اطلاعات کلی درباره ساخت پله گرد فلزی - سازه برتر



اطلاعات کلی درباره ساخت پله گرد فلزی

پله گرد چیست؟

پله گرد به پله ای گفته می شود که دارای قوسی به شکل دایره بوده و اگراین قوس دارای زاویه ی 360 درجه باشد، اصطلاحا به آن پله اسپیرال گفته می شود.متریال به کار برده شده در ساخت این پله اهمیت بالایی دارد چرا که در صورت استفاده ازمواد لغزنده، عبوراز این پله ها با دشواری همراه بوده وباعث اجاد ناامنی و وقوع حادثه می شود.

پله گرد چیست . .

ساخت پله گرد فلزی:

حتما این نوع پله ها را در فیلم ها و سریال ها و یا ویلا و خانه های لاکچری مشاهده کرده اید و می دانید که به این پله ها،پله ی اسپیرال یا پله پیچ نیز می گویند و یکی ازمهمترین مؤلفه های ساخت یک بنای شیک است.

دراین مطلب به کاربردها ونحوه ی ساخت پله گرد می پردازیم تا اگر شما جزوآن دسته ازافرادی هستید که برای محل کار یا زندگیتان این پله ها را در نظر گرفته اید، آشنایی بیشتری با آن پیدا کرده و بهتربتوانید برای انتخاب بهترین نوع آن تصمیم بگیرید. پس با ما همراه باشید.

. .

کاربرد پله گرد فلزی:

اگر بخواهیم برای ساخت منازل دوبلکس یا خانه های مجلل ، بهترین پلکان را پیشنهاد دهیم قطعا پله گرد یا اسپیرال است. با بررسی عمارت های قدیمی و خانه های مجلل که در طول تاریخ به جا مانده است می بینیم که بیشترین و پرکاربرد ترین پله همین پله گرد بوده و البته که در زیبایی بنای مورد نظر نقش بسزایی دارد.بنابراین امروزه نیز برای ساخت مکان های خاص و رویایی انتخاب اکثرافراد بوده کما اینکه با اشغال کمترین فضا و داشتن استحکام بالا در طراحی رستوران و مراکز خرید نیزکاربرد زیادی پیدا کرده است.

کاربرد پله گرد فلزی

.

.

مزایا و معایب ساخت پله گرد فلزی:

همان طور که گفتیم نام دیگر این پله ها اسپیرال spiral)) است .علت این نامگذاری شکل ظاهری آن بوده که مارپیچی است درواقع به جای آن که مانند پله های معمولی به واسطه ی یک شیب صاف به طبقه ی دیگر متصل شود به شکل دورانی به بالا ساخته می شوند. به عبارتی دیگر برای ارتباط دو طبقه پایینی و بالایی حول یک محور فرضی پیچیده می شوند.

.

البته بسته به فضایی که قرار است ساخت پله گرد در آن صورت بگیرد و کاربرد آن، امکان دارد که به شکل دایره ای یا مارپیچ باشد و یا اینکه دارای قوس های کم یا زیادتری باشد تا درآخربتوان فضای شیک و امروزی را برای بنای موردنظررقم زد.

این نکته را در نظر داشته باشید که ساخت پله گرد فلزی فقط محدود به خانه و بناهای مسکونی نبوده و در رستوران ها، مراکز خرید وتجاری نیز کاربرد زیادی دارد. شما می توانید برای مشاهده قیمت پله گرد فلزی وارد سایت آس استپ شوید.

یکی ازمزایای مهم پله گرد اشغال فضای کمتری توسط آن هاست که همین امر باعث شده تا افراد زیادی برای محل کسب وکارشان که دارای مساحت کمتری بوده و امکان نصب پله های معمولی درآن ها نیست این پله های مارپیچی را انتخاب نمایند تا فضای مورد نظرشان با پله های معمولی  کوچک ترنشود.اگر دقت کرده باشید در بسیاری ازفست فود ها برای فضای انباری یا پارکینگ ها ازاین نوع پله استفاده شده است.

 از دیگرمزایای ساخت پله گرد فلزی، زیبایی و شکیل بودن آن است. به همین دلیل درساخت ویلاهای لاکچری و بناهای مجلل، کاربرد زیادی دارد البته به شکل های مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس مکان موردنظر، متریالی که برای ساخت آن به کار برده می شود متفاوت است.به طورمثال در ساخت آن ازشیشه یا چوب گران قیمت نیزاستفاده می گردد. هم چنین برای طراحی داخلی آن ها گاهی نورپردازی های نیز درنظر گرفته می شود تا فضای رویایی و شیک را رقم بزند. بهتر است مطلب استفاده ازپله گرد فلزی درهویت بخشی به ساختمان را نیز مطالعه نمایید.

.

یک مسئله ی مهم در ساخت پله گرد فلزی نوع طراحی آن است که به گونه ای ساخته شود تا عبورازآن به سختی و با ایجاد وحشت و دلهره نباشد.متاسفانه درمکان هایی که فضای کافی ندارند این مدل پله گرد اس استپ به وفور دیده می شود در حالی که نباید تنها فاکتورزیبایی را مد نظرقرار داد وراحتی وامنیت آن نیزاهمیت بالایی دارد.

.

.

آشنایی با پله های ترکیبی از گرد و مستقیم (اکسپور)

به طور کلی پله ها در سه مدل مستقیم گرد و ترکیبی می باشد. برای اینکه بدانیم از این سه مدل در چه زمان هایی امکان استفاده داریم باید فضای داخلی و محل دیواره ها و همین طور محل شروع پایان پله را را بررسی کرد. بعد از بررسی های لازم می توان گفت که در این مکان کدام یک از سه مدل مناسب تر است.

آشنایی با پله های ترکیبی از گرد و مستقیم

اغلب افراد مایل هستند که از ساخت پله گرد فلزی استفاده کنند اما امکان اجرای پله گرد به محل ورود و خروج پله و همینطور اندازه فضا بستگی دارد، بنابراین اگر خواسته مشتری این باشد که از پله گرد فلزی اکسپوز استفاده شود،  بهترین کار این است که در این فضاها ساخت پله گرد فلزی را با ابعاد کوچکتر و یا به صورت ترکیبی انجام داد. ناگفته نماند که دلیل طراحی پله به صورت ترکیبی حتما به خاطر کوچک بودن فضا نیست، ممکن است بر اساس سلیقه یا خواسته مشتری یا همینطور دیزاین داخلی از ساخت این نوع پله استفاده شود.

.

اما بدانید از: آشنایی با کاربرد پله گرد و مزایا و معایب استفاده از آن

.

مدلهای دکوراتیو شامل موارد زیر است:

دور لوله یا پله پیچ، دو محور ورق، دو محور باکس، تک محور کنسولی از داخلو خارج، دور لوله برش خورده، زیر محور، زیر محور دوبل و تیر آهنی

.

بهتر است بدانید که پله های مدل دور لوله و دور لوله برش خورده را فقط می توان به صورت پله گرد فلزی یا چوبی ساخت اما مابقی مدلها را می توان هم به صورت مستقیم و هم به صورت گرد یا ترکیبی ساخت. اغلب در موارد اجرایی ترکیبی، بیشتر از مدل دور لوله و پله دو محور ورق استفاده می شود.

.

در تصویری که در پایین مشاهده می کنید یک مدل پله گرد فلزی ترکیبی می باشد. زیرا تا بخشی از ساخت پله گرد فلزی استفاده شده و از آن به بعد به صورت مستقیم می باشد. در این مدل پله از مدل دو محور باکس استفاده شده. در این پله در دو طرف آن نردهای به ارتفاع ۸۰ سانتی متر ساخته شده است که با در نظر گرفتن رنگ دیوارها، نرده ها به رنگ سفید رنگ آمیزی شده اند. این مدل از پله گرد فلزی یک طرح جدید محسوب می شود که شما می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن از این مدل پله گرد فلزی استفاده کنید.

.

بهتر است قبل از این که برای ساخت پله گرد فلزی اقدام کنید سبک و طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را کاملاً در نظر بگیرید که بتوانید متناسب با سبک طراحی داخلی خانه خود، مناسب ترین پله گرد فلزی را انتخاب کنید.

در ساخت پله گرد فلزی به این مدل باید به دلیل وجود یک راهرو در در سمت راست، پله به گونه ای باشد که فضای کافی به منظور رفت آمد وجود داشته باشد و سر افراد به جایی گیر نکند به همین خاطر شروع پله از وسط راهرو در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند به راحتی بر روی این پله ها جابجا شوند.

اگر می خواستیم از ابتدا یعنی جای شروع پله آن را به صورت پله گرد فلزی بسازیم، منجر به گیر کردن سر افراد میشد و همینطور پله از حالت استاندارد خارج می‌شد و یا قابلیت عبور وسایل خانه و جابجا کردن آن ها بر روی پله مشکل ساز می شد. بنابراین مناسب ترین مدل برای این فضا ترکیبی از پله گرد و پله مستقیم است.

 نرده موجود در دو طرف این پله ها می تواند نردهای چوبی یا فلزی یا هرمدل دیگری باشد. افراد می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه خود و همینطور طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود و مطابق با سلیقه خود نرده های کناری این پله را انتخاب کند.

.

منبع: قیمت پله گرد فلزی اس استپ