طراحی دکوراسیون داخلی و عناصر آن - سازه برتر



طراحی دکوراسیون داخلی و عناصر آن

این روزها می بینیم که طراحی دکوراسیون داخلی بسیار همه گیر و جذاب شده است و تنها به خانه های مسکونی محدود نمی شود و در بیمارستان ها، دفاتر کاری، اداره ها، هتل ها و ... به کار برده می شود. بسیاری از گروه ها هستند که در این حرفه فعالیت دارند و برای دیده شدن در فضاهای مختلف کاری تبلیغات گسترده انجام می دهند.

از جمله این فضاها می توان به اینترنت اشاره کرد که با قدرت رو به همه گیر شدن است. این روزها تمامی افراد به این فضا دسترسی دارند و به راحتی می توان با ثبت رپورتاژ آگهی و تبلیغات صنعت ساختمان در سایت های تخصصی، خدمات و محصولات خود را به فعالان و مجریان ساختمانی معرفی کرد و علاوه بر بهبود برندینگ شرکت، فروش بیشتری را نیز تجربه کرد.

سازه برتر به عنوان یک سایت صنعت ساختمان با مخاطبان تخصصی، بستری برای ارتباط دو طرفه مجریان و پیمانکاران مرتبط با صنعت ساختمان و معماری را فراهم کرده و با توجه به قدمت 10 ساله این سایت، مورد اعتماد این افراد می باشد و به یک منبع معتبر برای پیدا کردن مجریان ساختمانی تبدیل شده است.

.

طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی چیست؟

در واقع طراحی دکوراسیون داخلی را می توان هماهنگ سازی طراحی برای به جلوه درآوردن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک ساختمان یا اتاق دانست که به صورت کاملا هنرمندانه شکل می گیرد.

با این تعریف، هر زمان که ما خانه خود را تزئین می کنیم و درباره چیدمان اسباب و اثاثیه فکر می کنیم، نقش یک دکوراتور را به عهده داریم. دکوراسیون داخلی هم مانند سایر هنرها سبک و ریزه کاری‌های زیادی دارد که با توجه به سلایق افراد و با توجه به دوران، تغییر می کنند.

. طراحی دکوراسیون داخلی

تفاوت دکوراسیون و طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است، در حالی که دکوراسیون داخلی مبلمان یا آراستن یک فضا با عناصر تزئینی برای دستیابی به زیبایی خاصی است. به طور خلاصه می توان گفت، طراحان داخلی ممکن است تزئینات یک خانه را انجام دهند، اما دکوراتورها طراحی نمی کنند.

.

.

7 عنصر طراحی دکوراسیون داخلی

7 عنصر طراحی برای کمک به شما در ایجاد تعادل در طرح داخلی طراحی شده اند تا ظاهر نهایی از نظر زیبایی شناسی و همچنین کاربردی باشد. طراحی علاوه بر هنر، یک علم است.

.

  1. فضا

فضا به فاصله بین و اطراف مبلمان و اشیاء و نسبت آنها در یک اتاق اشاره دارد. ایجاد تعادل در یک اتاق به درستی به استفاده درست از فضای مثبت و منفی بستگی دارد.

فضای مثبت جایی است که اشیاء اتاق مانند مبل و صندلی راحتی در آن قرار می گیرند، در حالی که فضای منفی به شکاف های بین آن اشاره دارد و شامل فضای گردش برای حرکت در اتاق و همچنین قسمت هایی است که برای جلوگیری از احساس در هم ریختگی برای ورود به اتاق است.

تعادل مناسب بین این دو برای اتاقی که به خوبی چیده شده باشد، حیاتی است. اتاقی که فضای منفی بیشتری دارد، جادارتر، بزرگ‌تر و شاید خیلی بزرگ‌تر به نظر برسد. اما فضای منفی بیش از حد می‌تواند باعث شود اتاق خلوت و بدون وسیله به نظر بیاید. از طرف دیگر، اتاقی با فضای مثبت بیش از حد می تواند احساس شلوغی را برای افراد ایجاد کند.

. طراحی دکوراسیون داخلی
  1. خطوط

هم ویژگی‌های ساختاری و هم وسایل اتاق می توانند خطوطی را ایجاد کنند که عمیقاً بر احساس فضا تأثیر می‌گذارد و همچنین می‌توان از آنها برای جلب توجه به یک نقطه کانونی استفاده کرد. علاوه بر افقی و عمودی، می توانند پویا باشند.

خطوط افقی، مانند خطوط میز، حس ثبات را به فضای داخلی می بخشد. آنها همچنین می توانند فضای اتاق را وسیع تر کنند. خطوط عمودی اتاق از ویژگی هایی مانند پنجره ها و درها یا شاید یک شومینه بلند ناشی می شود. آن‌ها به خاطر دادن احساس آزادی ارزشمند هستند و می‌توانند اتاق را بلندتر جلوه دهند. به عنوان مثال، انتخاب یک مبلمان بلند می تواند چشم را به سمت بالا هدایت کند و از نظر بصری اتاق را بلندتر کند. در هر طرحی تعادل بین خطوط افقی و عمودی ضروری است.

خطوط پویا مانند مورب ها، زیگزاگ ها و منحنی ها می توانند از ویژگی هایی مانند راه پله ناشی شوند، همچنین می توانند با کاشی کاری های مورب ایجاد شوند. آنها چشم نواز هستند و به طرح انرژی تزریق می کنند.

.

  1. فرم

فرم شکل است و شامل شکل اتاق به همراه اشیاء درون آن مانند مبلمان، تابلوها و لوازم تزئینی است. این اشکال ممکن است هندسی باشند مانند وسایلی که خطوط و زوایای دقیق دارند، یا اینکه طبیعی باشند؛ نه تنها اشکال نامنظم بلکه قطعات منحنی.

نکته کلیدی در ایم فرم ها این است که تعادل و اشکال طبیعی می در مقایسه با هندسی می توانند قوی تر به فضای داخلی وارد شوند و نرمی را به همراه داشته باشند.

.

  1. نور

اکثر فضای داخلی از نور طبیعی روز و نور مصنوعی استفاده می کنند. در حالی که ممکن است کمیت و کیفیت نور روز ثابت به نظر برسد، لازم به یادآوری است که می توان آن را با پارچه و پوشش پنجره فیلتر کرد.

همچنین میتوان مکان هایی که فاقد نور است را با تکنیک هایی مانند آویزان کردن آینه، ورود آن از سایر اتاق ها به کمک پنجره ها روشن کرد. البته در این روش ها نور به صورت حداکثر به اتاق ها میرسد.

. طراحی دکوراسیون داخلی
  1. رنگ

رنگ ها نه تنها حال و هوای اتاق را مشخص می کند، بلکه قدرتی دارد که میتواند نشان دهد اتاق بزرگ تر، سبک تر یا دنج تر است. البته بسیار مهم است که رنگ انتخاب شده با رنگ های مکمل ترکیب شوند برای مثال اتاق ها باید رنگ های آرامش‌بخش داشته باشند یا مثلا برای دفتر کار باید از رنگ های پرانرژی استفاده نمود.

ساعت روز و اینکه نور طبیعی است یا مصنوعی بر ویژگی رنگ ها تاثیر میگذارد. بنابراین برای استفاده موفق از رنگ ها، قبل از انتخاب حتما به این نکات توجه کنید.

.
  1. بافت

استفاده از بافت ها نه تنها به احساسات شما بستگی دارد بلکه ظاهر مناسبی نیز باید داشته باشد و هر بخش از طرح اتاق، مبلمان و کف پوش گرفته تا پارچه ها و لوازم تزئینی، در انتخاب بافت ها نقش مهمی دارند. ترکیب بافت ها و تضاد آنها به عمق و جذابیت طرح اتاق می افزاید.

.

  1. الگو

الگو یکی دیگر از عناصری است که مانند بافت به اتاق علاقه و زندگی می بخشد و ممکن است از فرش، کاغذ دیواری، مبلمان نرم و آثار هنری ناشی شود. سبک الگوی گل، هندسی، انتزاعی یا هر طرح دیگری باید با سبک کلی طرح هماهنگ باشد.

البته مهم است که مقیاس الگو فضا و مساحتی را پوشش می دهد که فضای داخلی شلوغ نشود.

. طراحی دکوراسیون داخلی

چگونه فضای خانه خودمان را زیبا کنیم؟

اگر می خواهید خودتان طراحی دکوراسیون منزلتان را بر عهده بگیرید بهتر از نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • آویزی را برای جلوی درب آویزان کنید
  • برای دیوارها از رنگ های روشن و خنثی استفاده نمایید
  • مبلمان و صندلی هایتان با هم همخوانی داشته باشند
  • برای روشنایی آشپزخانه از نور طبیعی خورشید استفاده کنید
  • برای هر اتاق حداقل یک آینه نصب کنید
  • برای تزئین دیوارها از تابلوها استفاده کنید
  • از فرش ها استفاده کنید
  • از ترفندهای بصری برای بالا بردن ارتفاع سقف استفاده کنید. (مانند استفاده از مبلمان بلند یا شومینه)

.

.

اگر مشغول به فعالیت در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی منزل هستید، می توانید با هزینه بسیار کمی در سایت تبلیغات ساختمان آگهی ثبت کنید و محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و به این ترتیب مشتریان جدیدی جذب کنید.

. .