر آب پیشرفت زیادی کرده است، هنوز نمیتواند رطوبت های زیرزمینی را تحمل کند. مقاومت لمینت در برابر آب از بالا به پایین است و اگر در لایه زیرین مشکل رطوبت دارید به یک منبع گرما نیاز خواهید داشت.
  • صدا: در صورت نصب روی سطح ناهموار و بدون لایه زیرین، کف لمینت می تواند صدای توخالی ایجاد کند. برای نصب بهتر است با یک متخصص نصب همکاری داشته باشید.

با توجه به اینکه هر کسی نمی تواند نصب پارکت لمینت ضد آب را انجام دهد، به تیم های حرفه ای و متخصص در این حوزه نیاز است. اما چگونه می توان آنها را پیدا کرد. ابزار اینترنت فضایی است که همیشه متخصص و مشتری را به هم اتصال می دهد. شما به عنوان یک متخصص در حوزه تولید و نصب پارکت لمینت ضد آب می توانید به راحتی با ثبت رپورتاژ آگهی صنعت ساختمان در سایت سازه برتر خودتان را در معرض دید مشتریان قرار دهید.

پارکت لمینت ضد آب

.

.

تفاوت بین ضد آب و مقاوم در برابر آب

برخی از برندها از اصطلاح "ضد آب" برای توصیف محصولات خود استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر می گویند "مقاوم در برابر آب"، پس تفاوت چیست؟ پارکت ضد آب و مقاوم در برابر آب یکسان نیستند.

مقاومت در برابر آب: به این معنی است که یک عنصر خاص از کفپوش طوری طراحی شده است که بهتر از حد معمول در برابر آب مقاومت کند. به طور معمول به این معنی است که شما می توانید مقداری آب روی سطح برای مدتی قبل از خیس شدن داشته باشید. اگر نمی توانید فوراً به نشت آب برسید، کفپوش های لمینت مقاوم در برابر آب مقداری زمان برای شما خواهند خرید.

ضد آب: به این معنی است که آب هرگز نمی تواند به کفپوش نفوذ کند، مهم نیست که چقدر زمان گذشته است.

.

.

سایت سازه برتر به عنوان سایت مرجع تبلیغات صنعت ساختمان فعالیت دارد و آماده همکاری با کسب و کارها در حوزه ساخت و ساز و عمران است.

مهم ترین مزیت سایت سازه برتر، حضور بازدید کنندگانی است که در حوزه عمران، معماری و ساخت و ساز ساختمان فعالیت می کنند. شما با ثبت آگهی در سایت تخصصی تبلیغات صنعت ساختمان،  می توانید کسب و کار خود را به مهندسین، پیمانکاران و کلیه فعالان صنعت ساختمان معرفی کنید و با آنها رابطه سازی کنید و از این ارتباطات برای جذب مشتریان جدید و کسب درآمد بیشتر بهره برداری کنید.

. .