آسانسور چیست؟ انواع آسانسور - سازه برتر



آسانسور چیست؟ انواع آسانسور

پروژه های ساختمانی به جزئیات زیادی نیاز دارند و ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا تکمیل شوند. بخش مهمی از فرآیند ساخت و ساز، اطمینان از انتخاب طرح سازه و مصالح مناسب است. شما باید فوندانسیون و عناصر طبیعی مختلف را قبل از ترکیب برخی موارد اضافی در ساختمان در نظر بگیرید.

هنگام ساختن ساختمان های چند طبقه، باید به نحوه دسترسی افراد به هر طبقه فکر کنید. پله ها یک انتخاب طبیعی هستند اما نصب آسانسور کار عاقلانه تر، سریع تر و راحت تری است. جدا از این موارد باید افراد معلول و محدودیت های حرکتی آن ها را نیز در نظر بگیرید.

.

. انواع آسانسور, آسانسور چیست

آسانسور چیست؟

آسانسور سکویی است که می تواند باز یا بسته باشد و برای بالا بردن و پایین آوردن افراد و کالاها به طبقات بالا و پایین استفاده شود. در گذشته داشتن آسانسور برای ساختمان های چند طبقه اجباری نبود. در نتیجه، برخی از سرمایه گذاران املاک و مستغلات از نصب آسانسور اجتناب کردند زیرا نصب و نگهداری آن ها گران بود.

.

.

آسانسورها چگونه کار می کنند؟

آسانسورها از دهه 1800 تغییر چندانی نکرده اند. از همان زمان هدف خود را حفظ کرده اند که افراد را در طبقات مختلف جابجا کنند. سیستم ایمنی در اکثر آسانسورها استفاده می شود و از همان ابتدا نیز استفاده میشده است.

سیستم های کنترل برای آسانسورهای مدرن به گونه ای تغییر یافته اند که سرعت  ایمنی را بهبود میبخشد. در بیشتر موارد، آسانسورها از وزنه تعادل و 40 درصد حداکثر باز برای تعادل در کابین استفاده می کنند. هدف اصلی وزنه تعادل کاهش وزنی است که قرار است توسط موتور بلند شود و کنترل کامل آسانسور با کابل ها دست نخورده باقی بماند. به منظور اطمینان از دوام و استحکام، آسانسور کابین از فولاد ساخته شده است.

قرقره استفاده شده توسط کابل بالابر توسط یک شفت آسانسور کنار به پهلو در جای خود ثابت می شود. این چرخش توسط مجموعه ای از تیرهای فولادی که در بالای کابین آسانسور قرار می گیرند کنترل می شود. کابین آسانسورهای مدرن نیز دارای فناوری اضافی در آنها نصب شده است. برخی از آنها تلفن هایی دارند که به سرنشین اجازه می دهد در مواقع اضطراری کمک بخواهد. برخی دیگر دارای یک درب تله ای هستند که در سقف قرار دارد که فرار را در مواقع اضطراری امکان پذیر می کند.

آسانسورها با توجه به ظرفیت جمعیتی ساختمان و وظایفی که باید انجام شوند، طراحی و در یک ساختمان نصب می شوند. به عنوان مثال، ساختمان هایی هستند که دارای آسانسورهای بزرگ برای حمل بار به طبقات مختلف هستند. بیمارستان ها دارای آسانسورهایی هستند که از دو طرف باز می شوند تا امکان ورود و جابجایی آسان بیماران اورژانسی فراهم شود.

.

. انواع آسانسور, آسانسور چیست

انواع آسانسورها

در گذشته، اکثر آسانسورها باید از طریق یک اتاق ماشین متمرکز کنترل می شدند. امروزه برخی از آسانسورها وجود دارند که به دلیل داشتن مکانیزم ایمنی داخلی نیازی به اتاق ماشین ندارند. چهار نوع آسانسور اصلی وجود دارد: کششی، هیدرولیک، مغناطیسی و پیچی.

.

.

آسانسور کششی

آسانسور کششی یکی از انواع آسانسورهاست. کار این آسانسورها بر پایه ماشین آت‌وود است که از دو وزنه بر دو سر یک نخ که روی یک قرقره قرار دارد، تشکیل شده است. در این نوع آسانسورها یک سر سیم بکسل، کابین آسانسور قرار دارد و بر سر دیگر، کارد وزنه و سیم بکسل از روی فلکه موتور عبور می کند.

معمولا در مراحل پایانی ساختمان نصب آسانسور کششی انجام می شود و فضایی برای موتورخانه و پاه نیاز دارد. برای نصب این نوع از آسانسورها حدود یک ماه زمان نیاز است.

اگر در صنعت ساخت آسانسورهای کششی فعالیت دارید و به فکر توسعه کسب و کارتان هستید، می توانید با درج رپورتاژ آگهی در سایت تبلیغات ساختمان ، کسب و کارتان را به مدیران پروژه ها و پیمانکاران معرفی کنید..

.

. انواع آسانسور, آسانسور چیست

آسانسور هیدرولیک

یکی دیگر از انواع آسانسورها، هیدرولیک است. این آسانسورها براساس قانون پاسکال کار می کنند. به این طریق که ظرفی پر از روغن که در سمتی از آن سطح مقطع کوچک و در سمتی دیگر سطح مقطع بزرگ تری دارد. زمانی که به یک سمت فشاری وارد می شود، سمت دیگر در جهت عمود حرکت می کند. آسانسورهای امروزی از موتور الکتریکی تشکیل شده است که پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک دارد و تمام آنها در چاهک آسانسور و در زیر کابیل قرار گرفته است.

در این نوع از آسانسورها که کادر وزنه تمام بار وجود ندارد کابین آسانسور و مسافران از طریق سیستم جک هیدرولیک جابجا می شوند و همین امر سبب می شود تا به موتورهای قوی تری نسبت به آسانسورها کششی نیاز باشد.در آسانسورهای هیدرولیک موتور با یک شیر الکتریکی مخصوص که پاوریونیت نامیده می شود، در ظرفی پر از روغن غوطه ور شده و فشار روغن را برای جک هیدرولیک تامین می نمایند.

با توجه به اینکه ساختمان های امروزی در حال گسترش هستند، نیاز است تا افراد متخصص در این زمینه در بین کسب و کارهای عمرانی و ساختمانی شناخته شوند. با انتشار رپورتاژ آگهی صنعت ساختمان به راحتی از رقیبان پیشی بگیرید و مخاطبان فعالیت خودتان را در جریان کسب و کارتان قرار دهید.

.

.

آسانسورهای مغناطیسی

همه ما آهنرباها را می شناسیم و میدانیم که قطب های ناهمنام آهنربا از هم فرار می کنند. عملکرد آسانسورهای مغناطیسی نیز به همین شیوه است. در نوع از آسانسورها، بجای اینکه در چاهک، ریل آسانسور در دیواره ها از آهنربای مغناطیسی استفاده می کنند و در کف آسانسور نیز یک آهنربا با قطب مخالف واقع در دیواره ها قرار می گیرد، با اتصال برق نیروی رانش سبب بالا رفتن آسانسور خواهد شد.

در ساخت این آسانسورها کابل و موتور استفاده نمی شود و حتی چند کابین نیز می توانند در یک چاه حرکت کنند. با این تکنولوژی میتوان امکان حرکت افقی را برای کابل های آسانسور ایجاد کرد. این نوع آسانسور انقلابی برای صنعت آسانسور بود زیرا با وجود این آسانسورها نمی توانستیم محدودیتی برای حرکت بین طبقات یک ساختمان داشته باشیم.

از نظر امنیت این آسانسورها از سایر گزینه ها امن تر هستند اما به دلیل قیمت بالایی که دارند هنوز بطور عمومی رواج پیدا نکرده اند.

اگر در صنعت ساخت و نصب این نوع آسانسورها فعالیت دارید می توانید به راحتی مشتری هایتان را جذب کنید اما باید در فضایی مناسب به تبلیغ بپردازید. سایت سازه برتر به صورت اختصاصی در انتشار تبلیغات صنعت ساختمان فعالیت دارد و مخاطبان این سایت از پیمانکاران و فعالان صنعت ساختمان هستند که با تبلیغ در این سایت می توانید با این متخصصین ارتباط ایجاد کنید و علاوه بر برند شدن و معروف شدن، مشتریان جدیدی نیز کسب کنید.

.

. انواع آسانسور, آسانسور چیست

آسانسور پیچی

اگر فضای ساختمان شما کم است و حداکثر ارتفاعی که دارید 4 طبقه است، میتوانید از این آسانسور استفاده کنید. آسانسورهای پیچی قابلیت نصب راه اندازی و نصب با برق سه فاز و تک فاز را دارند.

این آسانسورها از یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه تشمیل شده اند که به وسیله موتور حرکت می کنند و سبب جابجایی آن می شوند. از نظر ایمنی بسیار مطمئن هستند و میتوان کفت که کاملا بدون سقوط کار می کنند. در حالت عادی بدون حرکت و قفل هستند و تنها عامل حرکت آنها تسمه است و اگر تسمه پاره شود آسانسور از حرکت خواهد ایستاد.

این نوع آسانسورها نیازی به موتورخانه ندارند زیرا موتور روی بدنه قرار می گیرد. آسانسورها پیچی هیچ محدودیتی برای تعداد مسافر ندارند همچنین در اندازه های کوچک و بزرگ می توانند نصب شوند.

. .

سایت سازه برتر

در دنیای امروز هر کسب و کاری نیاز به تبلیغات اینترنتی دارد و چه بهتر است که آن در فضا و مکان درستی شکل گیرد. با توجه به بازدیدکنندگان عمرانی و ساختمانی سایت سازه برتر، میتوان گفت بهترین مکان برای ثبت تبلیغات صنعت ساختمان است. با این کار شما در بین فعالان و متخصصان این صنعت دیده می شوید و همین دیده شدن، سبب گسترش تجارتتان خواهد شد.