دانلود رایگان پلان استادیوم فوتبال همراه با مدل سه بعدی - سازه برتر



دانلود رایگان پلان استادیوم فوتبال همراه با مدل سه بعدی

دانلود رایگان پلان استادیوم فوتبال همراه با مدل سه بعدی

استادیوم فوتبال به عنوان یکی از مهمترین انواع استادیوم های ورزشی، نیازمند طراحی خاصی است که می تواند با الگوگیری از بهترین انواع پلان استادیوم فوتبال ممکن شود. در این مطلب از سازه برتر پلان استادیوم فوتبال همراه با مدل سه بعدی آن را برای دانلود قرار داده ایم که می توانید از انتهای این مطلب آن را دانلود کنید. در این فایل پلان های دو بعدی کف و سایت پلان استادیوم فوتبال را در قالب فایل اتوکدی با فرمت dwg و مدل سه بعدی استادیوم را در قالب فایل رویت (Revit) آماده نموده ایم.

استادیوم فوتبال مکانی است متشکل از یک میدان و یا استیجی که توسط جایگاه‌هایی پلکانی خاصی با امکان ایستادن و نشستن افراد بر روی آنها احاطه شده‌اند و به منظور برگزاری مسابقات فوتبال، کنسرت‌ها و یا سایر رویدادهای متعدد ورزشی و غیر ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال این واژه تنها برای مکانی به کار می‌رود که دستکم ۵۰ درصد ظرفیت واقعی آن متشکل از ساختمانی واقعی باشد. از این‌رو نمی‌توان زمین‌های چمن دارای تعداد محدودی جایگاه را در ردیف استادیوم فوتبال قرار داد.

.

معماری استادیوم فوتبال، طراحی و ساخت سازه

طراحی یک پلان استادیوم فوتبال به عنوان محل برگزاری مسابقات یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی، نیازمند ملاحظات خاصی است که جز از طریق مطالعه مواردی همچون برنامه فیزیکی استادیوم فوتبال و نیز کسب تجربه بسیاری میسر نمی شود. لکن امروزه به سبب تعدد استادیوم های فوتبال، امکان الگوگیری از انواع پلان استادیوم فوتبال به عنوان راه حلی جایگزین مطرح است و می تواند موجب صرفه جویی بسیاری در وقت و انرژی دانشجویان و معماران جهت طراحی یک پلان استادیوم شود.

در دهه اخیر معماری نوین و خلاقانه روز، در ساخت ورزشگاه ها و استادیوم های فوتبال به کار گرفته شده است و برخلاف ورزشگاه های مدرنی که در گذشته طراحی و ساخته میشد، اکنون برای تماشاگران امکانات رفاهی و حتی لوکس در نظر گرفته می شود. بوریسوف آرنا بلاروس، ساکر سیتی آفریقای جنوبی، آلیانتس آرنا آلمان، مرکز ورزش های آبی لندن در انگلستان، ورزشگاه کریستال باکو آذربایجان و ورزشگاه ملی پکن چین از نمونه های این طراحی ها در دهه گذشته هستند.

.

جایگاه تماشاگران و صندلی ها در استادیوم فوتبال

در کنفدراسیون های ورزشی همچون کنفدراسیون فوتبال آسیا، پیشنهاد شده است تا ورزشگاه ها تمام صندلی باشند. صندلی ها ممکن است تاشو یا فاقد هرگونه بخش حرکت پذیر باشند.

.

نورپردازی استادیوم فوتبال

تا پیش از پدیداری نورافکن ها، ورزشگاه ها همواره برای برگزاری مسابقات، به نور طبیعی متکی بودند اما اکنون ورزشگاه ها می‌توانند نورپردازی را از درون یا بیرون سازه اصلی ورزشگاه انجام دهند.

. .

عنوان: پلان استادیوم فوتبال همراه با مدل سه بعدی

فرمت: dwg + rvt (اتوکد و رویت) حجم فایل فشرده: 44 MB پسورد: www.saze20.ir (پسورد را تایپ کنید) [mpbutton url="http://dl2.saze20.ir/admin2/cad/b/Football-stadium-(www.saze20.ir).rar" newtab="yes" style="info" size="btn-lg"]دانلود رایگان پلان استادیوم فوتبال همراه با مدل سه بعدی[/mpbutton] منبع: www.archline.ir . .


  1. زهرا

    خوبه

  2. فاطمه سادات جمالی

    عالی

  3. امیر

    خوبه