بهترین آجر و سفال برای ساخت و بازسازی ساختمان - سازه برتر



بهترین آجر و سفال برای ساخت و بازسازی ساختمان

یکی از اصلی ترین مصالحی که در ساختمان سازی به کار می آید، طبعاً آجر و سفال هستند. امروزه تنوع این محصول به قدری بالا رفته است که به سادگی می توان جنس و کالای مورد نظر را خریداری کرد. کافی است سری به بازارهای عرضه ی این محصول بزنید تا متوجه بشوید از چه چیزی صحبت می کنیم.

اما زمانی که می خواهیم کار بی عیب و نقصی در راستای ساخت یک سازه داشته باشیم، دیگر نمی توان انتخابی سرسری داشت و باید به دقت تمام انتخاب های موجود را در نظر بگیریم. در این مطلب می خواهیم بگوییم که بهترین آجر و سفال برای ساخت و بازسازی ساختمان چیست؟

آجر و سفال

.

آجر فشاری

یکی از رایج ترین آجرهایی که در حال حاضر در بازار به فروش می رسد آجرهای فشاری است که کارکردها و منافع بسیار زیادی دارد.

آجر فشاری از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته است و رواج زیادی دارد. آجر فشاری همان طور که از نامش نیز پیداست، از فشار دست ساخته می شود.

البته در حال حاضر چنین آجرهای دستی ای دیگر ساخته نمی شود. در حال حاضر رایج ترین نوع آجر فشاری، آجر فشاری ماشینی است اما در انواع آجر قرمز و آجر فشاری کوره ای نیز ساخته می شود.

فرمول مشخصی برای محاسبه آجر فشاری در یک متر مربع وجود دارد. به این ترتیب شما برای خرید آجر و سفال می توانید به این فرمول مراجعه کنید و به اندازه ای که مورد نیاز است، آجر خریداری کنید.

.

کاربرد آجر فشاری

یکی از اصلی ترین وظایف یک آجر فشاری این است که در دیوارچینی طبقات همکف از آن استفاده می شود. البته فونداسیون ساختمان ها را نیز با استفاده از آجر فشاری می سازند. دیوارهای باربر نیز غالب مواقع از دیوار آجری ساخته می شوند.

یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که آجر فشاری دارد این است که می توان آن را بازیابی کرد و عمر طولانی خیلی بالایی دارد. به این ترتیب می توان گفت که آجر فشاری مرگ ندارد و همواره می توانید از آن استفاده کنید.

همین مسئله باعث شده است که آجر فشاری یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی در میان طرفداران محیط‌زیست باشد. چرا که هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی کند و منابع آن را هدر نخواهد داد.

 نکته ی مهم: به این نوع آجر، آجر زبره یا گری نیز گفته می شود!

.

سفال 10، 15 و 20 سانتی

یکی دیگر از محصولاتی که امروزه برای دیوار چینی به کار می رود، سفال است. این سفال ها را می توان با ابعاد مختلفی در بازار پیدا کرد. یکی از اصلی ترین ویژگی های این سفال ها این است که در داخل ساختار خود سوراخ هایی دارند. اما این سوراخ ها به چه کاری می آیند؟

این سوراخ ها در واقع خاصیت عایق سازی به سفال می دهند. به این ترتیب صدا یا حرارتی در داخل این سوراخ ها به دام می افتد و نمی تواند از محیط خارج شود. به این ترتیب در فصول سرد سال اجازه ی هوای گرم را نمی دهند و هم چنین بهترین وسیله برای عایق سازی دیوارهای میانی به حساب می آیند.

اما ابعاد این سفال ها نیز بسیار حائز اهمیت است. از سفال های 10 سانتی در دیوارهای میانی اتاق ها استفاده می شود. طبیعتاً ضخامت این سفال ها کمتر است و به همین خاطر استقامت و مقاومت کمتری دارند.

از سفال های 15 و 20 سانتی نیز در جاهایی استفاده می شود که ضخامت دیوار حائز اهمیت باشد.

آجر سفال 10 و 15 و 20 سانتی

.

مزایای سفال

یکی از اصلی ترین مزایای سفال در ساختمان سازی این است که بسیار سبک هستند و به این ترتیب وزن سازه را تا حد خیلی زیادی پایین می آورند. فراموش نکنید که اصلی ترین ویژگی ساختمان های استاندارد و مناسب این است که وزن پایینی دارند و در عین حال مقاومت و استحکام خوبی هم دارند.

سفال به خاطر سوراخ هایی که در ساختار خود دارد، کاملا می تواند این نیاز را پاسخگو باشد.

زمانی که سفال چینی برای ساخت دیوار آغاز می شود، ملات به داخل این سوراخ ها رفته و باعث چسبیدن آن ها به یکدیگر می شود و مقاومت سازه را نیز بالا می برد. در عین حال وزن آن را نیز بیش از حد بالا نبرده است.

تمام این مزیت ها باعث شده که امروزه بیشتر مواقع در ساختمان سازی از سفال استفاده شود.

.

سایت آگهی ساختمانی سازه افزار

اما همان طور که می دانید قیمت مصالح ساختمانی مثل آجر و سفال مدام در حال تغییر است. واقعیت این جاست که دیگر نمی توان مدام پای تلفن بود و برای کسب آخرین قیمت مصالح ، به جاهای مختلف تماس گرفت.

امروز اکثر کسانی که در کار ساخت و ساز هستند، ترجیح می دهند که به سراغ قیمت های آنلاین محصولات و کالاهای ساختمانی بروند.

یکی از بهترین جاهایی که می توانید به آن مراجعه کنید، سایت آگهی ساختمانی سازه افزار است. اما چرا این وب سایت را توصیه می کنیم؟

در این وب سایت، هزاران فروشنده کالا و محصولات ساختمانی، آگهی های خود را درج می کنند و محصولات یا خدمات خود را به فروش می رسانند. به این ترتیب شما می توانید بدون واسطه و مستقیم با فروشندگان کالا در ارتباط باشید و آخرین قیمت آجر و سفال را به دست بیاورید.

هزاران آگهی در بخش فروش آجر و سفال وجود دارد. شما می توانید با دقت، آگهی های مختلف را بررسی کنید و به این ترتیب تمام ویژگی های محصول را بررسی کنید. از قیمت آن گرفته تا ابعاد یا ویژگی های دیگر آن ها!

به این ترتیب می توانید بهترین انتخاب موجود را داشته باشید و از لحاظ قیمت نیز آسوده خاطر شوید. کافیست سری به وب سایت سازه افزار بزنید تا بهترین آجر و سفال برای ساخت و بازسازی ساختمان را پیدا کنید. اگر در هر یک از مشاغل ساختمانی مشغول به کار هستید، مراجعه به بخش آگهی های ساختمانی وب سایت سازه افزار، امری ضروری و لازم برای شماست.