آشنایی با انواع مصالح ساختمانی - سازه برتر



آشنایی با انواع مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی به هر ماده ای که برای اهداف ساختمانی استفاده می شود، می گویند. مانند چوب، سیمان، فلزات، آجر، بتن، خاک رس که از رایج ترین نوع مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت و ساز هستند. استفاده از هر یک از اینها براساس مقرون به صرفه بودن آنها برای پروژه های ساختمانی است.

بسیاری از مواد طبیعی مانند خاک رس، ماسه، چوب و سنگ و حتی شاخه ها و برگ ها برای ساختن ساختمان ها استفاده شده اند. جدا از مواد طبیعی، بسیاری از محصولات ساخت بشر در حال استفاده هستند، برخی بیشتر و برخی کمتر.

تولید مصالح ساختمانی در بسیاری از کشورها به یک صنعت تبدیل شده است و استفاده از این مواد معمولا به مشاغل خاص مانند نجاری، لوله کشی، سقف سازی و عایق کاری تقسیم میشود. این مراجع به زیستگاه ها و سازه‌ها از جمله خانه ها می پردازند.

آشنایی با انواع مصالح ساختمانی

اما هر تولید کننده نیاز دارد تا در بین جامعه هدف دیده شود تا بتواند تولیداتش را گسترش داده و به تبلیغات بپردازد. ما در سایت سازه برتر فضایی را فراهم کرده ایم تا تولیدکنندگان به راحتی در تبلیغات صنعت ساختمان فعالیت داشته باشند و آگهی های تبلیغاتی خود را در این سایت منتشر کرده و در معرض دید مخاطبان مرتبط با حوزه صنعت ساختمان و معماری قرار دهند.. با کمی گشت و گذار در سایت سازه برتر آگهی های متعددی را مشاهده خواهید کرد که مرتبط با این حوزه هستند و در رتبه های برتر نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته اند و به این ترتیب مشتریان زیادی را برای این آگهی دهنده ها تامین کرده اند.

سایت سازه برتر بعنوان یکی از سایت های معتبر در زمینه نیازمندی های صنعت ساختمان شناخته شده و فعالان این صنعت، تبلیغات و آگهی های خود را در این سایت منتشر می کنند تا هم رتبه سایت خود را در نتایج گوگل بهبود ببخشند و هم مشتریان جدیدی از این طریق کسب کنند.

.

.

انواع مصالح ساختمانی براساس جنس کدام اند؟

در واقع مصالح ساختمانی از نظر جنس به دو دسته مصالح ساده و مصالح مرکب تقسیم بندی می شوند:

.

مصالح ساده

به مصالح طبیعی یا مصنوعی که مواد تشکیل دهنده آن ها شبیه به هم هستند گفته می شود. مصالحی مانند شن، آجر، سیمان و بلوک.

.

مصالح مرکب

مصالح مرکب نیز به مصالح طبیعی یا مصنوعی که در تولید و ساخت آنها از چند متریال استفاده می شود، میگویند. مصالح مرکب شامل انواع ملات ها، بتن و ایزوگام هستند.

.

.

انواع مصالح ساختمانی براساس نحوه ساخت کدامند؟

هر یک از مصالح برای تولید و استفاده به شکلی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. اما در کل می گوییم که مصالح یا به صورت پیش ساخته و یا به شکل درجا در صنعت ساختمان تولید و مصرف می شود.

.

مصالح ساختمانی پیش ساخته

به مصالحی که در کارخانه یا کارگاه تولید می شوند و سپس به محل اجرای پروژه انتقال و استفاده می گردند، مصالح پیش ساخته می گوشند. زمانی که از مصالح پیش ساخته استفاده می کنید هزینه های کلی پروژه و همچنین زمان اجرای آن کاهش پیدا می کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع مصالح کاهش میزان ضایعات ساخت و ساز است که در حفظ محیط زیست قدمی موثر می باشد.

آشنایی با انواع مصالح ساختمانی

با اینکه این مصالح ممکن است در برابر اعمال تغییرات از انعطاف پذیری لازم برخوردار نباشد و در ابتدا برای تولید مراحل طولانی را طی کند اما نمیتوان اهمیت و کارایی مصالح پیش ساخته را در ساخت و ساز نادیده گرفت.

.

مصالح ساختمانی درجا

همانطور که نام آن پیداشت به مصالحی گفته می شود که در محل اجرای پروژه های ساخت و ساز تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. انواع ملات، قیرگونی درجا، اسکلت ساختمان، چهارچوب درجا و بتن درجا از انواع مصالح ساختمانی درجا هستند.

فرقی نمی کند که در تولید مصالح ساختمانی درجا فعالیت دارید یا پیش ساخته. می توانید با ثبت رپورتاژ آگهی صنعت ساختمان در سایت سازه برتر کسب و کارتان را بیشتر در منظر عموم قرار دهید. از آنجایی که بازدید کنندگان سازه برتر همگی در این حرفه مشغول به کارند با انتشار تبلیغات صنعت ساختمان می توانید فروش خود را گسترش دهید.

آشنایی با انواع مصالح ساختمانی

.

.

چرا شناخت مصالح ساختمانی در معماری بسیار مهم است؟

زمانی که معمار و مهندسان از دانش خوب و کافی برای شناخت مصالح ساختمانی برخودار باشند، می توانند به راحتی درباره توسعه ساختار و ایحاد ارتباط بین عناصر تصمیم گیری کنند. بنابراین ضروری است که معماران مدرن بتوانند ویژگی های طبیعی و فرم یک ماده را با تجربه تشخیص دهند.

.

طبقه بندی مصالح ساختمانی چیست؟

براساس مواد شیمیایی و متریال مصالح ساختمانی را می توان به سه نوع مواد معدنی، مواد آلی و مواد مرکب طبقه بندی کرد. با توجه به عملکرد مواد نیز می توان آن ها را به عنوان مواد کاربردی و مصالح ساختاری نیز در دو گروه قرار داد.

.

چرا مصالح ساختمانی مهم هستند؟

مصالح ساختمانی به معنای وجود سازه ای است. وجود حس زیبایی شناختی را در طراحی نشان می دهد و از این رو عملی بودن سازه را تعریف می کند. همچنین مصالح ساختمانی رابطه بین کیفیت بصری سازه و پایداری آن کمک می کنند.

.

مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت یک ساختمان چیست؟

ما در طول روز با انواع مواد ساختمان تماس مستقیم داریم. دسته فلزی سرد، دیوارهای آجری و چوبی و پنجره شیشه ای سخت، همگی فضای کاملا متفاوتی را ایجاد می کنند. جنس ماده به اندازه شکل، عملکرد و مکان اهمیت دارد. میتوان گفت که این سه ویژگی برای مواد جدایی ناپذیراند. در ادامه تعدادی از مواد را که معماران و مهندسان با آنها کاملا آشنا هستند نام برده ایم:

  • بتن
  • چوب
  • فولاد
  • پلاستیک
  • سنگ
  • منسوجات
  • شیشه
  • آجر
  • کولار
  • بامبو
  • فیبر کربن
  • پوشال
  • مواد آلی

.

. آشنایی با انواع مصالح ساختمانی

شناخته شده ترین مصالح مورد استفاده در معماری مدرن امروزی کدامند؟

معماران و مهندسان سازه در مورد قابلیت تحمل بار مصالحی که از آنها استفاده می کنند مشورت می کنند. رایج ترین مصالح عبارت اند از بتن، فولاد، چوب و سنگ. هر کدام استحکام، وزن و دوام متفاوتی دارند که آن را برای مصارف مختلف مناسب می کند.

.

.

سازه برتر

با توجه به فعالیت روز افزون کاربران در اینترنت هر کسب و کاری نیاز دارد تا تولیدات و توانایی هایش را در معرض دید قرار دهد. سایت سازه برتر به عنوان یکی از موفق ترین و برترین سایت های درج آگهی تبلیغاتی و نیازمندی های صنعت ساختمان فعالیت می کند. سایت تبلیغات ساختمان فضایی است که شما به راحتی با کاربران، تولیدکنندگان و متخصصین عمران، معماری و ساخت و ساز در ارتباط خواهید بود.